Fanny

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
tekfix
Viestit: 30
Liittynyt: 20.04.2009 16:02
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Fanny

Viesti Kirjoittaja tekfix » 25.04.2014 8:32

Taitaa "Speedfiskary Fanny" ollut ennenkin näillä palstoilla, mutta kun Fannylle tehtiin talvella uudet hienot kotisivut joilta löytyy pari videota viime syksyltä niin ajattelin hieman mainostaa Fannyn uusia sivuja täällä: http://www.friddemartin.net/fi

Avatar
riskila
Viestit: 144
Liittynyt: 10.12.2005 21:56
Paikkakunta: Eurajoki

Re: Fanny

Viesti Kirjoittaja riskila » 25.04.2014 13:52

Ikävä tapaus tämä FANNY. Nätti vanha fiskari on pilattu jonkinlaiseksi sekasikiöhirviöksi. Todellisuudessa se on lasikuituvene, jota vahvistaa keskellä metalliristikko. Puuta on vain hiukan kyljissä.

Miksi tämä kaupallinen mainos on eksynyt puuvenesivuille????

tekfix
Viestit: 30
Liittynyt: 20.04.2009 16:02
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Fanny

Viesti Kirjoittaja tekfix » 25.04.2014 14:12

No, tuostahan voidaan olla monta mieltä. Pohja on toki vahvistettu, mutta kyllä vene on veden yläpuolisilta osiltaan täyttä puuta. Omasta mielestäni tuo on hauska alus, ja hyvä esimerkki siitä että asioita voidaan ajatella uudella tavalla. Kyseessä on tosi hieno vanha puuvene...

Jos "kaupalliset" ilmoitukset eivät ole sallittuja, niin pyydän että ylläpito poistaa tämän ketjun. (Kyseessähän on kuitenkin foorumin alue jossa linkitykset ovat sallittuja ja jopa toivottuja).

aparaatti
Viestit: 562
Liittynyt: 07.03.2014 10:24

Re: Fanny

Viesti Kirjoittaja aparaatti » 25.04.2014 15:30

Juu. Kyä se niin on että vieläkin pitäis kulkee hevosella ja fiskarit saa kulkee maksimissaan 8 solmua ;)

Warjo
Viestit: 218
Liittynyt: 20.11.2009 21:04
Paikkakunta: Lpr

Re: Fanny

Viesti Kirjoittaja Warjo » 25.04.2014 17:16

riskila kirjoitti:Ikävä tapaus tämä FANNY. Nätti vanha fiskari on pilattu jonkinlaiseksi sekasikiöhirviöksi. Todellisuudessa se on lasikuituvene, jota vahvistaa keskellä metalliristikko. Puuta on vain hiukan kyljissä.

Miksi tämä kaupallinen mainos on eksynyt puuvenesivuille????
Pitäisikö puuveneet kasata vain puunauloilla 8-|
Mitäs pahaa tuossa linkissä nyt oli, kyllä tuo minun silmissä on edelleen puuvene...
Raudassa ei ole raha hukassa...

Eeppo
Viestit: 163
Liittynyt: 30.04.2012 9:18
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Fanny

Viesti Kirjoittaja Eeppo » 28.04.2014 9:09

Niin.

Vaikka aika puritaanina itseäni monessa asiassa pidänkin, niin kyllä Fannylla on mielestäni täysi oikeutus olla puuvenepalstalla. On se sen verran kaunis ja ainutlaatuinen luontokappale. Vaan makuasia sano koira kun muniaan nuoli... :-)

Sen verran kuitenkin pisti silmään, armoitettu pilkunrakastaja kun toisinaan olen, että "Faktaa"-sivulla kerrotaan veneen olevan limisaumainen. Ainakin minun silmääni tuo on niin tasasaumainen pellinkiläinen kuin olla voi. Ellei sitten ole joku hämärä piilolimi, mutta mielestäni sekin olisi asiallista sivulla mainita. Tämän voisi joku Fridden tunteva häneltä tarkistaa.

Monenkirjavan puuvenepalstan puolesta,

Eeppo

tekfix
Viestit: 30
Liittynyt: 20.04.2009 16:02
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Fanny

Viesti Kirjoittaja tekfix » 28.04.2014 9:15

Eeppo kirjoitti: Sen verran kuitenkin pisti silmään, armoitettu pilkunrakastaja kun toisinaan olen, että "Faktaa"-sivulla kerrotaan veneen olevan limisaumainen. Ainakin minun silmääni tuo on niin tasasaumainen pellinkiläinen kuin olla voi. Ellei sitten ole joku hämärä piilolimi, mutta mielestäni sekin olisi asiallista sivulla mainita. Tämän voisi joku Fridden tunteva häneltä tarkistaa.
Hyvä huomio, kiitos! Virhe on näköjään ollut jo vanhoilla sivuilla ja lipsahtanut mukaan uusille sivuille. Korjattu. Tasasaumainenhan tuo kaunotar on! :-)

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Fanny

Viesti Kirjoittaja Jape » 28.04.2014 19:50

Itseasiassa, jos tarkkaan aletaan viilaamaan niin se ei oo tavallinen tasasauma, vaan puoliponttisauma :)

Avatar
Qubik
Viestit: 1058
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Fanny

Viesti Kirjoittaja Qubik » 28.04.2014 19:59

Siitä puoliponttisaumasta jos lytyis lisälukemista, niin oisin kiinnostunut.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Fanny

Viesti Kirjoittaja Jape » 29.04.2014 18:21

Aihetta on jonkin verran tälläkin palstalla käsitelty ja yläreunassa olevalla haulla jotain löytyi, mutta ei kovinkaan paljoa. Laitoin joskus kuvankin rakenteesta vanhoille sivuille, mutta ne ei oo toimineet kohta kymmeneen vuoteen. Kunnostin joskus Holmbergin veistämän pellinkiläisen ja siinä oli puolipontti tasasauma, ja kun venemessuilla tutkin Fannya niin siinä kaikki rakenteet oli tismalleen samanlaiset, avotilan reunoissa näkyi vielä jäljet mitä myöten hytti oli sahattu pois.

Avatar
venealeksi
Viestit: 484
Liittynyt: 17.04.2003 16:22
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Fanny

Viesti Kirjoittaja venealeksi » 29.04.2014 19:37

Tommosta lautaa tänään korjattiin.
Eipä se muutoin kummosempi rakenne ole kun kumpaankin lautaan tulee huulle joka on hieman viistetty.
Joissain kohtaa vaan viistetty reuna toista lautaa vasten.

Alla karkea kuva siittä miten kulmat ja viistoukset muuttuu veneen kaaren muodon muuttuessa..

Aleksi
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Avatar
Qubik
Viestit: 1058
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Fanny

Viesti Kirjoittaja Qubik » 30.04.2014 7:39

Mun Kuha on samalla tavalla tehty. Jos se auttais venen historiassa pykälän eteen/ taaksepäin
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

Avatar
Kejonen
Viestit: 175
Liittynyt: 19.06.2007 19:53
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Fanny

Viesti Kirjoittaja Kejonen » 05.05.2014 19:45

Jos Fanny ei täytä puuveneen tunnusmerkkejä, niin täyttääkö sitten iso osa suomessakin olevista isoista metriluokan purjeveneistä, joissa on metallikaaret, alumiinimastot ja purjeet ties mitä kuitua.

Fanny on hyvä oman alansa edustaja siinä missä metriluokan purjevenekkin.

Niin ja kivat uudet kotisivutkin.
iskänKaa ja äiskäKaa tuurinKaa tiusKaa

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Fanny

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 09.05.2014 19:08

Minä en oikeastaan näe tuota Fannyä puuveneenä vaan paremminkin työkaluna. Olisi oikeastaan ihan sama jos joku alkaisi kenkkuilemaan mulle mun käsisahan kahvasta joka on väärän värinen... ;-)

Mutta fiskari se ei ole eikä pellinkiläinen vaan todellakin sekasikiö joka on tehty tiettyä tarkoitusta varten. Johonkin kisaan missä on luokka fiskareille sillä ei pitäisi olla asiaa vaan sen luokitus voisi olla vaikka "unlimited"...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Warjo
Viestit: 218
Liittynyt: 20.11.2009 21:04
Paikkakunta: Lpr

Re: Fanny

Viesti Kirjoittaja Warjo » 09.05.2014 20:34

Kyllä olen Veli-Matin kanssa eri mieltä.
Eikö työkaluna voi olla puuvene, tai puuvene työkaluna?

Ja eikö puuveneellä saa koikeilla suoristuskyvyn rajoja, älkää olko niin puritanisteja.
Kuinka monella puuveneilijällä on oma vene 100%sesti alkuperäisessä kunnossa?
Raudassa ei ole raha hukassa...

Vastaa Viestiin