Mun fiskari
-
- Viestit: 564
- Liittynyt: 07 Maalis 2014 09:24
Re: Mun fiskari
On se hieno aine tuo puu. Pikku hionnalla ja lakalla noistakin konekopan reunoista tuli ihan hienot.
https://www.dropbox.com/s/zah8hu8w7vzot ... .14.33.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/23b283tr2k43q ... .54.13.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/zah8hu8w7vzot ... .14.33.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/23b283tr2k43q ... .54.13.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 564
- Liittynyt: 07 Maalis 2014 09:24
Re: Mun fiskari
Yritin tuossa maalata ihan käsivaralta ohkasen valkoisen raidan tuohon vesirajaan...saas nähdä kuinka päin peetä se sitte onkaan kun vesille laskee ;)
https://www.dropbox.com/s/3p36jezgldyiq ... .49.46.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkohan tähän muuta järkevää konstia olemassa kuin että kattoo sitte kesänjälkeen jonku paskarannun mukaan missä se vesi oikeesti kulkee. Toi myn laaserlinjainkin vaati pimeän näkyäkseen ja pimeellä on vähän ikävä maalata ;)
https://www.dropbox.com/s/3p36jezgldyiq ... .49.46.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkohan tähän muuta järkevää konstia olemassa kuin että kattoo sitte kesänjälkeen jonku paskarannun mukaan missä se vesi oikeesti kulkee. Toi myn laaserlinjainkin vaati pimeän näkyäkseen ja pimeellä on vähän ikävä maalata ;)
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 08 Loka 2013 16:03
Re: Mun fiskari
aparaatti kirjoitti:On se hieno aine tuo puu. Pikku hionnalla ja lakalla noistakin konekopan reunoista tuli ihan hienot.
https://www.dropbox.com/s/zah8hu8w7vzot ... .14.33.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/23b283tr2k43q ... .54.13.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Juu, hienoksi saa aika helpolla, jos nyt ei satu olemaan ihan mätää.
Noiden vanhojen ameriikkalaisten autojen kanssa kun tuli aikoinaan pelattua, sai kyllä tehdä aika paljon enemmän hommia kun näiden puupaattien, jos siis oli "norjankromia"pinnassa.
- Oqu
- Viestit: 226
- Liittynyt: 16 Kesä 2010 22:15
- Paikkakunta: Turkkune
Re: Mun fiskari
Oot näköjään saanu ikkunalistat vaihdettua, hyviltä näyttää! Muista laittaa viestiä kun vesillelasku lähestyy, tuun rannalle kaljaa juomaan.
Kaikki paitsi hyvä kyllästys on turhaa.
- Qubik
- Viestit: 1091
- Liittynyt: 03 Huhti 2014 23:06
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mun fiskari
Saako vesillelaskulle eturivipaikkoja varaa?? Minäkin mielellän moista katsoisin.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!
-
- Viestit: 564
- Liittynyt: 07 Maalis 2014 09:24
Re: Mun fiskari
Juu. Ikkunalistat on vaihdettu. Ne ei kyllä mitää tiivistä tai mitää sellasta vaa ihan puhtaasti esteettisistä syistä. Oli paikoin niin hintsusti tuota "karmia" mihin naulata.
Tänää lähti vielä kolme litraa lakkaa tilaukseen kun ei kaupungista löytyny. Eli muutamia lakkakerroksia, toisen puolen pohja maalaus vielä kertaalleen, varoiks toinen pilssipumppu ja jotai pikku fiksauksia sisäpuolelta, kuomun korjaus...ja sitte ois eturivin paikat jaossa. Voi kyllä olla että meen johki mahdollisimman tuuheaan pusikkoon sen laskee..jos vaikka sattuu uppoo niin ei sitte ainaka hävetä!..vituttaa vaa ;)
Tänää lähti vielä kolme litraa lakkaa tilaukseen kun ei kaupungista löytyny. Eli muutamia lakkakerroksia, toisen puolen pohja maalaus vielä kertaalleen, varoiks toinen pilssipumppu ja jotai pikku fiksauksia sisäpuolelta, kuomun korjaus...ja sitte ois eturivin paikat jaossa. Voi kyllä olla että meen johki mahdollisimman tuuheaan pusikkoon sen laskee..jos vaikka sattuu uppoo niin ei sitte ainaka hävetä!..vituttaa vaa ;)
-
- Viestit: 564
- Liittynyt: 07 Maalis 2014 09:24
Re: Mun fiskari
BTW Oqu...mikä toi toimimaton blogspot osote on sun allekirjoituksessa???
- Oqu
- Viestit: 226
- Liittynyt: 16 Kesä 2010 22:15
- Paikkakunta: Turkkune
Re: Mun fiskari
Poistettu blogi, jota venehommista kirjoitin.. Alko ahdistamaan omien juttujen kuuluttaminen, ni lopetin. On näköjään unohtunu poistaa täältä toi linkki!
Edit: Missä se muuten näkyy, kun ei mulla itelläni näy sitä enää ollenkaan?
Edit: Missä se muuten näkyy, kun ei mulla itelläni näy sitä enää ollenkaan?
Kaikki paitsi hyvä kyllästys on turhaa.
-
- Viestit: 564
- Liittynyt: 07 Maalis 2014 09:24
Re: Mun fiskari
Tuossa se näkyy kaiken kirjoittamasi alapuolella
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: 23 Huhti 2003 11:16
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: Mun fiskari
Moro Oqu
Se on siellä "omat asetukset" allekirjoituksena.
N
Se on siellä "omat asetukset" allekirjoituksena.
N
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
- Oqu
- Viestit: 226
- Liittynyt: 16 Kesä 2010 22:15
- Paikkakunta: Turkkune
Re: Mun fiskari
No sieltä mä katoin, ja se on pois päältä. Itelle sitä ei kotikoneella näkyny aamulla ollenkaan, ja känny nyt ei muutenkaan kai näytä niitä. Noh, haitanneeko tuo sit kuitenkaan.
Vähän menee offtopikiksi, palataan venekeskusteluun .
Vähän menee offtopikiksi, palataan venekeskusteluun .

Kaikki paitsi hyvä kyllästys on turhaa.
-
- Viestit: 564
- Liittynyt: 07 Maalis 2014 09:24
Re: Mun fiskari
Syntymäpäiväsankari sai aamusella mm. tällaisen
https://www.dropbox.com/s/9y1rcyiwqkd32 ... .29.21.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/9y1rcyiwqkd32 ... .29.21.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 564
- Liittynyt: 07 Maalis 2014 09:24
Re: Mun fiskari
Kaks tällasta tuli värkättyä. Tarkotus ois että bensatankin korvausilma kiertää sellasen lenkin tuon kupumutterin alla ettei vesi pääse ihan niin helpolla tankkii . Saas nähä..
https://www.dropbox.com/s/wh1svra4qgzl1 ... .13.07.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/wh1svra4qgzl1 ... .13.07.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 564
- Liittynyt: 07 Maalis 2014 09:24
Re: Mun fiskari
Tuli taas vähän käyteltyä tuota wikkee ja huomasin että kierrokset nousi kun veti ryyppyvipua! Kone "lämpöne", joku 80 astetta.
Eiköös sen pitäis alkaa ontuu. Tuosta ryyppyvivusta käsin (pohjaan) kääntämällä kyllä sammu. (Tuo veneen ryyppyvaijeri on vähä tuollainen huononlainen eikä siis saa siitänupista ryyppyä pohjaan...ja olis korjattavien listalla)
Mutta siis puolella ryypylläkin vielä kierrokset kasvo.
Toi sitte ilmeisesti käy laihalla?
Kysytään nyt varmistukseks säätöjä kokeneemmilta jos näissä onki vaikka joku hieno kommervenkki ;)
Eiköös sen pitäis alkaa ontuu. Tuosta ryyppyvivusta käsin (pohjaan) kääntämällä kyllä sammu. (Tuo veneen ryyppyvaijeri on vähä tuollainen huononlainen eikä siis saa siitänupista ryyppyä pohjaan...ja olis korjattavien listalla)
Mutta siis puolella ryypylläkin vielä kierrokset kasvo.
Toi sitte ilmeisesti käy laihalla?
Kysytään nyt varmistukseks säätöjä kokeneemmilta jos näissä onki vaikka joku hieno kommervenkki ;)
-
- Viestit: 1239
- Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
- Paikkakunta: Dragsfjärd
Re: Mun fiskari
Nojaa... laihalla ja laihalla.. Eiks sun ole vene vielä maissa?
Tarkoitan, että seoksen saat kohdalleen sitten kun ajelet sillä oikeasti matkaa. Sytytystulpan väri normaalin ajelun jälkeen, ja vieläpä siten, että melko pian pysähdytään matkavauhdin jälkeen, niin se väri kertoo eniten seoksesta. Tavoiteltava väri on suunnilleen kahvin väri, tai oikeammin niiden kahvinporojen väri. Valkea on laiha, se on huonoin. Musta ja nokinen viittaa rikkaaseen seokseen.
Merkki liian vähästä bensasta on myös aivastelu, eli paukut kaasarissa. Erityisesti, kun lähdet liikkeelle, niin hiljalleen kaasupeltiä avatessa voi tulla kohta, jossa kierrolset eivät nouse, vaan kone alkaa poksahdella. Silloin on säädettävä pääsuutinta rikkaamalle, kunnes kone taas ottaa kierroksia.
Muuten säätö siis tehdään niin, että ajat lämpimällä koneella suoraa siivua. Avaat kaasun täysille, ja sitten alat vähitellen kiertää pääsuutinta hiljalleen kiinni. Huomaat, koska kone niiaa kierroksia. Avaa siitä noin varttilierros, ja pitäisi olla aika hyvä. Tällöin tulpat on väriltään mustat, tai sitten jo hiukan rusehtavat. Mutta kuten sanottu, liian laihaa seosta kannattaa vältellä. Neulaa voi joutua myös avaamaankin täydellä kaasulla, kunnes löytyy se kohta, missä tulee eniten kierroksia, eli eniten tehoa.
Mä en siihen ryyppyläppään luota ollenkaan. Käynnistän koneen veivillä, ja sen kanssa touhutessa ei sillä läpällä tee mitään. Ryyppykannusta vaan bensaa kuppiin, ja ekalla magneeton napsauksella kone käy. Ei se siitä ainakaan yksinkertaisemmaksi enää voi tulla..
Tarkoitan, että seoksen saat kohdalleen sitten kun ajelet sillä oikeasti matkaa. Sytytystulpan väri normaalin ajelun jälkeen, ja vieläpä siten, että melko pian pysähdytään matkavauhdin jälkeen, niin se väri kertoo eniten seoksesta. Tavoiteltava väri on suunnilleen kahvin väri, tai oikeammin niiden kahvinporojen väri. Valkea on laiha, se on huonoin. Musta ja nokinen viittaa rikkaaseen seokseen.
Merkki liian vähästä bensasta on myös aivastelu, eli paukut kaasarissa. Erityisesti, kun lähdet liikkeelle, niin hiljalleen kaasupeltiä avatessa voi tulla kohta, jossa kierrolset eivät nouse, vaan kone alkaa poksahdella. Silloin on säädettävä pääsuutinta rikkaamalle, kunnes kone taas ottaa kierroksia.
Muuten säätö siis tehdään niin, että ajat lämpimällä koneella suoraa siivua. Avaat kaasun täysille, ja sitten alat vähitellen kiertää pääsuutinta hiljalleen kiinni. Huomaat, koska kone niiaa kierroksia. Avaa siitä noin varttilierros, ja pitäisi olla aika hyvä. Tällöin tulpat on väriltään mustat, tai sitten jo hiukan rusehtavat. Mutta kuten sanottu, liian laihaa seosta kannattaa vältellä. Neulaa voi joutua myös avaamaankin täydellä kaasulla, kunnes löytyy se kohta, missä tulee eniten kierroksia, eli eniten tehoa.
Mä en siihen ryyppyläppään luota ollenkaan. Käynnistän koneen veivillä, ja sen kanssa touhutessa ei sillä läpällä tee mitään. Ryyppykannusta vaan bensaa kuppiin, ja ekalla magneeton napsauksella kone käy. Ei se siitä ainakaan yksinkertaisemmaksi enää voi tulla..