Filosofiaa tupakanpoltosta.

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03.05.2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja eklu » 29.12.2011 20:00

Olen nähnyt ihan hyvän ja niinkuin savua tulis vaikka onki höyryä, se on sama jos lopettais kossun juonnin ja siirtyis vödkaan. Vois sanoa etten ole kossua juonu vuoteen. Muistuttaa ihan liikaa tupakan polttoa joka on eräänlainen rituaali kaffeen päälle, ruuanpäälle, yms. Lopettamisesta ei tule mitään vaan siirrytään muka terveellisempään ja on jo puhetta että nikotiini keuhkoissa ei ole hyvä koska sehän hermomyrkkyä. Kun katsotte luontofilmiä missä ilma aseella ammutaan nuoli leijonaan että se saadaan hetkeksi tainnoksiin niin nikotiiniä sielä nuolessa on. Tupakkitehtaat todennäköisesti rahoittaneet tuon kehittelyn ettei maksavat asiakkaat lopu. Nikotiinitöntä nuuskaa näin myynnissä ja kauppias sano että niitä saa pitää esillä ku tupakit piilotetaan, mitä ne vielä keksii että tuotteet saa pitää esillä.

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 31.12.2011 17:02

Keksinnöistä tämä nykymuoinen elämä on kaiken kaikkiaan kiinni. Ns. edistystä ei tapahdu, jos ei uutta keksitä tai jos vanhoja keksintöjä ei innovoida. Kaikki voi olla niin pienestä kiinni.
Mikäli halutaan kieltää, niin viisas ihminen sen kiellon keksinnöillään kiertää. Ellei näin tapahtuisi, olisimme vähintäin kuolleet sukupuuttoon jo ammoisina aikoina.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 08.01.2012 22:57

Ei se pitänyt se lopetusajatus, 7 -viikkoa meni ilman savuakaan, nyt syön purkkaa ja ainakin aamuisin tulee savuteltuakin, sikarin koko tosin pieneni, mutta lieneekö vaikutusta asiaan. Nyt menee 3- 4 per päivä ja kohta varmaan aski.
Kiloja tuli lisää Joulunkin vaikutuksen huomioon ottaen 7 kg ja se ei seitsämässä viikossa lähe pois ellei heittäydy fakiiriksi.
Donna 28 8\ :) ja hampaiden kiristystä.
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
tikkavintti
Viestit: 104
Liittynyt: 08.03.2007 12:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja tikkavintti » 17.01.2012 12:44

Donnalle tahtoisin vielä toivotella uutta yritystä. Kun polttelee noi "pari sikkee" päivässä niin niistä tekee mielessään juhlahetkiä ja se taas huonontaa mahdollisuuksiaan lopettamisessa.
Kaikki venkurat mitä ihminen vaan voi mielessään kehitellä että sais tekosyyn panna uudestaan palamaan on kyllä mulle tuttuja.Mukaan lukien jopa se että rupeaa kehittelemään läheisimmän kanssa kunnon matsia että vois todeta että "nyt mä ainakin panen röökiks".
Tupakkariippuvuus on ihan tutkimustenkin mukaan aivan yhtä voimakas kuin huumeriippuvuus, mitä se oikeastaan onkin. Ei sen voittaminen tuskatta tapahdu.
Tossa uudenvuoden tietämissä tuli saatua kunnon esimaku tulevasta.Mulla on pumpussa taipumus siihen että eteiskammio menee semmoseen tilaan ettei se pumppaa vaan värisee, sillä on semmonen nimi kuin flimmeri. Silloin veri ei oikein kierrä ja happi on vähän kortilla.
Tähän kun lisätään tämä keuhkoahtauma ja sitten tuli vielä keuhkoputken tulehdus niin meinasi hengittäminen loppua ihan oikeasti kokonaan.
Tukehtumisen tunne oli just sellainen kun se tulee aikanaan olemaan, nyt oli sellainen putkia laajentava lääkepiippu punkan vierellä ja siitä sai juuri ja juuri imaistua sen verran että pysy tälläkertaa vielä elävien kirjoissa. Oli kyllä sellainen fiilis että mä olisin jenkeille vesikidutuksessa tunnustanu olevani sekä Osama että hänen poikansa.
Niin että pankaas koettaen kerran vielä ja tosissaan !!! !!! ....
samaan virtaan ei voi astua kahdesti,vesi jossa seisoit on jo mennyt

Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25.02.2005 11:44

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Mile » 18.01.2012 17:28

Vuosi ja melkein 3 kk savutonta takana ... 15 kg tuli lisää ja 17 kg lähti. Ilmeisesti nyt jaksaakin paremmin.

Pikku-Partnerin kaveriksi vaimo kävi ostamassa mulle Stihl MS260 sahan kun myrsky pieksi noita kuusia muutaman nurin. Ihan kivan kokoisia ovat semmosta 60-70 cm halkaisijaltaan tyvestä. Polttopuuksi menevät varmaan.

Muutaman metrin päästä meni autotallista eikä talonkaan päälle tullut - että olipa kerrankin onnea matkassa!
Mile

Avatar
Viinamäenmiäs
Viestit: 257
Liittynyt: 30.12.2005 15:29
Paikkakunta: Sysmä - Vantaa
Viesti:

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Viinamäenmiäs » 20.01.2012 22:40

Mile kirjoitti:Vuosi ja melkein 3 kk savutonta takana ...
Pikku-Partnerin kaveriksi vaimo kävi ostamassa ...
Mitähän tuo nyt tarkoittaa savuttomuuden suhteen? Pikku-Partnerin....

Tsemppiä vaan kaikille riippuvuuksien kanssa kamppaileville. 27 vuoden sauhuttelun jälkeen lopetin 18 vuotta sitten.
Alkuun ajattelin, että 80 täyttäessäni voisin sitten pistää Havannalaisen palamaan, sitten kävi mielessä että jos varmuuden vuoksi aikaistaisi 7-kymppisiin ja nyt alkaa pikku hiljaa unohtua koko juttu kun 6-kymppiset lähestyy. Toivottavasti jaksan pysyä savuttomana loppuun saakka, koska tupakointi - vaikka mukavaa onkin - taitaa olla ainoa asia mitä menneestä voisin katua, koska se on aikuistenkin oikeasti aika tyhmää - ainakin omasta mielestäni.

ja partnerihan oli kyllä makunsa puolesta viimeinen hätävara - jos ken muistaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viinamäenmiäs

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 20.01.2012 23:40

Aikuisten oikeasti tyhmää, jenkkiä tässä nytkin pureskelen, nyt on mennyt lähes 5-päivää polttamatta. Sitä tulee ihmetelleeksi, miksi aloitti kaksi vuotta sitten uudelleen neljän vuoden tupakkapaaston jälkeen. Ei edes kuningas alkohooli tee näin riippuvaiseksi. Kyllä, maksa-arvoni ovat kunnossa. En tunnusta olevani tuurijuoppo, en kaappijuoppo enkä tapa- sen enempää kuin mikään muukaan juoppo. Maistelen mielelläni hyvää viiniä silloin tällöin, joskus tekee mieli ottaa vähän konjakkia tai muuta, mutta viimeiseen kymmeneen vuoteen - ehkäpä muistissani on vikaa - humalatarkoituksella ei ole tullut otettua ollenkaan. Joskus hyvässä seurassa se on kyllä yllättänyt. Mutta se onkin toinen juttu.
Mutta tupakan kanssa olen itselleni ilmeisesti niin hyvää seuraa, ettei siitä muuta seuraa tarvitakaan, paitsi se sikaari. Totta puhuen tupakka haiseekin niin pahalta, mutta auta armias jos joku sytyttää vieressä sikaarin. Sähkötupakkaan en ole vielä sortunut, vai auttaisikohan se.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

venho
Viestit: 75
Liittynyt: 04.06.2010 10:40

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja venho » 21.01.2012 21:45

Donna 28 kirjoitti: Sähkötupakkaan en ole vielä sortunut, vai auttaisikohan se.
Donna 28 :)

Itse olen vakavissani harkinnut sähkötupakkaa jos alkaa oikein houkuttamaan.
Kesällä tulee hetkiä jolloin houkutus voi kasvaa melkoiseksi eli kavereita, nuotio ja
kesäjuomaa.
Toisaalta siihen tulisi varautua jo aiemmin kun on tilaustavaraa, varsinkin ne litkut mitkä sisältää nikotiiniä.

Nuuska, nikotiinipurkat tai laastarit ei vähennä tupakan himoa minun kohdalla ollenkaan.

100€ maksaa sähkötupakka-aloituspaketti ja uskon, että tulen hankkineeksi sen tässä kevään aikana.

Avatar
tikkavintti
Viestit: 104
Liittynyt: 08.03.2007 12:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja tikkavintti » 23.01.2012 11:02

Toi Pikkupartner oli ensimmäinen tupakkiteollisuuden lapsiin kohdistuva hyökkäys, koko ja hinta oli tehty perheen pienimmille sopiviksi.
Viikkorahat rupesi monilla menemään niihin.
Ja nyt me sitten köhitään ja vingutaan yhdessä, silloin kateltiin Tammelan perhettä olkkareissa joissa ei savulta juuri takaseinää nähnyt.
Kylä ihminen on sitten viisas olento....
Kaikille kerran vielä terveiset: Syökää kynnet vaikka kyynärpäihin, mutta pitäkää pintanne!!!!
Ette arvaakkaan kuinka suuri perustarve ihmiselle hengittäminen on.Loppupelissä valinta on että jos poltat edelleen lakkaat hengittämästä, ja jos lopetat polttamisen niin saat hengitellä pitempään ja paremmin.
Ihminen noin keskimäärin tekee sellaista lähisuhdetoimintaa jota yletön hengästyminen selkeästi haittaa joten tämän seikan paranemisen luulisi jo yksinään motivoivan aika lailla....
samaan virtaan ei voi astua kahdesti,vesi jossa seisoit on jo mennyt

Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25.02.2005 11:44

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Mile » 11.06.2012 14:01

1v 7 kk savutonta ... eikä vielä ole tehnyt mieli .. kyllä se Pfizer osaa. Campix kuuria 6 kk ja sillä helpotti, siis ainakin toistaiseksi.
Mile

Avatar
nomakee
Viestit: 101
Liittynyt: 29.08.2009 10:22
Paikkakunta: Joensuu

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja nomakee » 02.11.2012 16:50

Nyt kun pikkujoulukausi on alkamassa oikein vauhdilla niin nostan tämän keskustelun aktiiiviseksi. Ei tupakkaa. Tosin piakkoin pikkujouluun lähdössä omalla autolla (paluukin itse ajaen) joten houkutukset vähempänä. :-)
Olen ollut nyt sen 1 v ja 10 kk polttamatta. Kesällä tuli kyllä mieleen, että jos vetäsis, mutta totesin ettei kannata. Hyvin menee, sen puolesta, mutta menköön. 8}
-Äkkinäisyys on onnemme, ilomme ja autuutemme-

Avatar
tikkavintti
Viestit: 104
Liittynyt: 08.03.2007 12:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja tikkavintti » 10.11.2012 18:53

Eipä muuta kun onnittelut!!
Varmasti on kannattanut. Minä olen niitten tupakkivuosien jäljiltä nyt imeskellyt aamuin illoin, ja tulen loppuikäni imeskelemään,kahta "piippua" peräkkäin. Toinen laajentaa putkia ja toinen poistaa tulehdusta.
Jos tältä vältyy sillä että tumppaa ajoissa niin suosittelen tosi lämpimästi.
Ja tässä onnistuneille ei muuta kun happirikasta talvea, Joulua ja elämää....
samaan virtaan ei voi astua kahdesti,vesi jossa seisoit on jo mennyt

Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25.02.2005 11:44

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Mile » 11.11.2012 12:49

No niin, se on sitten 2v iman savuja, paitsi noista moottoreista.

Enää/ vieläkään ei tee mieli. Tupakasta säästyneitä rahoja sen sijaan ei näy missään! Joku perhana ne kai putsaa parempaan talteen!.
:-)
Mile

portis
Viestit: 13
Liittynyt: 11.09.2012 12:35

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja portis » 30.11.2012 14:20

Kohta 1,5v. ilman röökin röökiä ja ai että on vapaa olo! Henki ja elämä kulkee. :)



_____________________________________________________
http://www.pretax.net/tilitoimistot/espoo" onclick="window.open(this.href);return false;

Barkoffi
Viestit: 59
Liittynyt: 21.09.2007 16:23
Paikkakunta: Helsinki, Kesä-Espoolainen

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Barkoffi » 06.03.2013 17:08

Päätettiin tehdä vaimon kanssa lapsi. Klassisesti uutenavuotena sydättiin vikat. Yli 20v tuli blaadattuu, alotin joskus 70L 13v. Oliskohan tullu metri lisää pituutta tai ainakin isommat tuopit jos olis alotusta vähän passannut ( lapinlhden linnut laulu ). Pilli alko vinkuu samantien kun lopetin. Keuhkot tsekattu ja kai ihan ok. Tuli kiemurreltuu useempi lakko keturalleen, kun oikeesti kirkastu syy itselle ni oli tosi helppoo lopettaa. Ranskalsia tummia tupangeja joskus vielä kaipaa. Unssa kun polttaa ni säikähtää et ei prrkklle...! Sigget tuoksuu vieläki hyvälle jos joku kadulla blaadaa ( isoisä kisko niitä lähes 90v asti ).

Nyt on veneilijä ja saarelainen, kesällä täyttää viis.
Jos sais Terran reissullansa

Vastaa Viestiin