W2 korjaajaa pk-seudulla
-
- Viestit: 227
- Liittynyt: 14 Kesä 2012 22:06
- Paikkakunta: Helsinki
W2 korjaajaa pk-seudulla
Terve,
Voisiko joku suositella moottorikorjaaja pk-seudulla? Wickström w2 ei starttaa ja nyt tekis mieli laskea jo vene vesille. Kevät mennyt puuhommia opetellessa ja jos jonkinlaista korjausta syksyllä hankittuun ekaan puuveneeseen tehdessä ja nyt ei enää jaksais/ehtis opetella moottorinkorjausta kun taitoja ei siihen hommaan oikein ole. Vian ei pitäisi olla iso koska 2007 koneeseen tehty täysremontti, ja syksyllä kone on käynyt kun pakkasnesteet on ajettu sisään, ja nytkin startti pyörittää mutta kone ei käynnisty.
Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
Voisiko joku suositella moottorikorjaaja pk-seudulla? Wickström w2 ei starttaa ja nyt tekis mieli laskea jo vene vesille. Kevät mennyt puuhommia opetellessa ja jos jonkinlaista korjausta syksyllä hankittuun ekaan puuveneeseen tehdessä ja nyt ei enää jaksais/ehtis opetella moottorinkorjausta kun taitoja ei siihen hommaan oikein ole. Vian ei pitäisi olla iso koska 2007 koneeseen tehty täysremontti, ja syksyllä kone on käynyt kun pakkasnesteet on ajettu sisään, ja nytkin startti pyörittää mutta kone ei käynnisty.
Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
- Jape
- Viestit: 1628
- Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: W2 korjaajaa pk-seudulla
Tarkista tuleeko bensaa kaasarille asti esim avaamalla kaasuttimen pohjasta tyhjennysruuvi. Yleensä se kone on niin varmatoiminen että jos vaan saa bensaa niin toimii.
-
- Viestit: 227
- Liittynyt: 14 Kesä 2012 22:06
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W2 korjaajaa pk-seudulla
Kiitos!
Bensaa tulee kaasarille, mutta kipinä on hukassa. Luulen että syynä tähän on joku väärä kytkentä. Nimittäin kone on tosiaan syksyllä käynyt, mutta itse en ole nähnyt sitä vielä toiminnassa. Edellisellä väliaikaisella omistajalla (jolta en valitettavasti saa nyt neuvoja) oli lähtenyt moottorikoppaa takaisinlaittaessa johtoja irti ja niitä ei ole saatu kai oikein paikoilleen, vieläkin muutama johto on ilmassa roikkumassa. Löysin ohjekirjan, ja siitä kytkentäkaavion, mutta mun mielestä nämä kytkennät ovat vähän monimutkaisemmat. Useampi menee virtalukon kautta jotenkin. Sinne menee iso nipppu johtoja. Ja vaikka kytkennät ei tosiaan kovin monimutkaisia ole tässä laitteessa niin mulla noviisina menee aika kauan selvittää että mikä mikäkin on, kun on jäänyt aikoinaan moottorit ja niiden sähköhommat opettelematta. No nyt on aika kasvaa mieheksi ja oppia vaikka sitten kantapään kautta.
Kannattaako muuten pilssipumppu (automaattinen johnson) kytkeä suoraan akun napoihin kiinni vai jotenkin kojelaudan kautta?
Ja vielä lisäkysymys, netissä sanotaan vanhemmissa viesteissä että kannattaa ottaa yhteyttä Vaasan moottoriin jos tarvii varaosia, mutta nyt se firma on ilmeisesti lopulta lopettanut toimintansa. Käytettyä sälää löytyy, mutta miten nuo kuluvat sytytysosat, virranjakajan osat yms, saisko niitä uutena jostain? Virranjakajan kannessa luki ainakin germany, ja muistaakseni myös bosch, vaikken ole varma tästä. Tunnistaako joku kuvasta laitteen?
Kiitos jos joku innostuu jakamaan tietoaan aloittelijalle. Laitoin myös pari kuvaa oheen joista noiden laitteiden nimeäminen jo auttais. Tuo kaksiosainen osa dynastartin vieressä on mikä? Rele? mitä se tekee? Sinne ei ainakaan mene aivan oikeat piuhat....
Ehkä mun sittenkin pitää saada joku vaan paikalle joka osaa neuvoa...
Bensaa tulee kaasarille, mutta kipinä on hukassa. Luulen että syynä tähän on joku väärä kytkentä. Nimittäin kone on tosiaan syksyllä käynyt, mutta itse en ole nähnyt sitä vielä toiminnassa. Edellisellä väliaikaisella omistajalla (jolta en valitettavasti saa nyt neuvoja) oli lähtenyt moottorikoppaa takaisinlaittaessa johtoja irti ja niitä ei ole saatu kai oikein paikoilleen, vieläkin muutama johto on ilmassa roikkumassa. Löysin ohjekirjan, ja siitä kytkentäkaavion, mutta mun mielestä nämä kytkennät ovat vähän monimutkaisemmat. Useampi menee virtalukon kautta jotenkin. Sinne menee iso nipppu johtoja. Ja vaikka kytkennät ei tosiaan kovin monimutkaisia ole tässä laitteessa niin mulla noviisina menee aika kauan selvittää että mikä mikäkin on, kun on jäänyt aikoinaan moottorit ja niiden sähköhommat opettelematta. No nyt on aika kasvaa mieheksi ja oppia vaikka sitten kantapään kautta.
Kannattaako muuten pilssipumppu (automaattinen johnson) kytkeä suoraan akun napoihin kiinni vai jotenkin kojelaudan kautta?
Ja vielä lisäkysymys, netissä sanotaan vanhemmissa viesteissä että kannattaa ottaa yhteyttä Vaasan moottoriin jos tarvii varaosia, mutta nyt se firma on ilmeisesti lopulta lopettanut toimintansa. Käytettyä sälää löytyy, mutta miten nuo kuluvat sytytysosat, virranjakajan osat yms, saisko niitä uutena jostain? Virranjakajan kannessa luki ainakin germany, ja muistaakseni myös bosch, vaikken ole varma tästä. Tunnistaako joku kuvasta laitteen?
Kiitos jos joku innostuu jakamaan tietoaan aloittelijalle. Laitoin myös pari kuvaa oheen joista noiden laitteiden nimeäminen jo auttais. Tuo kaksiosainen osa dynastartin vieressä on mikä? Rele? mitä se tekee? Sinne ei ainakaan mene aivan oikeat piuhat....
Ehkä mun sittenkin pitää saada joku vaan paikalle joka osaa neuvoa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Simon
- Viestit: 958
- Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
- Paikkakunta: Kaskinen
Re: W2 korjaajaa pk-seudulla
Vastaanpa tuohon pilssipumppuasiaan seuraavasti: Kyllä suoraan akusta ennen pääkatkaisijaa, mutta laita kumminkin siihen sulake.
Toinen kysymys: varaosia saa Wickström Marine puh.0505659965.
Ja tuo kolmas onkin, niinkuin ajattelit, eli Vikin kytkentäkaavio ja vähän sähkö asiaan perehtynyt henkilö, niin asia ratkeaa tuossa tuokiossa.
Toinen kysymys: varaosia saa Wickström Marine puh.0505659965.
Ja tuo kolmas onkin, niinkuin ajattelit, eli Vikin kytkentäkaavio ja vähän sähkö asiaan perehtynyt henkilö, niin asia ratkeaa tuossa tuokiossa.
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 16 Heinä 2008 13:35
- Paikkakunta: helsinki
Re: W2 korjaajaa pk-seudulla
Oiskohan tästä apua kytkentään.http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= ... Ur63J55C0Q
-
- Viestit: 227
- Liittynyt: 14 Kesä 2012 22:06
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W2 korjaajaa pk-seudulla
Kiitoksia kaikille vinkeistä ja linkeistä.
Vene meni vesille eikä juuri vuotanut. Matka kotisatamaan meni kuitenkin hinaamalla eikä Wiken voimin. Kokeilin konetta myös käyntiin saamieni neuvojen mukaan, sähkökytkennät ohittamalla eli 12 v suoraan akusta puolaan (vai mikä se ennen virranjakajaa oleva musta lieriö on?). Kone käynnistyi mutta sammui sitten. Sain koneen vielä pari kertaa käyntiin mutta lämpimänä se käynnistyi heikommin. Löysin nettiä selaamalla varaosien myyjän Vaasasta ja tilasin virranjakajan kannet, katkojan kärjet ja tulpat x2 sekä kondensaattorin virranjakajaan. Kun kävin uusiksi veneellä siellä haisi bensa aika vahvasti, hana oli auki ja ilmeisesti joku bensaliitäntä vuotaa. Se voinee myös olla syynä käyntihäiriöön? Ajattelin vaihtaa kaikki bensaletkut sekä polttoainesuodattimen ja tarkastaa letkujen liittimet. Samoin bensat on viimevuotiset jotka pitäisi nyt kai vaihtaa tuoreisiin. Josko näillä lähtisi toimimaan... toivotaan.
Vene meni vesille eikä juuri vuotanut. Matka kotisatamaan meni kuitenkin hinaamalla eikä Wiken voimin. Kokeilin konetta myös käyntiin saamieni neuvojen mukaan, sähkökytkennät ohittamalla eli 12 v suoraan akusta puolaan (vai mikä se ennen virranjakajaa oleva musta lieriö on?). Kone käynnistyi mutta sammui sitten. Sain koneen vielä pari kertaa käyntiin mutta lämpimänä se käynnistyi heikommin. Löysin nettiä selaamalla varaosien myyjän Vaasasta ja tilasin virranjakajan kannet, katkojan kärjet ja tulpat x2 sekä kondensaattorin virranjakajaan. Kun kävin uusiksi veneellä siellä haisi bensa aika vahvasti, hana oli auki ja ilmeisesti joku bensaliitäntä vuotaa. Se voinee myös olla syynä käyntihäiriöön? Ajattelin vaihtaa kaikki bensaletkut sekä polttoainesuodattimen ja tarkastaa letkujen liittimet. Samoin bensat on viimevuotiset jotka pitäisi nyt kai vaihtaa tuoreisiin. Josko näillä lähtisi toimimaan... toivotaan.
-
- Viestit: 227
- Liittynyt: 14 Kesä 2012 22:06
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W2 korjaajaa pk-seudulla
Vielä täydennys että Wickström Marine oli paikka josta osat tilasin, Simonin vinkin perusteella, eli kiitoksia.
-
- Viestit: 1239
- Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
- Paikkakunta: Dragsfjärd
Re: W2 korjaajaa pk-seudulla
Moi,
Ettei vaan olisi sontaa tankissa ja sitä myöten kaasarin suuttimissa, kun tekee noin että käynnistyy, muttei jaksa käydä. Kannattaa johdonmukaisesti puhdistella ja tiivistellä kaikki tankista kaasuttimeen saakka. Ja kunnon hana väliin, ettei valu bensat pitkin venettä.
Mene ja tiedä, toivottavasti alkaa pannu toimia.
Ettei vaan olisi sontaa tankissa ja sitä myöten kaasarin suuttimissa, kun tekee noin että käynnistyy, muttei jaksa käydä. Kannattaa johdonmukaisesti puhdistella ja tiivistellä kaikki tankista kaasuttimeen saakka. Ja kunnon hana väliin, ettei valu bensat pitkin venettä.
Mene ja tiedä, toivottavasti alkaa pannu toimia.
-
- Viestit: 303
- Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
- Paikkakunta: porvoo
Re: W2 korjaajaa pk-seudulla
pistä vielä pari kuvaa koneesta on niin nätti.
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata
Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata
Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!
-
- Viestit: 227
- Liittynyt: 14 Kesä 2012 22:06
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W2 korjaajaa pk-seudulla
No niin, sain enemmän asioista tietävän paikalle ja Wickström Marinesta tilatut virranjakajaosat paikoilleen ja alkoi motti käymään nätisti. Virtalukko pitäis vielä vaihtaa toimivaan, osaako joku suositella tyyliin sopivaa tarvikelukkoa alkuperäisen (?) wiken virtalukon tilalle? Vai kannattaisko laittaa starttinappi + virtalukkoyhdistelmä? Ilmeisesti pitäisi olla kuitenkin venekäyttöön tarkoitettu osa.