Uusi jääkaappi?

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Uusi jääkaappi?

Viesti Kirjoittaja Ande » 03.01.2012 15:56

Uutta jääkaappi olen suunnitellu paattiin mutta mitä mieltä ihmiset on waeco vai isotherm? Onko kokemuksia merkeistä? Lähinnä kiinnostaa meteli koneikon käydessä, koska tuon vieressä kumminkin ovat makuupaikat..
E mare libertas

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Uusi jääkaappi?

Viesti Kirjoittaja Northling » 03.01.2012 16:29

Moro

Mulla on isoterm Asu jääkaappi koneisto itsetehdyllä altaalla.
Koneisto taitaa olla Danforssin tekemä. Asu tarkoittaa käsittääkseni sitä suolaa sisältävää kylmäelementtiä ja elektroniikkaohjausta, joka varaa kylmää silloin kun virtaa on tarjolla ja säästää sähköä silloin kun sitä on niukalti ylläpidolla. Koneiston käyntiä en muista koskaan kuulleeni, se sijaitsee salongin sohvan alla ilman mitään äänieristystä. Ainoa ääni mikä joskus kuuluu on sen pikku tuuletin, joka on samnlainen kuin tietokoneissa.
Itseasiassa kovempi ääni kuuluu akkulaturin tuulettimesta kuin jääkaapista.

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Re: Uusi jääkaappi?

Viesti Kirjoittaja Ande » 04.01.2012 12:20

Moi, juu tuo ASU kiinnostaa kyllä mutta sillä kaapilla on tietenkin hintaa heti muutama satku enempi, eli onkohan se sitten sen arvoista..? Kyllä se taitaa valinta mennä tuon isothermin puolelle. Josko sitä malttais vielä odottaa messuille asti ja kysyä siellä tiukan tarjouksen :)
E mare libertas

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Uusi jääkaappi?

Viesti Kirjoittaja matti » 06.01.2012 10:55

Minä päädyin Nautikulman Danfos BD 35F-kompuraan ja AC 10 varaavaan höyristimeen.
Yhdistelmästä puuttuu ASU:n elektroniikka, mutta se reilu kolmesataa ratkaisi (950/reilu 600), käytin sen akkuihin.
Tuohon kompuraan saa helposti-yhdellä vastuksella-"käynnistyksen eston" esim että käy vain yli 13,8V-siis vain koneen ollessa käynnissä/maasähköön liitettynä- hieman kuin ASU.
Asennusohje mukana.

Matti

Vastaa Viestiin