Katselin Japen kyllästystestin läpi, joka on täällä laituriparlamentissa, aivan väärässä paikassa. Täällähän me huuhaainnaset yleensä puhumme täyttä lööperiä tai selitämme vähän sinne päin oikeaksi mieltämiämme ajatuksia.
Siis väärässä paikassa on tuo Japen testi - ei ole huuhaata pätkääkään

. Taas kerran varmistui se tosiasia, että myös mahonki on kyllästettävä kunnolla, jos meinaa veneensä saada säilymään isältä pojalle ja kolmanteenkin polveen.
Vaikkakin minä perinteistä poiketen meinaan kyllästää veneeni norjalaisella öljyllä, vaikka Kaskisten Velho pyysi harkitsemaan, niin tilasin tänään toiset sata litraa norjalaisöljyä Donnan kyllästykseen. Kauppias kun on vanha tuttuni, sanoi "voit palauttaa täydet purkit". Nyt öljyä on siis kyllästystapahtumaan 200 litraa, toivottavasti se sitten riittää.
Vai pitäisiköhän minun ottaa vieläkin lisää, kun on se palautusoikeuskin.
Veneen pohja on uutta mäntylautaa ja kyljissäkin on pari mahonkilautaa puolellaan uutta, niin saattavatpa ne imeä reilustikin.
Ainut hankaluus on ollut tämän kyllästystapahtuman järjestelyissä, sillä ei niitä todella hyviä kavereita näy niin paljoa olevan, kuin olen luullut, sillä sitoutuminen noin 15 - 24 tunniksi tuntuu olevan todella vaikeaa.

Ja sitten vielä se, kun minimissään tarvitsisin
vähintäin 6 pensselin heiluttajaa yhtäaikaa paikalle, niin se päivän sovittelu, se se vasta
hankalaa onkin. Tapahtumaa olen markkinoinut "märkää märälle tapahtumana", jossa vasta viimeisinä tunteina on tarjolla hieman vahvempaa kurkun kostukettakin pitsojen yms. polttoaineiden lisäksi.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua