Filosofiaa tupakanpoltosta.

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
venho
Viestit: 75
Liittynyt: 04.06.2010 10:40

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja venho » 12.09.2011 20:58

Terve.

Olen nyt sitten liittynyt lopettaneiden joukkoon. Pari viikkoa olisi takana eikä mitään kauheita painajaisia ilmennyt. Mutta kuten aiemmin mainitsin niin olen ollut useita kertoja aiemminkin sauhuttelematta, mutta ilman lopettamis päätöstä. Nyt kuitenkin elän toiveessa, että en enää mokomaa pötköä suuhuni laittaisi.

Selvää kohdallani on, että en voi ottaa oluttakaan, einakaan näin aluksi, ettei retkahtaisi.
Mutta näillä eväillä eteenpäin ja tsemppiä muillekkin yrittäjille.

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 26.10.2011 22:18

Minäkin olen nyt antanut periksi. En ole tuprutellut sikaarin sikaaria koko viikkoon. Katsotaan kestänkö ???
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03.05.2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja eklu » 27.10.2011 12:38

38v tuli pari askia norttia päivässä vedettyä ja otin sen Champix kuurin ja kolmannen viikon lopullä ruprs yököttämään ja lopetin, ikävä kyllä mulle ei sovi kyseiset lääkkeet vaan aloin nähdä unia ja piti lopettaa. Siirryin nikotiinipurkaan ja yli vuosi on nyt menny että voin sanoa lopettaneemi, edellisvuoden huvilakaudesta on vajaa aski tuossa hyllyssä ja yli 200€ Champixit kaapissa.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 27.10.2011 14:55

Viikkoon ei oo mennyt yhtään sikaria ja on kyllä ollut yllättävän helppoa. Mitä nyt hermot tiukalla kuin ylikireä viulunkieli ja keskittymiskyky lähes nolla....mutta nyt alkaa (ehkä) hiukan helpottamaan. En ole käyttänyt mitään korviketta joka on meikäläiselle nuuskariippuvaiselle kova paikka. Kaikki on mennyt missä on vaan nikotiinia muodossa tai toisessa eikä nuo "vieroitustuotteet" ole helpottanut yhtään asia vaan siirtäneet vaan ongelmaa. Sama kuin alkoholisti koittas lopettaa juomista siirtymällä kossusta leijonaviinaan :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03.05.2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja eklu » 27.10.2011 15:24

Tuo lääke kyllä toimii ja kun lopetusta ei tarvi heti vaan 2-3vko, rupes olemaan tuhkakupissa pitkiä tumppeja ku siitä ei mitään iloa saanut vain pari savua ja purkkiin, olin tilanteessa minkä nimi on pakko. Kipupoli ei ottanut asiakkaaksi tupakoivaa ennen muutaman viikon tupakoimattomuuden jälkeen ja sitten jotkin oikein erikoiskuvat keuhkoista. No jos ne olis hoitanut vain kipua olisi esim. syöpä saanut rauhassa kasvaa, tosin ne heitti mut pihalle ku en suostunut niiden määräämiä hullun pillereitä suomään kun viikon testi toi mun painajaiset takaisin. Omalääkäri joka on nuorehko nainen ja psykiatri mut pelasti ja sai kivut pois mitä kipupolilla sanottiin että on hyvä jos 30% saadaan pois. Montaviikkoa oli ladattu ase pöydällä ja tiedän miltä rauta maistuu, ajatus oli mennä metsään mistä lapset ei löydä eikä tule sotkua kotio. Ase on kaapissa ja kaikki muu paitsi kaljankittaaminen jäi kun se tehosti lääkkeiden vaikutusta, sekin kuivuu tässä kasaan pikkuhiljaa. On uusi vene minkä vein huoltoon ja talvisäilytykseen ja emännälle ostettiin auto ku en ilman halunnu antaa ehjää farkkua jolla ajettu 150 000km. Tupakan polton lopettaminen kannattaa, heti ei ole kuin tuskaa mutta kun maku ja hajuaisti palaa niin ymmärtää.

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 27.10.2011 15:30

Niin kun ne nuuskatkin loppu jo aika päiviä sitten, eikä ole tullut keneltäkään ystävällismielistä lähetystä, joka nyt olisi käynyt vaikka Ruotsinlaivalla tai Haaparannassa.
Perskuta ;-) :-) :-) Hysteeristä :-) :-) :-) Ei en ole viulunkieli, joku vain soittaa sitä samaa säveltä sillä ja en jaksa kuunnella sitä 8o :) :) 8\
Totta puhuen, purukumia olen lätkyttänyt koko ajan, Jenkkiä. Se vain ei auta yhtään.
Donna 28 :) ;-) :-) :-) vielä. !!!
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Notreal » 27.10.2011 20:55

Meikäläisellä tulee lauantaina 11 viikkoa ilman tupakkia ja 7 viikkoa ilman kaljaa ( ylipäänsä alkoholia ).
Tupakkia ei edes tee mieli vaikka poltin 33v. mutta tupakkitaukoja käyn vieläkin pitämässä, tapojen orja... 8]
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Ande » 27.10.2011 22:11

Ittellä ollu jo pidemmän aikaa niin ettei viikolla tule poltettua.. Ei jaksa töissä lähteä tupakkipaikalle. Viikonloppusin sitte kun saunassa käy ja muutaman oluen ottaa niin tupakkikin maistuu niin perhanan hyvältä :P Turhaahan sekin polttaminen on mutta..
E mare libertas

Warjo
Viestit: 218
Liittynyt: 20.11.2009 21:04
Paikkakunta: Lpr

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Warjo » 27.10.2011 22:36

Ande kirjoitti: Ei jaksa töissä lähteä tupakkipaikalle.
Juu, kaikenlaista. Meillä ei töissä saa poltella muuten kuin vaihtamalla siviilivaatteet päälle ja poistumalla tontin ulkopuolelle. Se sitten tietenkin vähennetään palkasta :))
Sen takia yritänkin poltella ihan urakalla siinä tontilla, työvaatteet päällä, oman työpisteen vieressä.
Ei ole edes mielessä käynyt lopettaminen, juurikin tuon holhoamisen takia. Niin, enkä ole ainoa joka näin tekee.

Töissä saa haistella kaikenmaailman ohenteet, pölyt, tinat, lyijyt, abestit, isosyanaatit, yms. mutta tupakka on pahasta.

Lopputiliä odotellessa 8|
Raudassa ei ole raha hukassa...

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 27.10.2011 22:51

Uskoisin, että tämä lakon aloitus on nyt helpompi kuin edellisellä kerralla, sillä tupruttelua oli jatkunut silloin yli kymmenen vuotta ja jaksoin sentään neljä vuotta tupakoimatta. Painoa täytyy kyllä rueta vahtimaan oikein todenteolla. En minäkään aio tupakkatauoista luopua ehkä ne vähän vähenee. Mitä kaljan juontiin tulee, se kuuluu jotenkin veneilyyn, talvisin ei sitä tule harrastettua edes saunakaljojen muodossa. Tosin en ole mikään tiukkis
alkoholin suhteen, sillä lempparijuoma sitten vichyn on punaviini, jota otan lasin - kolme viikonloppuisin vaimon ottaessa yhden. Punkkua olen harrastanut 18 -vuotiaasta lähtien ainakin. Mutta ei senkään juominen satu joka viikonlopuksi välttämättä. On vain välillä selllaisia kausia niin kuin joulun aika ja sydäntalvi yleensä. Ja kyllä kunnon pihvin kanssa täytyy punkut saada. Kesä on sitten taas asia erikseen jo pelkästään veneen kiinnittymisoluet jne. Notikikan viestihän tämän ajatuksen minullekin teroitti !!!
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 03.11.2011 20:41

Perskele kun rauhoittui hermot kummasti kun vetelin askin Moodsia (ilman filtteriä) melkien putkeen. Tähän jumalattomuuteen minua avitti hammaslääkärin aihauttama karmea särky leukaluussa...
Mutta huomenna en polta |+|
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

janix761
Viestit: 80
Liittynyt: 07.05.2011 22:40
Paikkakunta: liperi

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja janix761 » 04.11.2011 13:37

:P :P :P 3 matta viikkoon en oo poltellunna helppoa champix kanssa lopettaa mutta pinna taitaa aika ajoin herkillä olla.... perus vidu.... s aina päällänsä ja sit ku noi herrat 4v ja 2v auttavat omilla toimillaan...... käämien palamista... yritellään sinnitellä.. sen verran harvinainen oon et humalassa ei oikein tuo tupakki maistu...... en tiiä mikä lie.. |+| |+|

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03.05.2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja eklu » 04.11.2011 15:17

Pitäis ny päästä tästä nicoretestä eroon, uli vuosi ollu suussa muttä tänään nousin 8 ja eka purkka 13.00 että josko se jäis itelleen pois.

venho
Viestit: 75
Liittynyt: 04.06.2010 10:40

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja venho » 04.11.2011 21:08

Reilu kaksi kuukautta on mennyt ilman kessua. Ei suurempia vaikeuksia, lukuunottamatta paria painajaista. Välillä kun joku polttaa vieressä niin saattaa hetken aikaa haluttaa, mutta menee sitten aika äkkiä ohitse.

venho
Viestit: 75
Liittynyt: 04.06.2010 10:40

Re: Filosofiaa tupakanpoltosta.

Viesti Kirjoittaja venho » 04.11.2011 21:08

Tupla pois
Viimeksi muokannut venho, 04.11.2011 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin