Auttakaa kaikuluotaimessa KIIRE

Puuveneiden sähkölaitteet. Sytytys- lataus- ja lisälaitteet.
Vastaa Viestiin
eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03.05.2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Auttakaa kaikuluotaimessa KIIRE

Viesti Kirjoittaja eklu » 31.08.2011 22:35

Veljet autakaa ny pellivenemiestä, Eagle cuda242 meni pimeäksi kun säätelin sitä yli 20 solmun vauhdissa kun se hukkas pohjan ja laitoin herkkyyssäätöä 60% 90% niin rupes mäyttämään tasan 60m syvyyttä. Sammutin pelin ja panin päälle niin ihan musta näyttö, Fantoissa ne sääti siinä missä esittellypelit on ja olin tyytyväinen kun netistä löyty vielä resetointiohje tehdasasetuksille. Ja eikun paatille niin ihan musta taas, kun pimeni niin taustavalo päällä näki jotain ja säädin hyväksi mutta mun 3.5m ranta oli nyt yli kaksikymmentä ja tietenki metreje eikä jalkoja. Anturi on peräpeilissä pellipaatissa ja lampulla ei näkunyt mitään outoa. Pelin uusi malli on tarjouksessa 99€ ja sopii vanhat liittinet ja kiinnitys eli konkurssia ei tule ,utta veneen tuntimittarissa nyt 154t eli hajooko multa kaikki tunneuissa jonka moni ajaa kesässä. Onko säätöjippo kun sen voi resetoida painamalla ales ja menuales ja virta päälle. Sehän hajosi juuri ennen pakkaa jossa on kivien seassa vähän vettä tietenki. Propelli ilmaa natkaten juuri että kone saa jäähdytysvettä päästiin kun ei tuule, appivanhemmille vähän paikkija näytettiin missä ennen pienemmällä kivet kolisten ajettiin ja oltii vaimon kanssa monta yötä. Onko se rikki ny ja haen huomenna uuden vai mitä teen mut pyhänä pitää toimia kun mennään semmoseen kivikasaan kylään eli olisi kiirus.

Avatar
CC
Viestit: 819
Liittynyt: 17.05.2008 1:50
Paikkakunta: JKLn MLK

Re: Auttakaa kaikuluotaimessa KIIRE

Viesti Kirjoittaja CC » 01.09.2011 2:19

Jos tuosta nyt selvän ottaa, niin oliskohan anturi tai anturin kaapeli vialla.
Demomoodissa jossain kokeillessa ja toimiminen silloin ei mitään kerro, mutta siellä muualla oli oikea anturi ja toimi, niin eiköhän se vahvista tuon
arvauksen.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.

pellamo
Viestit: 755
Liittynyt: 14.05.2009 21:12
Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu

Re: Auttakaa kaikuluotaimessa KIIRE

Viesti Kirjoittaja pellamo » 01.09.2011 8:51

Vika on näyttöpäässä kuvailun perusteella.
Anturi/kaapelivika ei pysty näyttöä pimentämään mielestäni mitenkään..
Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03.05.2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Auttakaa kaikuluotaimessa KIIRE

Viesti Kirjoittaja eklu » 01.09.2011 15:30

Just tulin kaupasta uusi kaiku kädessä, menee heittämällä vanhaan kiinnikkeeseen ja johdon liitin sama eli jää varaanturi. Uude mallinen ja lisää automatiikkaa eli säätää tummuuden ja sytyttää taaustavalon itsekseen, nopeus alue 100 solmuun joka ei tietenkään toteudu koska ilmakuplaa rupiaa tulemaan mutta sain muutaman asennusniksin anturin asennosta ja sen muutos onnistuu ilman työkaluja. Hintahan oli hirveä 99€ olo oli kuin halpakaupasta olis tullut koska tuota putiikkia pidetään kalliina. Keväällä kerroin Hemppelin myrkkymaalin hinnan Motonetissä niin pani euron alle sen ja sanoi katteen kestävän kyllä.

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03.05.2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Auttakaa kaikuluotaimessa KIIRE

Viesti Kirjoittaja eklu » 08.09.2011 23:59

Toimi perjantain hienosti ja lauantaina lähtiessä vettä jo 24m, saa säätää matala virt. keskivirta tai isovirta. Häiriön poistoa jos jonkinlaista ja olen eliminoinut häiriöt kytkemällä mp:nakkuun kaikki muut laitteet pois ja kone sammuksissa, kytkin kaiun kaapelit karttaplotteriin ja toimii mutta kun laittaa isoksi syövät kartasta ison palan. Tässä on mies jonka polttoainemittari rikkoi anturin, nyt kaiun uusi anturi ei ole rikki kun on avaamattomassa paketissa ja saisin sen vaihdettu jos olisin kunnossa. Miksi uusi kaiku toimi yli tunnin perjantaina ku kävin kaverin kanssa tankkaamassa, kun kytken kaiun niin 1-2sek näyttää oikein ja sitten rupiaa tuleen syvää. Yhdellä miehellä ei näin huonoa tuuria voi olla vai kostaako jumalat nyt kun puuntapaista on pohjalaudat tai pohjavaneerit. Meenkö ostamaan puuruorin lepyttääkseni Sindbad merenkulkijoidem suojelijan vai kutkenkö kaikki navigaattoriin. Ei mulle saa käydä näin ku olen miin kiltti ja moikkaan kaikkia puupaatteja jotka tulee vastaan, toiset perä edellä mutta vastaan kumminki. Olen tässä tinaillu 12V regulaattoria jossa häiriönsyojaus 101% ja istun itkien veneessä huomisem. Vanha luotain ei toiminut uudella anturill, perkeleen Cuda300.

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03.05.2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Auttakaa kaikuluotaimessa KIIRE

Viesti Kirjoittaja eklu » 10.09.2011 17:33

Hitto ku ei ole enään lukittavaa hyttiä, sais rauhassa rakentaa ku navigaattorista löytyy kaiun lisäksi kaikki mahdolliset liitännät ja esim polttoaineen saa yhdellä napin painalluksella isoksi 5 sek ja kaikuun kaikki hälytykset, kompanssit ja vaikka mitä ja hiton hyvät ohjeet mitä ja miten. Vaikka pentsiiniä palaa hana auki 35l/t ei sitä mittaria ny sentää tarvi kokoaikaa tuijottaa. Kaiken sais rakennettua yhteen näyttöön ilmanpainetta myöten mutta revi aina kaikki irti kun sinne tulis kolme iso liitintä + GPS antenni, saakelin rosvot etten muuta sano. Lukittu aita ja kameravalvonta niin lähti naapurilta 5t ajettu 35hp jammu ja poliisit ei nähny nauhalta kuin tuntemattomia hahmoja, kone oli neljällä nylock mutterilla kiinni ja ja alle 5min nostettiin pois, lisäksi kunnon putkilukko oli palasina. Tilaustyö sano poliisit ja kunnon vehkeet, todisteita ei ole kuin yksi tupakan tumppi, sormenjälkiä ei löytynyt kuin omistajan ja asentajan. Kohta palataan aikaan kun on vahti haulikon kanssa vahdissa, koppi on jossa nauhurikin on. Lupasin ottaa ekan perjantain ja poliisit sanoi ei aseita mutta eihän niitä ny kotia voi jättää jos otan vartiopäälikön (Doperman) mukaan.

Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26.05.2006 1:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Auttakaa kaikuluotaimessa KIIRE

Viesti Kirjoittaja raimå » 17.09.2011 0:15

Itse en usko yhteenkään veneen sisätilan lukkoon joka ei aukeaisi isohkolla talttaruuvarilla, joten se siitä suojasta. Itsellä ei tarvitse kuin avata pressu ja pääsee juomaan kapteenin kylmät kaljat ja viemään elektroniikan ja muun irtaimiston. Tosi paskamaista jos tämä tapahtuu mutta onneksi suurin osa venevarkauksista tapahtuu hieman ripeämpiin veneisiin kuin fiskareihin:)
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03.05.2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Auttakaa kaikuluotaimessa KIIRE

Viesti Kirjoittaja eklu » 17.09.2011 2:38

Mulla oli vahassa ja on vielä,sireeni soi etteipirykaan isttunut kaikki oli 14mm vaneerin läpi ennen oli vielä Nmt verkkoon liitrtty hälytys joka lähetti tekstarin ja se loppui niin mitä mä sielä ampuisinko rosvot ja olisin itse linnassa.Sireenissä oli niin kova aani ettei kukaan jatkais hommia ja kaikki tärkeät johdot niin ettei sorkkaraudallakaa olisi hiljentänyt minuutissa, on siinä eroa busteriin jossa on pressu jota ei nyt edes ny pesty ku pitää päästä honepilkut pos ja viedä tohtoriin joka uusii takaikkunen jossa teippi korjaus,navman on parin tonnin vehje ku katat maksaa ja sielä on koko perämeri, kompssikssn ei ole halvin, kaikuja ne heittää perää mutta vedenkestävä radio jo maksaa. Sitten se tuö vaikka vakuutus maksaa nippusude kiinnitus riittää mun yhtiössä kun vaatii tuökslujs. Sori kirjoitusvirheistä kun vasennan puoleinen halvaus taas vaivaa ja näen kaiken kahtena.

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03.05.2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Auttakaa kaikuluotaimessa KIIRE

Viesti Kirjoittaja eklu » 27.09.2011 17:50

Nyt ollaan kaikuluitaimissa tilanteessa ettei kumpikaan toimi oikein, niin avattiin vanha ja pruutattiin reilusti PRF-6-68 ainetta sisuskaluihin ja varsinki kaikkiin liittimiin ja lopulsi vähän PRF 7-78 ainetta jossa hivenen rasvaa ja hetki pitää odottaa kuivumista ennen sähkön kytkemista. Se toimii kuin uusi nyt mutta syvyyttä on liikaa ja kytkee simulaattorin päälle automaattisesti kun ei saa yhteyttä kaikuanturiin joka vaihdetaan ensi kesänä, Ihan kuollu se ei ole kun veden lämpotila tulee näkuviin ja kädellä yletyn koskemaan että on puhdas ja oikeassa asennossa, silti ihmettelen sitä pimentymistä joka nyt poistui ja edellisperjantain täydellistä toimintaa 35 solmuun asti jolloin ilmeisesti tulee ilmakuplaa joka on normaalia ja vähän hiljentäessä taas nappasi kiinni pohjaan. No uuden mukana tuli uusi anturi mutta mun notkeus ei riitä ja kausihan on loppumassa. Kaveri tulee mua vastaan kun lupasin mennä sen mökkiä katsomaan raippaluodon kivikkoon. Mulla on pirun kirous sähkölaitteisiin kun aitosta pimeni toinen puoli alkaen yhden H1 polttimon palamisessa ja vika on varmasti valoreleess mutta sielä on 8 kpl samanlaista reletto ja johdot kaikki musti menee vähänmatkaa putkessa joten seurata ei voi ja nyt palaa vasemmalla lyhyet ja pitkät yhtäaikaa.

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03.05.2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Auttakaa kaikuluotaimessa KIIRE

Viesti Kirjoittaja eklu » 28.09.2011 16:04

Palataan vielä tuohon varkauden estoon, mulla on vanha Kansasta otetuttu vakuutus ja vanhassa veneessä lukittava hytti ja hälytyslaite, ilkivalta tilanteessa häly teki sen ettei ollut omavastuuta eikä bonukset pudonnu. Kävin nyt yhtiön vakuutustarkastajaa kiusaamassa (mun entinen pomo) jos laite on niin kiinni ettei sitä saa ilman työkaluja irti korvaa vakuutus ja kunnon nippuside ei lähde ilman työkaluja. Olen tilannut uuden hälytyslaitteen ja osittain avovene niin yksi tunnistin reagoi painoon pohjalaudassa ja yksi liike sensori piilotetaan kojelaudan alle koska auringon valo aiheuttaa turhan hälytyksen. Venelaituri on lukittu ja kameravalvottu ja pelkällä navigoottorilla ei tee mitään kuten kaikuluotaimellakaan ja menee tunteja irroittaa ne. Moottoria ei tarvi lukita koska 115hv Hondan irroittaminen vedessä on mahdotonta ja vene on semmosella nivel vaijerilukolla ettei leikkurisakset yllä kiinni ja valmistaja lupaa 20min rälläkkää, siis veneen oma sakkeli hajoaa helpommin mutta se on hyväksytty valmistajan toimesta ja samoin laiturin kiinnikkeet. Kaikki laatikot lukittu hyväksytyillä lukoiltä joita saa tilaamalla x kappaletta samalle avaimelle lukkoliikkeestä ihmeen edullisesti.

Kusetan koiran ja syön niin menen rantaan vielä kerran kokeilemaan yhtä jippoa kun valmistaja vastasi että jos johto on poikki tai vettä päässyt anturiin se ei näytä veden lämpötilaa oikein, johtoahan on siellä kojelaudan alla metrikaupalla ja valmistaja sanoin että vedä kaikki ylimääräinen lattialle ja jos toimii niin katkaise ja saan heiltä jatkopalan, kuulemma sama kuin satelliittiantenneissa ja sattuu oleen itellä niitä.

Vastaa Viestiin