Moottorin tyynyt

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03 Touko 2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Moottorin tyynyt

Viesti Kirjoittaja eklu » 04 Kesä 2011 01:11

Meikäläinen mähän sanoin ettee se motonetin poika osaa ja siksi pitää mennä ammatlaisen luo, se koko ei riirä ja tarvikekummi om tatvike. Volvon vanha mainos oli älä vaihda alkuperäistä pala palalta pois.Siis ehdottomasy alkuperäiset osta, mun piti tilata Hondaan aikuperäiset suodattimet ja Buusterin elkuperäinen polttoaine suodarin kesti Vaasaan reilun viikom 50.50€ maksoi ihhanko mä olisin kysynyt mitä se maksaa. Vene joka vie täydellä kaasulla 357/t niin eikö suodatin ollu halpa, jos on aika tyyni keli niin Uumajaan nenee 44l kama auoki että vois käudö kaljalla. Kummipojan kanssa käydään ku keritään. Plotterissa siirtää kartat ja tankkiin memee 155l että heittämällä Vaasasta

-Simplex-
Viestit: 69
Liittynyt: 11 Elo 2009 20:49

Re: Moottorin tyynyt

Viesti Kirjoittaja -Simplex- » 04 Kesä 2011 09:14

Heh, on eklu tainnut ottaa muutaman rohkasuryypyn perjantai illan kunniaksi. ;-)
http://annahelena.blogit.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottorin tyynyt

Viesti Kirjoittaja raimå » 04 Kesä 2011 09:22

Sanoit eklu pahan kirosana, Volvo Penta hehehe:) Siinä vasta rahan arvosta rautaa:)

Ei siinä tottahan puhut että ei kannata niiskuttaa siitä hinnasta aina. Itseasiassa tässä foorumissa tingitään aiheesta, mutta "perusjormapurjehtijapankkiiri" on myyjien mukaan se worst case scenario. Käyttää ostopäätökseen aikaa ja odottaa että myyjä "palveleee" eli kuuntelee kun jorma tietää kaiken kaikesta ja sitten vielä valittaa että ompa kallista kun kassissa on yhdet alennus Sebagot ja 3 metriä tarvikenarua heheh:)

Peace. Love. Harmony, :-)
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03 Touko 2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Moottorin tyynyt

Viesti Kirjoittaja eklu » 04 Kesä 2011 22:47

Tästä mä huomaan vanhan totuuden eli köyhän ei kannata ostaa halpaa koska sitten pitää ostaa se kallis tai ajella tärisevällä trderilla, kyllä muutkin tärisee väärillä tyynyilläa. Tuo vaan esimerkkina että autossa loppuunajettu ei ole venemoottori, mutta mitä siittä kuin onnellista matkaa. Käykää Vaasasa niin voin ajaa ohi ja moikata.

Avatar
KS1030
Viestit: 692
Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Re: Moottorin tyynyt

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 13 Kesä 2011 00:05

Kuulostaa tutulta, traaderi ja mihekkäät tärinät 8-| .erityisesti tyhjäkäynti on inhottava kun kaikki veneessä täräjää ..verhotangot, seinäpaffit ja kaikki irtaimisto.

Tuo oli hyvä vinkki tuo etra. taidan käydä ainakin kuuntelemassa millä argumenteilla ja suunnitteluarvoilla myyjä meinaa mulle tyynyt myydä.
_________________________
Moomba Mobius -Loaded with Ballast, Blood, Sweat & Beers , Valmet 361D -61
Kuva

Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottorin tyynyt

Viesti Kirjoittaja raimå » 13 Kesä 2011 01:16

Nt kun tästä tyynyn valitsemisesta on tehty rakettitiedettä, onko tullut esiin jotain faktaa, vai onko tämä "mutu" tason juttuja?

Oon yrittänyt löytää valintaspeksejä netistä ja ainoat kriteerit kuitenkin näyttävät olevan min/max paino. Itse en oikein ymmärrä mitään muuta konkreettista valintaperustetta kuin tuo paino. Tukipiste tietysti vaikuttaa, mutta loput tuntuu olevan tuota rakettikamaa...

Mitä kattelin, niin tuo Korjakumin/trelleborgin tyyny on ihan eri planeetalta kuin monet vakiotyynyt uusissakin koneissa. Ja jos pukattimiähän V8 hykertelee nätisti sen päällä niin miksei muutkin:)
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03 Touko 2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Moottorin tyynyt

Viesti Kirjoittaja eklu » 13 Kesä 2011 11:11

Riippuu ihan siittä kuinka lähelle koneen tärinät menee kummintekijän suunnitelmia. Jos se olisi noin helppoa mailmassa olisi vain pieniä, keskikokoisia ja isoja kummeja.

Avatar
CC
Viestit: 819
Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
Paikkakunta: JKLn MLK

Re: Moottorin tyynyt

Viesti Kirjoittaja CC » 13 Kesä 2011 13:27

raimå kirjoitti:Nt kun tästä tyynyn valitsemisesta on tehty rakettitiedettä, onko tullut esiin jotain faktaa, vai onko tämä "mutu" tason juttuja?
Jos homma tuntuu mutu-tieteeltä, niin säähän voit ihan ite leikellä roiskeläppätavarasta sopivat kummit. 8}

- Täytyy tietää tyynyyn vaikuttavat työntö- ja vääntövoimat. Tämä vaikuttaa mekaanisen rakenteen valintaan.
- Paino ja vaimennettavan värähtelyn laatu vaikuttaa kumimateriaalin jäykkyyteen.

Näin lyhennettynä.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.

Avatar
Pukatti
Viestit: 142
Liittynyt: 07 Joulu 2008 20:52
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Moottorin tyynyt

Viesti Kirjoittaja Pukatti » 13 Kesä 2011 14:56

Pistin tuonne kuvasivulle muutaman kuvan josta näkee P3 V8 tyynyjen asennuksen. Ne ovat juuri niitä Korjakumin vehkeitä.
Jollen väärin muista niin koko oli se pienin RA 100 B. Koneen paino jotakuinkin 300 kg joka hypyissä kertaantuu jonkin verran....

Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottorin tyynyt

Viesti Kirjoittaja raimå » 13 Kesä 2011 22:51

Niinno, tais olla marinepartsissa kolmea eri mallia, joista kaikista eri kovuudet. Solen omia tais olla kahta eri mallia, ja ettei vain ois korjakumin tyynyt trellen valmistamia. Ei niitä siis kovin montaa lähimarkkinoilta löydy.

Ja niinku sanottu, ei noista löydy mitään faktaa netistä muuta kuin min/max paino eli kovin mututuntumalta näitä varmasti myydään ja ostetaan. Joo ja tosiaan ajattelin heti ensimmäisenä tota roiskeläppäkumia...

Taidanpa soitella Korjakumiin kun sieltä aikaisemminkin saanut hyvää serviissiä. Ehkä osaavat jotain kuitenkin suositella.

Komee on pukattimiehen mylly!
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25 Helmi 2005 10:44

Re: Moottorin tyynyt

Viesti Kirjoittaja Mile » 14 Kesä 2011 08:24

Vähän on pienen näköiset kumit Pukattin koneen alla, siis näköiset.

Mutta mitenkäs tuo kellojalka ottaa vastaan negatiivistä G:tä? Eli sitä että kone yrittääkin hypätä ylöspäin? Kattikin varmaan ottaa aika rajuja heilauksia sivuttain - siitä kun kone lähtee kiepahtamaan sivuun ja katti keikahtaakin toiseen suuntaan, niin voi kone revetä tyynyistä, ellei sitä ole estetty mekaanisesti.

Tavalliset konejalat ei välttämättä ole tarkoitettu hyppiville koneille.
Mile

Avatar
Pukatti
Viestit: 142
Liittynyt: 07 Joulu 2008 20:52
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Moottorin tyynyt

Viesti Kirjoittaja Pukatti » 14 Kesä 2011 11:09

Minulla on nimenomaan se RA-malli jossa on se estolevy vetosuunnassa (ylöspäin) Neuvoivat aikanaan Korjakumilla koska ovat ennenkin kai myyneet niitä veneisiin...

http://www.korjakumi.fi/mp/db/file_libr ... met102.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

sivu 19 esitteessä, pdf-ohjelma näyttää jotakin muuta sivua.

Max kuorma on tällä koolla 190 kg/kpl ja on sekin ihan hyvin riittänyt.

Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25 Helmi 2005 10:44

Re: Moottorin tyynyt

Viesti Kirjoittaja Mile » 14 Kesä 2011 16:40

Varmaan ihan asialliset.

Tässä toinen linkki muillekin jalkoja hakeville.

http://www.knorring.fi/FI/Teollisuus/Es ... %20WEB.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

ja jotta aiheesta saisi halutessaan sitä rakettitiedettä niin tästä löytyy sitäkin:
http://www.knorring.fi/FI/Teollisuus/Es ... 202009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mile

eklu
Viestit: 160
Liittynyt: 03 Touko 2005 12:38
Paikkakunta: Vaasa

Re: Moottorin tyynyt

Viesti Kirjoittaja eklu » 14 Kesä 2011 17:12

Nyt vaan pitää löytyä se asian tunteva muujä niin Traderin kun jäjäyttää käyntii ei tekarit putoa suusta, sitä meinasin kun puhuin oikean värinän poistosta ja ikävä kyllä motonetti ei ole se kauppa mistä tieto löytyy. Em osaa sanoa mistä Suomessa kammattais kysyä, olislo Etola, Vaasan Kumijärvinen vai mistä se tieto löytyy. Itse luonnollisesti alottaisin suomen kumisimmasta paikasta eli Vaasan Kumijärviseltä, varmaa on että mailmassa on valmiiksi tehtynä oikeat tyynyt ja taakse voi joutua valitsemaan tyynyt jotka kestää työnnön eteenpäin ja etee toisemoiset mutta löytyy ja kyllä niihin kannattaa sijoittaa jokunen euro kun lopputulos on muuta kuin naapurin vehkeessä.

Avatar
CC
Viestit: 819
Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
Paikkakunta: JKLn MLK

Re: Moottorin tyynyt

Viesti Kirjoittaja CC » 14 Kesä 2011 18:11

Mä ostin aikoinaan tämän kautta:http://www.knorring.fi/
Aika tarkat speksit oli ainakin silloin tarjota tuotteistaan.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.

Vastaa Viestiin