Venemessut 2011

Ilmoita kalenteriimme kesän tapahtumia, kerro kokemuksia edellisiltä vuosilta, kysele mukaan lähtijöitä tai etsi gastin paikkaa kesän purjehduksiin
Vastaa Viestiin
jukkan
Viestit: 154
Liittynyt: 19.09.2004 0:21
Paikkakunta: Lpr

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja jukkan » 27.02.2011 16:00

Messut meni ja ei tullu käytyä.
- Ottiko kukaan kuvia noilta täysin "turhuus-messulta" ?
- Olisi nääs mukava edes kattella nykyistä venemessu-tarjontaa....
- siis meinaan kuvia veneistä, ja vähemmän noista pojista...

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 27.02.2011 16:01

Eipä siellä ollut juuri kuvattavaa. Alan lehdissähän on juttua messuista ja kuvia ihan haitaksi asti.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

jukkan
Viestit: 154
Liittynyt: 19.09.2004 0:21
Paikkakunta: Lpr

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja jukkan » 27.02.2011 16:21

Niinpä. On niitä kauniita kuvia kyllä mainoksissa ja lehdissä...
Mutta, mutta, vene harrastaja on jotenkin erilainen ( monesti ), kuin mainosmies.
Se harrastaja huomaa yksityiskohtia ja esim pikkujuttuja....

Mitenhän nyt ne ruotsin messut, alt för sjö, tai hampuri,, tms,, onkohan nyt tai oliko jo ?
Oikeastaan taas pitäisi lähteä kattelemaan maailmaa jonnekin kauemmaskin....
- tiedä vaikka jotain oivaltaisi....
- ajatuksia pitkän pakkaskauden jälkeen.....

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 27.02.2011 20:33

Tuskimpa ne on muuten erilaisia kuin näytteilleasettajien määrän mukaan...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 27.02.2011 21:04

Ei minua Ruotsin messuilla muu kiinnostaisi kuin se sama mikä Suomessakin; puuveneet.
sielllä on yleensä aika kattava otos niitä. Alkavat 6. maaliskuuta.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
Simon
Viestit: 958
Liittynyt: 23.03.2007 0:27
Paikkakunta: Kaskinen

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Simon » 27.02.2011 21:17

Nuo puuveneet ja nostalgia osasto (veneet ja moottorit) minuakin kiinnostaa, mutta kuinkahan tuossa käy kun mulla on lippu lauantaiksi, eli viides päivä 8\

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 27.02.2011 23:37

Jospa olet niitä onnekkaita, jotka kutsutaan ennen suurta yleisöä. Minä taas katselin näitä Allt För Sjön -juttuja jostain kalenterista enkä saa päähäni mistä. Saattoipa olla omakin muistiinpano. ;-) Tosin olivatpa nuo nyt milloin vain, en minä sinne lähde. Kiinnostavin juttu olisi kesällä Tukholmassa oleva tapahtuma Veteranbåtsmöte, johon kerääntyvät kaikki itseään kunnioittavat vanhojen puuveneiden harrastajat, Simokin varmaan tietää tämän tapahtuman. Suomenlahden Puuveneilijöiden Meri Viaporista on kehittymässä vastaavanlainen, eikä sielläkään ole tullut käytyä. ;-) 8o
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
simo
Viestit: 561
Liittynyt: 16.08.2005 16:41
Paikkakunta: Turku

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja simo » 28.02.2011 10:30

Simo,
puuveneenomistaja
Åborginal

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 28.02.2011 13:59

Simon ja Simo. Ei näy kannattavan luottaa näihin minun tietoihini muuten kuin korkeintaan viitteellisessä merkityksessä ;-) :-) Taitaa olla lukihäiriökin vai mikä lie dementia ;-) :-)
Siis minulla 8o :-)
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Avatar
simo
Viestit: 561
Liittynyt: 16.08.2005 16:41
Paikkakunta: Turku

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja simo » 04.03.2011 17:18

OFFTOPIC: -> Laituriparlamenttiin...
Simon ja Simo.
Ei sulla lukuhäiriötä ole. Kaksi eri henkilöä.
Minulta tulee nykyään harvemmin viestejä.
Päätin muutaman "ohranjyvä"viestini jälkeen lähettää vain keskustelupalstan tasoa nostavia (?) tai ainakin ylläpitäviä viestejä.
En kommentoi ja vastaa asioihin joista en mitään tiedä. Tosin en aina vastaa vaikka tietäisinkin. Fiiliksen mukaan.

Palstalla on riittävästi epätodellisia ja muita jorgonia lähettäviä henkilöitä, minkä takia ei tule enää seurattua keskusteluja yhtä tiiviisti kuin ennen.

Motto: Antaa kaikkien kukkien kukkia. Saa vapaasti valita seuraako juttuja.

TOPIC:

Ånkå puuvenemiehiä menåssa Ruåtsiin?
Simo,
puuveneenomistaja
Åborginal

Avatar
KooTa
Viestit: 36
Liittynyt: 15.02.2010 20:30
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja KooTa » 04.03.2011 17:40

Muutama kuva, pyynnöstä. Valitettavasti Fiskareita ei ollut ;(
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Avatar
tikkavintti
Viestit: 104
Liittynyt: 08.03.2007 12:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja tikkavintti » 04.03.2011 22:21

Olihan siellä se lentoveneeksi muutettu " Fanny" noin niiko fiskarina.
Mut,mut, tuli käytyä muutamana viimeisinä vuosina siellä Allt för sjön messuilla.Ekalla kerrall asiellä oli 100v saaristoristeilijää tapahtuma ja 4kpl vanhaa saaristoristeilijää näytillä, sekä näiden myötätuulessa muutenkin runsasta ja, sanoisinko veistotaidetta edustavaa puuvenetarjontaa.
Panin silloin kuvia kuvaboxi.fi sivuille mutta sekin on jo yhdistynyt kuvat.fi nimiseksi sivustoksi. Koetan availla vanhoja linkkejä sinne uudestaan.
Pari viimekeikkaa on sitten ollut lähinnä samaa maata kuin meilläkin.Oisko ollut viime, vai toissavuonna niin oli hirvee hehkutus heikäläisestä salonkiveneestä ja sehän piti nähdä.
Seoli pantu takapihan sisäänkäynnin aulan vetonaulaks, ja piti pikkasen ettiii että löytyi. Ei siinä toki ollut tuollaisa materiaali- ja tekotapaoikaisuja kun nyt meillä. Tai sitten ei vaan älynnyt katsoa.
Muuten se menee niin että meillä näytillä olleet paatit roudataan messuhallista ruohtiin, ne on samat paatit ja samat näytilleasettelijat, noin pääosin. Paitti puuveneet. Veneilymuotia siellä esitelläänkin sitten aivan eri mitassa kun meillä. Älkää kertoko kansihenkilöille, saatta tulla raskas retki.
samaan virtaan ei voi astua kahdesti,vesi jossa seisoit on jo mennyt

Classic Boats Finland Oy
Viestit: 5
Liittynyt: 13.12.2010 18:09

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Classic Boats Finland Oy » 05.03.2011 0:05

Hei!

Tuota kyseistä TL-venettä ei ole tarkoitus kunnostaa, hinta oli 24500€ uudelle vastaavalle veneelle jonka tuotanto aloitetaan ensi talvena. Tämä heitteille jätetty vene on jo siinä kunnossa ettei kunnostus ole enää järkevää.

Avatar
simo
Viestit: 561
Liittynyt: 16.08.2005 16:41
Paikkakunta: Turku

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja simo » 06.03.2011 9:00

Nettisivut:
"Meistä klassiset puuveneet edustavat veneilykulttuuria parhaimmillaan ja uskomme, että samoin ajattelevia on paljon."
??
Tämä heitteille jätetty vene on jo siinä kunnossa ettei kunnostus ole enää järkevää.
Ei ole järkevää?? Kts Japen-projektit, siellä on muutamia heikommassakin hapessa olleita veneitä. Silti ovat saaneet arvoisensa käsittelyn.
http://www.puuvenekorjaamo.net/projektit.htm

Toki perinteisen malliston uustuotanto on myös hieno homma, mutta itse arvostan kuitenkin korkeammalle vanhojen alkuperäisten veneiden pelastamisen ja entisöinnin.


Lahjoita vene mulle, pois tilaa viemästä. Säästyy tuollainen ulkomaille saakka roudaamisen vaiva.

Rahaahan tuollaisesta niin huonosta veneestä ei voi pyytää...
Simo,
puuveneenomistaja
Åborginal

Classic Boats Finland Oy
Viestit: 5
Liittynyt: 13.12.2010 18:09

Re: Venemessut 2011

Viesti Kirjoittaja Classic Boats Finland Oy » 06.03.2011 13:47

simo kirjoitti:
Nettisivut:
"Meistä klassiset puuveneet edustavat veneilykulttuuria parhaimmillaan ja uskomme, että samoin ajattelevia on paljon."
??

??
"Ei ole järkevää?? Kts Japen-projektit, siellä on muutamia heikommassakin hapessa olleita veneitä. Silti ovat saaneet arvoisensa käsittelyn.
Niin. Ei ole järkevää. Ko. venellä ei ole juurikaan historiallista tai tunnearvoa, joten työtunteihin verraten ei ole järkevää. Vaikka ensi vilkaisulla saattaa ehjältä näyttääkkin
Toki perinteisen malliston uustuotanto on myös hieno homma, mutta itse arvostan kuitenkin korkeammalle vanhojen alkuperäisten veneiden pelastamisen ja entisöinnin.
Tätä juuri teemme, tälläkin hetkellä entisöidään ja pelastetaan useita eri veneitä. Kotimaisia ja ulkomaisia klassikoita.
Lahjoita vene mulle, pois tilaa viemästä. Säästyy tuollainen ulkomaille saakka roudaamisen vaiva.
Ko. vene ei ole lähdössä ulkomaille.
Rahaahan tuollaisesta niin huonosta veneestä ei voi pyytää...
"

Ei se myytävänä olekkaan.

Vastaa Viestiin