Donna nousee siivilleen

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Jape
Viesti:

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Jape » 04 Marras 2010 20:56

Tässä on muuten muutama kuva Donnasta parin viikon takaa kun tuli käytyä paikanpäällä ihmettelemässä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 06 Marras 2010 20:18

Jape, turhaan vähättelit noita kuviasi, voisi olla leipää saatavilla Sinulle myös valkuvaajana.
Itsekin näen Donnan nyt oikeassa valossa. !!!
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Jape
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 06 Marras 2010 20:48

No kyllähän se vene luonnossa näyttää paljon paremmalta kun noissa kuvissa. Kuvat kun vääristää niin paljon. Mutta kyllähän noistakin jo jonkinlaisen käsityksen saa.

Ande

Viesti Kirjoittaja Ande » 24 Marras 2010 19:00

Eikkai noi lasit noin mene? Eiks ne ole samankokoisia ja samassa linjassa?
E mare libertas

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 24 Marras 2010 19:58

Kuva, jonka piirsin on "taiteellinen näkemykseni asiasta" ;-) samassa linjassahan ne menee.
On siinä paljon muutakin heittoa, pohja ei ole noin jyrkkä vaan se on matalampi ja huomattavasti suorempi. Kannen, salongin ja tuulilasin paikan mittasuhteet ovat kutakuinkin oikeat ehkä salonki tulee vieläkin vähän edemmäksi, sillä tuulilasin ja salongin välissä on tilaa hieman yli metrin. Vesilinjasta ja siinä olevasta listasta se antaa myös oikean kuvan, sillä lista kaartuu keulassa ylös (vaikkakin se on kuta kuinkin suora - keulassa vain vesilinja on huomattavan alhaalla), samoin keulasteevi on jyrkkä,
lähes pystysuora. Olen lisännyt kannelle luukun ja kylkeen kaksi pientä valoaukkoa (lasia), joiden lisäämistä harkitsen, niitä ei ole siellä nyt, mutta jos moottorin eteen
tulee makuupaikka niin, saapas nähdä. ??? Moottorin pituussuntainen keskikohta kytkimineen on suoraan tuulilasin alla, joten eteen jää kyllä tilaa makuupaikalle, siis punkalle. Piirtämäni kuva näyttää kyllä aika kornilta :-) :-) Mutta ajattelinpa, että
laitetaan se nyt kuitenkin parempia kuvia odotellessa. :)
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Ande

Viesti Kirjoittaja Ande » 24 Marras 2010 20:28

Juuh, no samantien ku laitoin tuon viestin ajattelin että taitaa olla vaan sinneppäin tuo piirustus ;-) Hmm et oo muuten ajatellut v-drive lootaa koneeseen saisi koneen käännettyä taakse mutta olisiko siitä sitten hyötyä en tiedä..?
E mare libertas

Simon

Viesti Kirjoittaja Simon » 24 Marras 2010 20:41

Minusta tuo skitsi antaa selkeän käsityksen salonkiveneen olemuksesta ja Japen ottamien kuvien perusteella hahmottelu kokonaisuudesta selkeni kovasti. Sulla on mahtava projekti 8].
Muistanet myös, että salonkiveneessä on aina fasettihiotut lasit 8|

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 24 Marras 2010 20:58

Lasit ovat tallessa ja ne ovat fasettihiotut. Tosin vain salongin osalta. En tiedä tai onko Sinulla tietoa, ovatko ne olleet myös tuulilasissa, joka on kolmiosainen, ainakin oletan sen olleen, koska niitä ei ollut kuin yksi jäljellä, siis karmia, kun hain sen aikoinaan ja siitäkin oli lasi lähtenyt huitsin nevadaan. Ja jos niihiin tarvitaan fasettihiotut lasit, niin Kouvolassa eivät nämä minun tuntemani lasimaakarit pysty siihen.
Vähän vinkkiä kaipaisin, mikäli tarvitaan, kuka ne siten hioisi.

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 24 Marras 2010 21:11

V-drive lootaa ei siihen tule, sillä taitaisi tilat käydä vieläkin ahtaammiksi kuin ne nyt jo ovat. Minulla on Velvetin loota ja mersun 60 hv kone. Siis lähes kaikki osat alkavat olla kasassa, kun vielä ostin tänään tuffarnilta vielä messinkisen tuuletusventtiilin. Katui, kun oli myynyt minulle sen Doraden, siis raakkitorven. Kaipa hän laittaa nyt Petterssoniinsa kromatut torvet, helat ja venttiilit tai kyllä kai kauppamies 8| itselleenkin löytää vieläpä ehommat, uskon näin :)

Ande

Viesti Kirjoittaja Ande » 24 Marras 2010 21:40

Ihan googlella löyty tämmönen keskustelu josta poimin tämän palasen "Oliskos ideaa lähestyä vaikka tässä Riihimäellä Kristallihiomo Okkolinia jolta luulisi tarvittava taito ainakin löytyvän?"
E mare libertas

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 24 Marras 2010 21:46

Juu, ei se tuo fasettihionta onnistu muualla kuin lasitusliikkeissä eikä ihan kaikissa niissäkään...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 24 Marras 2010 22:06

Mutta onko fasettihionta ollut myös tuulilaseissa. ???
Donna 28
Viimeksi muokannut Donna 28, 25 Marras 2010 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 24 Marras 2010 22:22

Niin, ei se onnistu joka liikkeessä. Minäkin aina siloin tällöin joudun hiomaan peilejä käsin, mutta se onkin toinen juttu, siis minulle on käynyt joku moka ;-) :-)

Simon

Viesti Kirjoittaja Simon » 24 Marras 2010 23:27

Niin, eihän ne tuulilasit tarvitse, eikä saanekkaan olla fasettihiodut, koska niistä saattapi tulla kuvajaisia, häiriten herrasväen valitseman kipparin hahmottelukykyä kulloisenkin väylän linjamerkkeihin 8] .
Joten tuulilasit teet aivan läpikirkkaasta lasista 8|

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 25 Marras 2010 17:18

Niinhän minäkin ajattelin. Voivatpa tulla laminoidusta lasista ta jopa karkaistusta ja laminoidusta, kun siitä keskimmäisen lasin ja laitimmaisten välistä mennään kannelle.
Keskimmäinen (-mäiset) liukuu, riippuen siitä tuleeko neljä vai kolme lasia tai sitten jos tulee kolme, on keskimmäinen leveä, koska ainut karmi mikä minulla on, on aika kapea. Siis kannelle noustaan konekopan päältä.

Vastaa Viestiin