Ford Trader

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
matti

Re: Ford Trader

Viesti Kirjoittaja matti » 01 Marras 2010 06:35

Kun nuo letkuliittimet ovat pakosarjan yläpoulella molemmat, niin irrottamalla esim takimmaisen tulisi nesteen olla näkyvissä piripintaan koska sarja on ikäänkuin astia.
Jos nestettä ei näy, niin jonnekinhan se on hävinnyt- sarja puhki.

Matti

raimå

Re: Ford Trader

Viesti Kirjoittaja raimå » 01 Marras 2010 08:38

Notreal kirjoitti:Mulla pakosarjassa on makeavesikierrossa ja pakoputkeen tuleva raakavesi tulee makeavesivaihtimesta putkella ( sinulla tuo keltainen letkunpätkä ) pakoputkeen....

Tuosta kuvasta päätellen sinun pakosarja on tosiaan raakavesipuolella?
Jos syynä on pakosarjan puhki syöpyminen, aikas iso reikä täytyisi olla että kaikki vesi menisi reiästä
pakosarjan sisään, varsinkin jos letkunpää on avoinna ämpäriin joten painetta ei pitäisi olla vettä pakosarjan
sisään syöttämässä. Luulisi mieluummin että pakokaasut karkaisivat vesipuolelle ja pakokaasut tulisivat
silloin tuolta 1. letkuliitoksesta..?

Selviäähän tuo kun irroitat pakoputken lähdön ja kaadat pakosarjan vesitilaan vettä.
Sittenpähän näkee mistä se ulos tulee...
Ahaa nyt taidan ymmärtää yskän. Tuo pakosarja/jäähdytin mikä mulla on niin tosiaan taitaa olla mallia raakavesi. Yksi uudempi voortti kun laitettiin talviteloille niin siinä meni tuolta päälämmönvaihtimelta pakosarjan ylipuolella kulkevalla putkella raakavesi pakoputken alkuun (eli pakosarjassa kiertää glykolit ja merivesi johdetaan siitä ohi) mutta mulla se tuupataaan vain pakosarjaan sisään. Helposti tosiaan tuon saa testattua näillä eväin.

Pakoputkessa varmaan oli vettä mutta eipä se silti ole syy. Raakavesi kun ei tullut takaisin ämpäriin tuosta 1 kohdasta kuten olin ajatellut vaan kaikki lensi pakoputkeen.

Lämmönvaihtimen säiliön korkki on tosiaan falskannut. Ovat parasta ykköslaatua tiivistyksen osalta näissä vanhoissa hörhöttimissä:) Ei saa liikaa mollata wanhan rouvan voimanlähdettä, meillä on ihan yhteisymmärrys siitä että konekopan alle ei liikaa katsella kun kuitenkin jaksaa eteenpäin puksuttaa:)

Kiitos vinkeistä, eiköhän homma selvinnyt!
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin