Suomalaiset salonkiveneet, ainakin nämä Eetu Seppälän piirtämät, ovat olleet varsin asuttavia, Wc (vc piirrustuksissa) ja pesutiloineen toisin kuin ruotsalaisen herrasväen veneet - Petterssoneissahan ei juuri näitä tiloja näe, ainakaan alle 10 metrin pituisissa. Mutta kylldyyri on erilaista Ruotsissa kuin Suomessa ehkäpä juuri Veli-Matinkin mainitsemista syistä. Suomessa ei ole päässyt syntymään, ennen kuin vasta hyvän matkaa viimeisten sotiemme, ravitsemus- ja majoituspalveluja saaristoon ja rannikoillemme, sisämaasta puhumattakaan.
Suomalaiset ovat joutuneet retkeilemään omine tarpeineen ja avuineen. Pääasiassa ennen sotia rakennetuissa puuveneissä piti siis olla "mukavuudet", koska niitä ei ollut rannoilta saatavissa siinä määrin kuin 70 -luvusta alkaen. Ja asiasta kolmanteen, sen verran yksinäinen susi olen, että haluan intiimit toimitukseni pitää omana tietonani, enkä jakaa niitä koko laiturialueen kanssa, sitä paitsi varsinkin saniteettitilat ovat todella surkeita Roska Roopesta ja sen seuraajien hyvistä tarkoituksista huolimatta. Siispä minun salonkiveneessäni on ainakin vessa ja sängyt em. syistä ja vielä jotta voin frouvani kanssa elää vähän yksityisemminkin, vaikka olisimme keskellä "karavaanari" aluetta. Sinisiin ajatuksiini kuuluu ehdottomasti myös yksityisyys, vaikka muuten luonteeltani olenkin seuraan hakeutuva.
Ei Simon ajatuksissa muuten mitään vikaa ole, mutta eipä taida olla varaa palkata omaa veneen kuljettajaa, vaikka ajatuksissa se varsin hyvältä tunuisikin
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua