traderin tilalle gm 6,2,ajatuksia?
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 18 Touko 2009 21:15
- Paikkakunta: Rimito
traderin tilalle gm 6,2,ajatuksia?
Ehtoota arvovaltainen raati.
Tuossa iltaisin tajunnan rajamailla on alkanut takaraivossa kummittelemaan että mitenköhän suuren pyhäinhäväistyksen tekisin jos vaihtaisin väsyneen nelostraderin tilalle gm 6,2 dieselin? Juu,miksi. No voikohan monia muitakaan asioita ainakaan täällä juuri järkisyillä perustella,mutta nuo gm:n tekniset edesottamukset(tai taantumat) ovat jotenkin tutumpia kuin fjoordit.
Sitten ajatuksia kytkimestä, PRM 175 voimansietokyky?
Ford noin 70hp ja vääntö ???nm,gm n.130 hp @ 3,600 rpm /325 Nm @ 2,000 rpm ,marssivauhtia haetaan n.1800rpm:n kohilta.
Tiedän,ei tartte kertoa että parista kamarista on valot pimiänä,mutta silti asiallisia ajatuksia(tai sitten vaan ihan tajunnan virtaa suoltaen) kaivataan moisesta rojektista.
plussia ja miinuksia
+ vee 8
+ ääni lohipaattiin täysin sopimaton siitä iso plussa
+ koneen koko
+ tuttua tekniikkaa, romppeita pisin nurkkia
- ei taatusti moinen ikiliikkuja kuin fordi
- kytkimen sovittaminen vaatii tupakkia
- mahdollinen kölijäähdyttimen pituuden riittämättömyys
kommentoikaa aatoksianne
Kiitos ja Anteeksi
Tuossa iltaisin tajunnan rajamailla on alkanut takaraivossa kummittelemaan että mitenköhän suuren pyhäinhäväistyksen tekisin jos vaihtaisin väsyneen nelostraderin tilalle gm 6,2 dieselin? Juu,miksi. No voikohan monia muitakaan asioita ainakaan täällä juuri järkisyillä perustella,mutta nuo gm:n tekniset edesottamukset(tai taantumat) ovat jotenkin tutumpia kuin fjoordit.
Sitten ajatuksia kytkimestä, PRM 175 voimansietokyky?
Ford noin 70hp ja vääntö ???nm,gm n.130 hp @ 3,600 rpm /325 Nm @ 2,000 rpm ,marssivauhtia haetaan n.1800rpm:n kohilta.
Tiedän,ei tartte kertoa että parista kamarista on valot pimiänä,mutta silti asiallisia ajatuksia(tai sitten vaan ihan tajunnan virtaa suoltaen) kaivataan moisesta rojektista.
plussia ja miinuksia
+ vee 8
+ ääni lohipaattiin täysin sopimaton siitä iso plussa
+ koneen koko
+ tuttua tekniikkaa, romppeita pisin nurkkia
- ei taatusti moinen ikiliikkuja kuin fordi
- kytkimen sovittaminen vaatii tupakkia
- mahdollinen kölijäähdyttimen pituuden riittämättömyys
kommentoikaa aatoksianne
Kiitos ja Anteeksi
e=mc2
- Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
Re: traderin tilalle gm 6,2,ajatuksia?
Onhan noita GM:n 6,2 marinoituna veneissä käytetty jo aikansa.
Uutena, valmiiksi marinoituna myydään merkillä Peninsular.
Turun suunnalla ymmärtääkseni jokin liike marinoi juuri kyseisiä moottoreita,
sieltä voisi saada ainakin infoa muutostarpeista + tarvikkeita...
Yrityksen nimi ei vain ole selvillä.
Itelläni kokemusta vain autopuolelta muttei moottorista ainakaan huono maku jäänyt.
Kytkimen kestosta en osaa sanoa, mutta epäilisin että välityssuhteita + potkurin joutuisi muuttamaan
jotta paketti istuisi ajoon mukavasti, siitäkin huolimatta että meinaat ottaa marssivauhdin "samoilla" kierroksilla
fordin kanssa...
Uutena, valmiiksi marinoituna myydään merkillä Peninsular.
Turun suunnalla ymmärtääkseni jokin liike marinoi juuri kyseisiä moottoreita,
sieltä voisi saada ainakin infoa muutostarpeista + tarvikkeita...
Yrityksen nimi ei vain ole selvillä.

Itelläni kokemusta vain autopuolelta muttei moottorista ainakaan huono maku jäänyt.
![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)
Kytkimen kestosta en osaa sanoa, mutta epäilisin että välityssuhteita + potkurin joutuisi muuttamaan
jotta paketti istuisi ajoon mukavasti, siitäkin huolimatta että meinaat ottaa marssivauhdin "samoilla" kierroksilla
fordin kanssa...
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
-
- Viestit: 1182
- Liittynyt: 08 Elo 2003 13:35
Re: traderin tilalle gm 6,2,ajatuksia?
Tuolla ainakin on jotain osia http://www.venevarustaja.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
E mare libertas
- Fiskari61
- Viestit: 43
- Liittynyt: 02 Kesä 2009 13:38
- Paikkakunta: Mynämäki
Re: traderin tilalle gm 6,2,ajatuksia?
Turun Pansiontiellä ainakin on joku liike joka häärää noitten GM dieselien kanssa. Kävin naapurissa joskus muilla asioilla ja seinän takana ärjyi vihaisesti tuommoisia amerikan kaseja. Olisko FSD Group liikkeen nimi, edustaa ainakin Peninsularia, eli sopisi kuvaan.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 18 Touko 2009 21:15
- Paikkakunta: Rimito
Re: traderin tilalle gm 6,2,ajatuksia?
Jaa,ei nyt ihan murskaavaa palautetta tullut.Hyvä niin.
Juu kyllä toi Laineen paja on tiedossa,mutta ei tämmöseen rojektiin nyt mitään tuon suuntaisia apuja tartte...
Lähinnä vertaisryhmää tai jotain.
Asiaan: toi PRM 175 kytkimen tehon(tai TEHOn) sietokyky on nyt suurin päänvaiva,ja toisen hakeminen ei oikein ny sovi aatoksiin.
Marinointia ei tarvita koska kölijäähy tulee edelleen käyttöön ja pakosarjat foliatecin kanssa peiteltynä.Sopivasta kaavelista kylläkin kaivaisin kuvetta.
Joo,marssivauhti n.1800 rpm on just sama ku nyt,gm:n koneen luonteelle se on myös jopa vois sanoa sopivin ainakin autokäytössä.Mutta ei kait siitä haittaakaan ole jos vaikka runtua olisi plakkarissa kavitointiin saakka.Onko kellään muuten ajatusta minkä verran kierroksia se olisi rusetissa (left 21X13) paatti 11.8x3.4 n.5500kg.
Moottori on tuossa muutaman vuoden ollu hyllyn alla ja ainoastaan alakerran meinasin tarkistaa.Ollut itsellä autossa ajossa ja väistyi voimakkaamman edestä.
Vesilinjan jatkon kyllä meinasin tehdä jos sattuis vaikka kulku paranemaan joko kierroksilla tai potkurin vaihdolla,mutta fordiin ei voi raskaanpaa rusettia laittaa.
Toi konehan on josjonkin näköisessä kusilaitu paatista tuttu mutta ei pahemmin ole puupaatteja kasilla kulkenu.Yleensä joko ford,beko tai valmet yms.
Ajatus ajatella erinlailla kuin muut on nyt tässä se kantava aate.
Lisää kommenttia.
Juu kyllä toi Laineen paja on tiedossa,mutta ei tämmöseen rojektiin nyt mitään tuon suuntaisia apuja tartte...
Lähinnä vertaisryhmää tai jotain.
Asiaan: toi PRM 175 kytkimen tehon(tai TEHOn) sietokyky on nyt suurin päänvaiva,ja toisen hakeminen ei oikein ny sovi aatoksiin.
Marinointia ei tarvita koska kölijäähy tulee edelleen käyttöön ja pakosarjat foliatecin kanssa peiteltynä.Sopivasta kaavelista kylläkin kaivaisin kuvetta.
Joo,marssivauhti n.1800 rpm on just sama ku nyt,gm:n koneen luonteelle se on myös jopa vois sanoa sopivin ainakin autokäytössä.Mutta ei kait siitä haittaakaan ole jos vaikka runtua olisi plakkarissa kavitointiin saakka.Onko kellään muuten ajatusta minkä verran kierroksia se olisi rusetissa (left 21X13) paatti 11.8x3.4 n.5500kg.
Moottori on tuossa muutaman vuoden ollu hyllyn alla ja ainoastaan alakerran meinasin tarkistaa.Ollut itsellä autossa ajossa ja väistyi voimakkaamman edestä.
Vesilinjan jatkon kyllä meinasin tehdä jos sattuis vaikka kulku paranemaan joko kierroksilla tai potkurin vaihdolla,mutta fordiin ei voi raskaanpaa rusettia laittaa.
Toi konehan on josjonkin näköisessä kusilaitu paatista tuttu mutta ei pahemmin ole puupaatteja kasilla kulkenu.Yleensä joko ford,beko tai valmet yms.
Ajatus ajatella erinlailla kuin muut on nyt tässä se kantava aate.
Lisää kommenttia.
e=mc2
-
- Viestit: 2185
- Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31
Re: traderin tilalle gm 6,2,ajatuksia?
Kytkimen tehonkesto; Burningzone.nl :n saadun tiedon mukaan sallittu jatkuva vääntö on 24kgm (175 lbf.ft)eteen ja taakse.
Jää pieneksi, mutta kestäähän se sen potkurin väännön mikä nyt on paikallaan koska on kestänyt tähänkin asti kunhan ei ota GM:n koko voimareserviä käyttöön potkuria vaihtamalla .
Joku osaava vois linkittää ton paloalueen, sieltä saatavissa ilmaiseksi rekisteröitymällä venemoottori-kytkin-lv tietoa.
Matti
Jää pieneksi, mutta kestäähän se sen potkurin väännön mikä nyt on paikallaan koska on kestänyt tähänkin asti kunhan ei ota GM:n koko voimareserviä käyttöön potkuria vaihtamalla .
Joku osaava vois linkittää ton paloalueen, sieltä saatavissa ilmaiseksi rekisteröitymällä venemoottori-kytkin-lv tietoa.
Matti
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53
Re: traderin tilalle gm 6,2,ajatuksia?
Jos vain tilaa on niin koneen perään TH700r4 automaattiaski niin lähtee pehmeästi rannasta.
- CC
- Viestit: 819
- Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
- Paikkakunta: JKLn MLK
Re: traderin tilalle gm 6,2,ajatuksia?
Juu, ja nappaa turbaanilukon vielä päälle kun on päässyt vauhtiin...dieselmoottori kirjoitti:Jos vain tilaa on niin koneen perään TH700r4 automaattiaski niin lähtee pehmeästi rannasta.
On siinä vaan ne mekaaniset rominat aika reilut, mutta jos konetila on hyvin eristetty. Ittekin vähän aatellu...
Kaikki kuuskakkoset alkaa olemaan jo vanhoja, ja ehjät varalohkot käy vähiin kohta. Pitäisköhän hypätä jo seuraavaan suoraan?
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 19 Huhti 2003 09:27
- Paikkakunta: Turku
Re: traderin tilalle gm 6,2,ajatuksia?
mulla on valmistumassa 6,5 long block vahvistetulla alakerralla jos kiinnostaa,tarpeen mukaan myös th 700,400,350 ja powerglide löytyy.Velvet driven ja hurtin kytkimiä myös.Makke 0405394117
- palonte
- Viestit: 194
- Liittynyt: 02 Tammi 2009 13:17
Re: traderin tilalle gm 6,2,ajatuksia?
Pelkäsit isosti tehonkestoa voimalinjassa. Jos ja kun vene ja potkuri ja ajotottumukset (vaatimukset) ei muutu, niin eipä se tehon tarvekaan mihinkään muutu. Koneen vaihto toki tarjoaa mahdollisuuden ylikuormittamiseen, mutta mikäli esim veneen malli estää suuremman nopeuden, niin tuskinpa aiot voimalinjaa kuormittaa sen enempää kuin ennenkään. Eli vielä uudestaan toisin ilmaistuna, voiman tarve määrittelee komponentit ei niinkään tarjolla oleva voima. Noilla kierrosluvuilla tosin pitäisi ehkä tuijottaa mielumminkin koneiden vääntöarvoja eikä niinkään huipputehojen arvoja, jotka muuten on saavutettu jollain ihan muulla kierrosluvulla.
Mikäli päädyt tekemään kaavelin itse ja mikäli GM on pitäytynyt samassa laipassa koneen takaosassa kuin bensakoneet ( 5,0/ 5,7 ) niin mulla on polttoleikettä varten kuvat saatavilla, kun on tullut sellainen kerran tehtyä.
Mikäli päädyt tekemään kaavelin itse ja mikäli GM on pitäytynyt samassa laipassa koneen takaosassa kuin bensakoneet ( 5,0/ 5,7 ) niin mulla on polttoleikettä varten kuvat saatavilla, kun on tullut sellainen kerran tehtyä.
Minkä yxi on rakentanut, sen toinen voi korjata