Marsund 880 blogi

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 12.07.2010 22:13

Näinhän se varmaankin on, mutta uskomaton rentous iski kun pääsi vihdoin merelle ja ajatteli että saa nauttia 3-4 kuukautta vain veneilystä ja ladata akkuja seuraavaan kauteen. Ainoa asia mitä hallitus huomautti viikonloppuna oli kun menimme vastaaallokkoon ja aallonkorkeus noin metrin puolentoista luokkaa, niin olin unohtanut tuulilasinpyyhkijöiden varret tiivistää ja joka aallolla vesi alkoi 3:sta pyyhkijästä vuotaa sisälle. Suoraan varresta ja olin itse ajatellut että ne ikkunatiivisteet tai tekemäni luukut olisivat vuotaneet, mutta ei muualta kuin noista pyyhkijöiden varsista. Selvitään onneksi massalla 3 prikalla ja mutterilla. Yksi asia joka jäi minua hieman mietityttämään oli moottorin tyhjäkäynti ja käynnistäessä kierrokset ovat tarkalleen 1000 kierroksen kohdalla ja tämä kuulostaa hieman korvalle että kävisi liian reippaasti. Onko nuo ihan normaalit tyhjäkäyntikierrokset vai pitäisikö hieman säätää? Reippaalta kuulostaa korvalle kuitenkin. Vertailukohteena oli Appiukon perkins, josta mielestäni ei tasaisuutta löytynyt edes viskipullon jälkeen.
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
ainur
Viestit: 652
Liittynyt: 29.11.2007 11:12
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja ainur » 13.07.2010 6:06

Jos tuntuu kovalle, niin pienemmälle. Yleenä siinä 800 rpm molemminpuolin. Kierrokset riippuu koneesta. Ite oon säätäny korvakuulolla ja "tunteella". Jos liian pienellä, niin kyllä huomaa...koko paatti tärisee niin ....vetisti. Ja mitä Perkinsiin tulee, niin meikän perkinsin päälle voi laittaa euron kolikon pystyyn ja se pysyy siinä, tai ainakin niin muistelisin, viskipullon jälkeen.... ;-)
onhan se päivä vielä huomennakin...

Alkuperäinen ja uudistettu,kuvat.
http://kuvablogi.com/nayta/787758/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 18.07.2010 13:49

Kävipä eilen erittäin huono tuuri, kun lähdimme ankkuripaikasta ja nostin 25 kilosen naara ankkurin ylös. Käänsin ankkurin toisinpäin että lavat menisivät kiinni, niin jokainen lapa lähti irti ja tipahti kannelle. Kivat jäljet kanteen. En ole koskaan aikaisemmin törmännyt vastaavaan, että ankkuri hajoais käsiin.
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 19.07.2010 7:58

Koottava naara on liian tekninen laite että toimisi ankkurina - isossakin naarassa piikit on kiinni muutaman millin meltorautatapeilla ja niiden lukitus asentoonsa taas muutaman millin vahvuisten valurauta olakkeiden varassa. Naarasta ei tahdo olla kiinteänäkään kuin verkkoankkuriksi puhumattakaan että siitä olisi veneankkuriksi...
Mutta toisaalta on sillä mustalla pilvellä hopeinenkin reunus - pari koloa kannessa on pieni oppiraha ankkuroinnista naaralla ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
nomakee
Viestit: 101
Liittynyt: 29.08.2009 10:22
Paikkakunta: Joensuu

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja nomakee » 19.07.2010 13:36

Veli-Matti kirjoitti:Koottava naara on liian tekninen laite että toimisi ankkurina - isossakin naarassa piikit on kiinni muutaman millin meltorautatapeilla ja niiden lukitus asentoonsa taas muutaman millin vahvuisten valurauta olakkeiden varassa. Naarasta ei tahdo olla kiinteänäkään kuin verkkoankkuriksi puhumattakaan että siitä olisi veneankkuriksi...
Mutta toisaalta on sillä mustalla pilvellä hopeinenkin reunus - pari koloa kannessa on pieni oppiraha ankkuroinnista naaralla ;-)
Mikä se naara-ankkuri on :P -> Millainen on oikea ankkuri ??? 8o
nimim tyhymä tai muuten utelias :))
-Äkkinäisyys on onnemme, ilomme ja autuutemme-

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 19.07.2010 15:31

Naara on semmoinen nelisakarainen "ankkuri" jolla ei käytännössä ole muuta pitoa kuin mitä se painollaan pitää eli huonoin mahdollinen ankkuri jo kiinteäsakaraisenakin puhumattakaan koottavasta sellaisesta..
Kuukletappa vaikka bruce-, patentti- tai tukkiankkuri sanoilla niin löytyy ankkurointiin sopivia kamppeita.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 19.07.2010 15:34

Itsellänikin löytyi kyllä muut ankkurit veneestä, mutta tuota naaraa on tullut käytettyä. Eipä tule enää... ikinä :P
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
ainur
Viestit: 652
Liittynyt: 29.11.2007 11:12
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja ainur » 19.07.2010 19:38

Kuopion äijän muija hukku, ja poliisi kysy mitäs nyt tehdään ? Äijä siihen et " ei paljon naarata" :-)
onhan se päivä vielä huomennakin...

Alkuperäinen ja uudistettu,kuvat.
http://kuvablogi.com/nayta/787758/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 05.08.2010 18:40

Pientä näpertelyä on taas tullut harrastettua, kun työtki alkoivat. En tiedä meneekö tämä nyt mauttomuuden rajoilla. Halusin saada tuosta jääkaapista hieman sopivamman veneeseen, koska tuo originaali harmaa hieman hyppää silmille varsinkin kun kaappi on erittäin keskeisellä paikalla hyttiä.


Tulen nostamaan jääkaappia vielä noin 20cm korkeammalle veneessä ja se tulee olemaan mahonkihyllyn päällä. Kunnostan kaapin alapuoleiset osat alkuperäiseen kuntoon ja samalla saamme veneeseen paljon lisää säilytystilaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Vieras, 15.11.2010 10:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Kuvat pienennetty
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ande » 05.08.2010 20:16

siisti ja asiallinen kuin ruhjevamma! :))
E mare libertas

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 05.08.2010 22:28

Joskus oon kuullut juttua Ladasta ja jalopuuratista, eiköhän nämä mun viilutukset mene hieman samalle linjalle :)
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
ainur
Viestit: 652
Liittynyt: 29.11.2007 11:12
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja ainur » 06.08.2010 6:02

Vesipatterit termostaatilla....Kyllä kelpaa veneillä... ;-)
onhan se päivä vielä huomennakin...

Alkuperäinen ja uudistettu,kuvat.
http://kuvablogi.com/nayta/787758/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
mikke1974
Viestit: 101
Liittynyt: 20.07.2006 12:43
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja mikke1974 » 09.08.2010 14:19

Hehe!

Mutta nätti on kaappi.
Aikainen lintu saa madon mutta vasta toinen hiiri juuston
kuvia

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 17.08.2010 13:36

Olin eilen veneellä asentamassa paikoilleen Blue Sea rasian, sekä releen hupiakulle, kun laiturinaapurini sattui tulla veneellä paikalle. Kuulin jo kaukaa ettei vene ollut oikein hallinnassa hänen yrittäessään kääntää 6-7m 130 heppasta moottorivenettään "rakoon". Useiden manoveerausyrityksien jälkeen hän sai varmaan keulan kohti laituria ja on/off kaasulla kuulin kun vene ampaisi eteenpäin. Raapien minun veneeni kylkeä! Olin koko tämän ajan ruuvailemassa veneen pohjalla ja kuulin nämä vain äänestä. Sarvet meinas kasvaa päähän ja ajattelin upottaa kaverin siihen paikkaan. Tänään täytyy käydä katsomassa vahingot valossa ja korjaututtaa sitten kaverilla. Soittelin samalla laituripaikkojen omistajalle että tämän kaverin ei tarvitse tuohon paikkaan enää tulla. Ilmoittelin samalla että kaverin veneessä "törmäyslistat" on vain maalattu mustaksi, eikä siis tällöin sovellu oikein törmäyslistoiksi. Olen ollut aikaisemminkin kiristelemässä tämän veneen köysiä kun tämä on kolhinut venettäni. Onneksi naarmut tuli vain veneen lasikuituosiin. Pientä avautumista tänne, kun en ole jaksanut blogiakaan täyttää hetkeen.
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Jape » 17.08.2010 18:12

Mutta ei se oo halpaa lasikuidustakaan naarmujen paikkaaminen näkymättömiksi. Laskua vaan menemään niin oppii vähän varovaisemmaksi

Vastaa Viestiin