Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
-
Simon
- Viestit: 958
- Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
- Paikkakunta: Kaskinen
Viesti
Kirjoittaja Simon » 13 Heinä 2010 21:29
Tänään iltapuolella ovikello soi ja eteeni ilmestyi ruotsinkieltä murtava henkilö, kertoen veneessään olevasta ongelmasta. Aluksi olin hieman nihkeä hänen murheistaan, mutta kun paljastui veneensä olevan Petterson snipa, niin innostuin oitis ja sitten huomisaamuna vierasvenesatamaan työkalujen kera.
Matkaajalta kun on kumityynyn pultit katkenneet (samanlaiset kun V-M:n kuvissa), joten kierretangosta vain uudet

Kattellaan sitten huomis aamuna.
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 13 Heinä 2010 21:49
Et missään tapuaksessa, puuveneveljet auttaa aina toisiaan jos vain suinkin mahdollista ja muitakin veneilijöitä mikäli ei ole autettavia puuveneveljiä.
Miksikähän ne pultit on katkenneet? Mulla on semmoinen käsitys että liian kovat pultit katkeavat ajan myötä tutinassa ja ne saisivat olla mieluimmin lujuusluokkaa 8.8...
-
Simon
- Viestit: 958
- Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
- Paikkakunta: Kaskinen
Viesti
Kirjoittaja Simon » 13 Heinä 2010 22:16
No huomen aamuna seleviää, noista mun kierretangoista eipi seleviä lujuudet, mutta kolomeksi vuodeksi meinaan antaa takuun

-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 13 Heinä 2010 22:23
Kyllä ne yleensä on sitä kasipistekasia sillä lujemmat kierretangot on ihan erikoistilaustavaraa...
-
Simon
- Viestit: 958
- Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
- Paikkakunta: Kaskinen
Viesti
Kirjoittaja Simon » 14 Heinä 2010 21:26
Homma tuli tehtyä, aamulla taljan ja 3x4 parru mukana rantaan, Volvo Mb 11, nostettiin ylös ja kumityynyt irti, sen jälkeen käytin ruuvipenkissä ja vaihdoin uudet pultit, koneen "rihtaus" ja muut härpäkkeet kiinni ja eikun menoksi
![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)
.
Vene oli tosiaan aito Pettersson, valmistettu etelä Ruotsissa 1930 alussa, onneksi sisälaakeri oli mallia kuminen, joten koneen putoaminen tyynyiltään ei aiheuttanut vaurioita akseliin.
Että tälläinen tarina
![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
ainur
- Viestit: 652
- Liittynyt: 29 Marras 2007 10:12
- Paikkakunta: Savonlinna
Viesti
Kirjoittaja ainur » 16 Heinä 2010 11:03
Hienosti tehty Simon ! Jos ittelle tai jollekin muulle joskus sattuis vastaavaa, niin olis apu paikallaan, varsinkin ruottin puolella....

-
meikkis
- Viestit: 13
- Liittynyt: 17 Maalis 2011 16:43
Viesti
Kirjoittaja meikkis » 18 Maalis 2011 13:01
Hienosti toimit! Toivoisin, että itse olisin toiminut samoin (vaikka veikkaan, etten olisi osannut tuota ongelmaa ratkaista). Joka tapauksessa, jatka samaan malliin! Kaltaisiasi ihmisiä
pitäisi olla olemassa enemmän!