oikean maalin valinta

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
ripa

oikean maalin valinta

Viesti Kirjoittaja ripa » 13 Elo 2003 11:38

Hei,

minkälaisia maaleja olette käyttäneet lasikuidutetun pinnan maalauksessa ? Pinta ei ole vesirajan alapuolella, vaan hyttien katoissa ja ne joutuvat kohtalaiselle kulutukselle. Kokeilin tavallista öljymaalia ja se tuntuu jäävän aika pehmeäksi..

Jape
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 13 Elo 2003 12:33

Teknoksen Futura 90. Sillä tuli tosi kiiltävä ja kova pinta.(tosiliukas).
Varmaan tuohon käyttöön on ihan omatkin maalinsa olemassa.

Hannutah

Viesti Kirjoittaja Hannutah » 13 Elo 2003 15:46

Minulla on sama kysymys liittyen vanerikattoon. Lopputuloksena haluttaisiin valkoinen himmeä pinta. Kokeilin valkoista Ferrexiä keväällä. Lopputulos muuten hyvä, mutta pintaan ilmestyi halkeilua kesän helteiden aikana. Kai se on Hempelsiä sitten kuitenkin?

t. HannuT
Hannu

Northling
Viesti:

Maalia

Viesti Kirjoittaja Northling » 13 Elo 2003 16:56

Moi
Minä laitoin paatin kattovanerit seuraavasti: ensin kerros väritöntä lahosuojaa, sitten jehu pohjamaali, paklaus lakkakitillä, hionta ja kolme kerrosta futuraa. Silkinhimmeästä tulee tosi nätti ja kestävä ja saa sävýtettyä milaiseksi haluaa.
Lasikuituun sopii myös futura, mutta pinta pitää olla hiottu. Varmasti kovaksi kuivuva on hempelsin Polybest, jolla tule tosi kova ja kestävä pinta, liukuesteeksi löytyy H:n lasipalloa tai vaikka yyterinhiekkaa.
t:aki

kojote

Viesti Kirjoittaja kojote » 14 Elo 2003 07:58

Minä köyhä ja muutenkin "sieltä mistä aita on matalin" - tyyppi maalailin Miinuskan katot valkoisella Miranolilla ja mielestäni tuli erittäin hyvä! Eikä muuten tullut läheskään niin kirkas kuin Miranolista vois aatella tulevan...
Hiukan liukas ehkä, mutta eipä liian sitäkään... mun mielestä.
Kuvia ja tekstiä Miinuskasta:
http://www.mikavanhala.com/venesivut/ve ... idenveneet

Jape
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 14 Elo 2003 09:22

Ferrexissähän on se, että kun se on pohjamaali, niin se on huokoista ja laskee kosteuden lävitseen. Sitten kun vaneri kuivaa niin se alkaa rakoilemaan.

Vastaa Viestiin