rullalaite

Yleistä keskustelua puuveneisiin liittyvistä asioista.
g.perkka

rullalaite

Viesti Kirjoittaja g.perkka » 27 Helmi 2010 10:06

Suunnittelen rullalaitteen hankintaa. Olen kallistumassa joko Furlexin tai Harkenin puoleen. Onko arv. puuveneilijöillä kokemuksia kummankin merkin koottavuudesta ja käytettävyydestä tai antaa muuten vinkkejä.

Donna 28

Re: rullalaite

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 28 Helmi 2010 08:04

Anteeksi nyt tietämättömyyteni, mutta mikä on rullalaite, mihin sitä tarvitaan, liittyykö se jotenkin vinssaamiseen tai taljoihin ???
:P Donna 28 :)

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 28 Helmi 2010 11:47

Moottoriveneilijänä tietysti en osannut ajatella aamulla ani varhain purjehtijoiden asioita. Olen jopa käyttänytkin tuollaista "gastina" ollessani. Sehän helpottaa merkittävästi yksin purjehdusta. Sorry, :P
Donna 28 :)

Northling
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Northling » 28 Helmi 2010 14:08

Moro

Mulla on Ottilianassa pari Furlexia (olisko ollu tyypiltään 100 ja 300).
Toimivat erinomaisesti käytössä, mutta helkkarin vaikeita pistää kasaan ja lähes mahdottomia purkaa.
Kuva

Tuo pienempi kutterifokan rullan profiili vääntyi kun venettä perutettiin talliin ja jouduin purkamaan sen muutama vuosi takaisin.
Toimin aivan ohjeden mukaan. Naputtelin Norsemanin auki ohjeiden mukaisesti vasaralla, mutta niin vaan levis kuulalaakerit pitkin tallin lattiaa.
No onneks valmistajan takuu kattoi kokonaan uudet sisäosat rullaan, koska olin toiminut ohjeiden mukaan. Niillä laakeripesillä on kuulemma tapana hajota noin jos joudutaan purkamaan jälkikäteen.

Pitää vielä korostaa että käytössä toimivat hienosti ja kevyesti ja maahantuojan palvelu ja ammattitaito on ensiluokkaista.
http://www.jotiko-marine.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Vastaa Viestiin