Tere
Olisi pulma joka koskee virtalukon kytkentää.
seuraavanlaista on nyt tiedossa:
1.laturi
2.öljynpaineanturi
3.Startti
4.Startti
5.Tyhjä
Elis siis 3 ja 4 menevät starttiin, en katsonut että mihin siinä.
Mutta tuo nro: 5 on joku joka nyt mietityttää että mihin kytketään.
Aika tällänen hölöömö kysymys mutta nyt tuli sitten sekin kysyttyä.
EDIT: Konehan on penta mb20b, jos jotakin tämä helpottaa yhtään.
Virtalukon kytkennät.
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 08.05.2006 12:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Virtalukon kytkennät.
Viimeksi muokannut hapi, 18.05.2009 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
makuasioista pitää kiistellä koska muut ovat jo sitten totuutta
- mark
- Viestit: 54
- Liittynyt: 26.04.2005 11:48
- Paikkakunta: Vantaa
Virtalukko
Yleensä tuollainen tyhjä nasta on esim radion tai jonkun muun ylimääräisen kojeen tähden. Eli siinä on virta jatkuvasti päällä, kun virta-avain on käynnissä asennossa. Yleismittarilla mittaamalla tuokin asia selviää.
Kauas on pitkä matka
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 08.05.2006 12:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
- mark
- Viestit: 54
- Liittynyt: 26.04.2005 11:48
- Paikkakunta: Vantaa
Virtalukko
Lisäys. Löysin oman VolvpPenta MD5 virtalukon kuvan ja siitä olen merkinnyt seuraavaa. Nasta 15=Virta päällä 2- asennossa ja startissa(Vihreä johdin) 57a=Virta jää päälle 0-asennossa. 30 ja siihen yhdistettu II-nasta=Tuleva +12V (punainen johto). 75=Virta päällä ykkös ja kakkois asennossa (vihreä johdin) . 50= Startti (Valkoinen johdin)
Eli näin MD5 moottorissa.
Eli näin MD5 moottorissa.
Kauas on pitkä matka