Maistraatissa

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
suoraa_huutoa
Viestit: 479
Liittynyt: 26.07.2006 13:09
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja suoraa_huutoa » 10.07.2008 10:09

Moi,

Minä en vastusta rekisteröintiä.

Itseasiassa aijon tehdä sen ensiviikolla ennenkuin lähden kesälomareissulle mamman kanssa.

Ongelmana on se, että en ole ehtinyt päättää miten kilven toteutan, koska ajattelin, että rekisteröinnin voi tehdä 1.10 mennessä. (niinkuin maistraattikin sen minulle sanoi)

No, rekisteröin ensiviikolla ja isken tulostetut numerot ikkunaan sinitarralla 1.10 ja sitten ensitalvena teen jotain pysyvää rekisteri merkintää.

-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.

Avatar
Harri
Viestit: 73
Liittynyt: 11.09.2003 17:28
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Harri » 10.07.2008 12:30

Taitaa tuo "huviveneen" verotus ajankohtaistua nopeammin kuin kymmenessä vuodessa, sanoihan 2. valtiovarainministeri Siimes jo vuonna 2002 tällä lailla Räsäsen ehdotukseen veneen verotuksesta:

"Veneiden verottamisen eräänä edellytyksenä olisi, että veneistä ja niiden omistajista olisi käytettävissä valtakunnallinen ja ajan tasalla oleva rekisteri. Tällaista rekisteriä ei ole tällä hetkellä käytettävissä."

Eli nyt on tuo rekisteri.....

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 10.07.2008 13:01

No, voi kikkeli, en pahemmin sano ;-(

Mulla on tuo mennyt ohi koska tietystä syystä 99,99% siitä mitä Räsänen sanoo tai kirjoittaa lyö (oletan että kyseessä on se kd:een Räsäskä) vaistonvaraisen holhoojajeesustelijasuodattimen välittömästi kiinni.
Siinä sivussa saattaa tosin mennä jonkin toisen Räsäsen juttuja ohi ;-)

No sitten perun mielipiteeni tuosta käyttöverosta - se voi tulla pikemminkin kuin alunpitäen uskoinkaan.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Toni_V
Viestit: 328
Liittynyt: 19.09.2005 9:15
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Toni_V » 10.07.2008 13:40

Eiköhän sieltä joku vero tule, kaikkea hupia kun pyritään verottamaan. Ja toisaalta ei tuo omasta mielestäni mikään paha ideakaan ole - ennemmin verotetaan huviasioita kuin esim ruokaa tms välttämätöntä.

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Viesti Kirjoittaja Notreal » 10.07.2008 14:30

Puuveneille tulee ihan omat "puutullit" häh häh.
Terv. kuituveneilijä....

suoraa_huutoa
Viestit: 479
Liittynyt: 26.07.2006 13:09
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja suoraa_huutoa » 10.07.2008 15:23

Moi,

Olisi mahdollisen verotuksen voinut hoitaa hienostikin veneiden suhteen ilman mitään rekistereitä.

Helppo homma: Kaikki verot polttoaineeseen ja vihreätkin olisivat tyytyväisiä. Maksat jos nautit.

-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.

Dolphin
Viestit: 61
Liittynyt: 25.01.2007 13:23

Viesti Kirjoittaja Dolphin » 10.07.2008 16:32

suoraa_huutoa kirjoitti:Helppo homma: Kaikki verot polttoaineeseen ja vihreätkin olisivat tyytyväisiä. Maksat jos nautit.
Ei kuulosta tasa-arvoiselta verolta, moottoriveneilijät maksavat nautinnostaan moninkertaisesti purjeveneilijöihin verrattuna tuossa verotusmallissasi.

Beorn
Viestit: 108
Liittynyt: 17.12.2004 23:33

Viesti Kirjoittaja Beorn » 10.07.2008 22:29

Dolphin kirjoitti:
suoraa_huutoa kirjoitti:Helppo homma: Kaikki verot polttoaineeseen ja vihreätkin olisivat tyytyväisiä. Maksat jos nautit.
Ei kuulosta tasa-arvoiselta verolta, moottoriveneilijät maksavat nautinnostaan moninkertaisesti purjeveneilijöihin verrattuna tuossa verotusmallissasi.
Tarviiko sen niin kauhean tasa-arvoista ollakaan? Pyöräilijöiden ei tarvitse maksaa samoja veroja kuin autoilijoitten. Eivätkä tupakoitsemattomat maksa tupakkaveroa eivätkä absolutistit veroa viinasta.
Olen jotenkin tullut ymmärtämään, että erityisesti liukuvat moottoriveneet saastuttavat vaikkapa uppoumarunkoisia enemmän. Purjeveneistä nyt puhumattakaan. Saastuttava maksaa, eikö se ole sitä tasa-arvoa se?

Ja herneitä ei sitten tästä MIELIPITEESTÄ toivottavasti kukaan ime nenäänsä.

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Viesti Kirjoittaja Notreal » 10.07.2008 23:11

Beorn kirjoitti:
Dolphin kirjoitti:
suoraa_huutoa kirjoitti:Helppo homma: Kaikki verot polttoaineeseen ja vihreätkin olisivat tyytyväisiä. Maksat jos nautit.
Ei kuulosta tasa-arvoiselta verolta, moottoriveneilijät maksavat nautinnostaan moninkertaisesti purjeveneilijöihin verrattuna tuossa verotusmallissasi.
Tarviiko sen niin kauhean tasa-arvoista ollakaan? Pyöräilijöiden ei tarvitse maksaa samoja veroja kuin autoilijoitten. Eivätkä tupakoitsemattomat maksa tupakkaveroa eivätkä absolutistit veroa viinasta.
Olen jotenkin tullut ymmärtämään, että erityisesti liukuvat moottoriveneet saastuttavat vaikkapa uppoumarunkoisia enemmän. Purjeveneistä nyt puhumattakaan. Saastuttava maksaa, eikö se ole sitä tasa-arvoa se?

Ja herneitä ei sitten tästä MIELIPITEESTÄ toivottavasti kukaan ime nenäänsä.
Mun mielestä puuveneilijöitä pitääkin verottaa ( ja kunnolla ).
Ensin ne tuhoaa sademetsät tälläämällä veneen täyteen jos jonkin moista tiikkihyllyä, listaa ja pullotelinettä. Satamassa saatuttavat meluhaitalla läpi yön kun vuoroin huutaa kippari kadonnutta kossupulloa ja muun ajan kaikki 5 pilssiä raikaa kun lahonnut kölipuu laskee "housuihinsa".
Me kuituveneilijät samaan aikaan kuunnellaan iskelmäradiota korvakuullokkeilla ja täytellään ristisanatehtäviä....

P.S. Ja sama loppulause kuin Beorn:lla

Beorn
Viestit: 108
Liittynyt: 17.12.2004 23:33

Sano ei herneille!

Viesti Kirjoittaja Beorn » 10.07.2008 23:15

No joo.

Minä olen kuitenkin mielipiteineni erittäin vakavissani. Olen valmis maksamaan enemmän polttoaineveroa myös autoni kohdalla. Jotoin nimittäin tarttee tehdäkin, eikä vain viherpipertää.

Edit. Mikä muuten on korvaKUULLOKE? Kuulostaa hirveältä, sipulia tietääkseni kuullotetaan, mutta että korviakin. Jestampoo. ;-)

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Viesti Kirjoittaja Notreal » 10.07.2008 23:49

No vitsiä heitin...Tai ainakin yritin.
Polttoaineveroa meidän talous maksaa nykyprosentilla n. 1400 € / kk, joten itse en mielelläni sitä kulua enää lisäisi.

Korvakuulloke on sellainen muoltoitu keltainen vaahtomuovin palanen
jolla naapuriveneen kipparin ähellys vaimenee, kun hän keskiyöllä kämyää wikun kannentiivisteen kimpussa....

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 11.07.2008 8:04

"Polttoaineveroa meidän talous maksaa nykyprosentilla n. 1400 € / kk, joten itse en mielelläni sitä kulua enää lisäisi." - Notreal
Melkoinen summa - erilaisia polttoaineita palanee n. 3000l/kk?

Tuohon ei tosiaankaan kaipaa latiakaan lisää maksamista...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Viesti Kirjoittaja Notreal » 11.07.2008 9:42

Veli-Matti kirjoitti:"Polttoaineveroa meidän talous maksaa nykyprosentilla n. 1400 € / kk, joten itse en mielelläni sitä kulua enää lisäisi." - Notreal
Melkoinen summa - erilaisia polttoaineita palanee n. 3000l/kk?

Tuohon ei tosiaankaan kaipaa latiakaan lisää maksamista...
Meillä polttoainelaskut on n. 2400 € / kk. Arvelin polttoaineveron olevan n. 60% ja siitä laskeskelin...
Pari autoa vie sen 2000 € ( n. 12 L / 100 km ) enimmäkseen pitkillä työmatkoilla ja loput 400 € / kk keskimäärin veneen dieseliin.... ( 30 L / h )
Veron osuus ei taidakkaan olla sitten ihan noin suuri, mitä ensin laitoin...

suoraa_huutoa
Viestit: 479
Liittynyt: 26.07.2006 13:09
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja suoraa_huutoa » 11.07.2008 10:10

Moi,

ei ollut tarkoitus viedä tät rekisteröinti juttua ihan näin asian sivuun ....

Mutta EU:n päästörajoitukset kyllä puoltaa tuota polttoaine verotuksen korotusta.

Mielestäni hai veneilijän jolla on jokin pieni mootori ei kuuluisi maksaa mitään veroa. Se venekin hajoaa ihan luonnostaan eikä juurikaan saastuta luontoa.

No,no, veneet vaan rekisteriin ja aaltoja ottamaan.

-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.

jake
Viestit: 21
Liittynyt: 01.08.2003 11:48

Viesti Kirjoittaja jake » 11.07.2008 10:22

Moi,

Mitä tuohonkin sanoisi..

http://www.yle.fi/uutiset/24h/id95937.html

Vastaa Viestiin