Onko kukaan koskaan...tai onko edes mahdolista

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
ruuvari
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Maalis 2005 15:40
Paikkakunta: Kotka

Onko kukaan koskaan...tai onko edes mahdolista

Viesti Kirjoittaja ruuvari » 14 Heinä 2007 12:59

Korvannut dynastart järjestelmää erillisillä startilla ja laturilla? Alkaa riittämään dyna-leikit. Moottorina MB 10 A vuosimallia 80-luvu alku. Jos joku on joskus haasteeseen tarttunut niin oliko monimutkaista?
Mitäs me tytöt, kunhan rakennellaan...

Nuts
Viestit: 71
Liittynyt: 17 Helmi 2007 09:00

Viesti Kirjoittaja Nuts » 14 Heinä 2007 13:08

Moro

Jos mahdollista niin jätä se Dynastartti ihan käynnistysmoottoriksi ja vaikkapa käynnistysakun laturiksi. Rakenna sitten rinnalle toinen laturi huviakkuja varten. Säästyy pikkasen rahukkaa kun ei tarvitse uutta starttia ostaa saatikka sitten sen asennus.

hangover
Viestit: 19
Liittynyt: 08 Touko 2007 22:03

Viesti Kirjoittaja hangover » 14 Heinä 2007 15:01

Minulla Dyna toiminut monta vuotta moitteetta. Lataa 14 amppeeria, eli sen minkä lupaakin. 5 vuotta siten uusin releen. Huomioitavaa on, että moottoritikan jäähdytyksestä tulee huolehtia dynan kanssa. Se nimittäin lämpenee helposti liikaa, ja siinähän ei ole mitään jäähdytyspuhallinta.

ruuvari
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Maalis 2005 15:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ruuvari » 14 Heinä 2007 18:36

Mulla lopetti lataamisen kokonaan. Startti toimii ok mutta muuten on surullinen tilanne....
Mitäs me tytöt, kunhan rakennellaan...

UMP-Blitz
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Heinä 2007 13:52

Viesti Kirjoittaja UMP-Blitz » 27 Heinä 2007 14:40

Moro

Mä laitoin pienehkön auton laturin joskus Valmet Viren hihnalle pyörimään.
Eka asennus meni pieleen kun konekopan takia laturin hihnapyörä asentui aika lähelle starttia. Kävi niin että startatessa hihna luisti koska oli vähemmän hihnapyörällä kuin aiemmin ja kitka väheni. No toisilla kiinnitysraudoilla homma toimi komeesti, virtaa riitti.

Itsellä oli sillon laturi ja jännitteensäädin erikseen mutta uudemmissa se lienee sisällä laturissa.

Timo

Vastaa Viestiin