Penta MS2/MS/MS-B?

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Penta MS2/MS/MS-B?

Viesti Kirjoittaja raimå » 14 Kesä 2007 00:31

Onko jollain kullain tiatoa mitä käytännön eroa noissa yllämainituissa -70/80 luvun vaihteen vaihteissa on? Käyvätkö ne kaikki ristiin tuona aikana valmistettuihin koneisiin (mm.MD11/MD5)?

Voi kun sais vihdoin paatin vesille niin ei tulis äijästä ihan maakrapua...
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kapu III
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Huhti 2007 14:11
Paikkakunta: Mänttä

Linkit

Viesti Kirjoittaja Kapu III » 14 Kesä 2007 08:46


Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja raimå » 14 Kesä 2007 11:18

Jep nuo olen kyllä ladannut, mutta eipä niistä selviä käyvätkö nuo ristiin tuon aikaisten koneiden kanssa. Eli käykö ms tai ms-b heittämällä md5c myllyyn jota myyty ms2 vaihteella?

Täytyy yrittää selvitellä asiaa Volvon mekaanikkojen kanssa...
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kapu III
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Huhti 2007 14:11
Paikkakunta: Mänttä

No mulla on

Viesti Kirjoittaja Kapu III » 14 Kesä 2007 12:20

Siis mulla on vahva epäilys että ms ja ms-b on yhteen sopivia mutta ms2 onkin sitten uusi versio kokonaan

Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja raimå » 14 Kesä 2007 17:20

Kapu voitti tämän tietovisan:)

Volvon huollosta eräs konetirehtööri osasi sanoa että ms ja ms-b vaihteissa kampiakselin kiinnitys on samanlainen. Kaikki nuo vanhat koneet siis käyttävät sitä, mutta viimeisimmät kehitysversiot (md5c) käyttävät ms2:n kiinnitystä joka on siis erilainen.

Kiitokset kaikille, ehkä saankin veneen piakkoin vesille:)
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin