W1 vertailu

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Puumio
Viestit: 219
Liittynyt: 20 Syys 2006 23:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: jossain lirinää

Viesti Kirjoittaja Puumio » 10 Marras 2006 15:48

"Vai pitäisikö meidän Puumio suoraan perustaa oikein W-kerho ja pitää kokoontumisajo Lyypekissä. Kaikki sinne veneilleet saisivat heti kultajäsenyyden ja hullun paperit."

Muuten hyvä ajatus, mutta
A pitäis saada ensteks tuo wiku pelittämään veneeseen
B pitäis kaivaa kymijokikanava että pääsis suolaiselle
----
Ö jos jonkun Gastina kait ehke...

Noissa alun esimerkkikuvien wikuissa on kai ollu sama mötikkä pohjana (w1). Ja kun noita pielaperämerivetisiä virityksiä tuntuu olevan jokaisessa vastaantulevassa ja ohitettavassa.
Kiinnoistais valttavasti se minkänäköisenä ne on alunperin tehtaalta lähtenyt.
Kaipuuhan tässä on näihin koneeseen semmosille W(v)-mäisille tiedoille kuten että "takaikkunan keskipalkki oli -57 mallisissa, sen jälkeen ei"
(kuplistit älkää jatkako en muista miten se niissä oli...)

Indari
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Elo 2006 05:14
Paikkakunta: Tuusula

Wikupedia olisi hieno homma!

Viesti Kirjoittaja Indari » 10 Marras 2006 17:26

Wikupedia olisi hieno homma! Kannatan myös ideaa. Itsellä ei ole kokemusta eikä muistikuviakaan muista Wikuista kuin mitä isä vainaan veneily ajoilta 50-luvun lopulta 70-80 lukujen vaihteeseen. Silloin isä-ukko vihdoin päätti siirtyä dieselkoneeseen ja marinoi itse jostakin 50-luvun fordsonista venemoottorin mutta se onkin sitten ihan eri juttu & tarinansa.
ps. kyllä ukolle tuli wikua monta kertaa ikävä "rimpuillessaan sen fordsonin kanssa :-)|

Puumio
Viestit: 219
Liittynyt: 20 Syys 2006 23:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puumio » 13 Marras 2006 16:17

Ihan vaan tarkistukseksi & selvennykseksi tuohon aiheen alkuun.

Osaako kukaan sanoa noiden alkupään W1-kuvien perusteella:

1) Minkä vuotisia ovat, tai miltä vuosilta (ei tyyppikilpiä)

2) Ovatko "alkuperäisessä" kunnossa

3) jos eivät, mitä pitäisi muuttaa, jos on yleensä tarpeellista.

MÖsteri
Viestit: 1239
Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Vm 1968

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 13 Marras 2006 22:52

Mä vastaan omastani:

Vasemmanpuoleinen on lähellä, oikeastaan ihan sama kuin minun vuodelta 1968. Ainoa näkyvä ero on öljynpainemittarin sijoitus (putkineen).

Kuva

bonito
Viestit: 787
Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja bonito » 30 Joulu 2006 22:18

Ostin uutena W1:n v. -70, avonaisella vauhtipyörällä, siinä oli termostaatti pakosarjan päällä ja yksi vesiputki kannen vasemmalle puolelle, kuten vas. koneessa, oik. on kaksi vesiputkea, kuten velipojan koneessa, joka oli vanhempi eli jotain -62 mallia. Oikealla olevaan on ehkä vaihdettu jälkeen päin kumisiipinen merivesipumppu, m-70 koneessa oli hammasrataspumppu, jollainen on vas.koneessa. Sarjanumero oli muistaakseni jotain 27500 paikkeilla.

Puumio
Viestit: 219
Liittynyt: 20 Syys 2006 23:19
Paikkakunta: Jyväskylä

W1 oljynpainemittari

Viesti Kirjoittaja Puumio » 02 Tammi 2007 18:38

Mites tarpeellinen tuo öljynpainemittari oikeesti muuten on ja onko se ollut aina molemmissa malleissa? Ei näy jokaisessa W1:ssä, omastakin puuttuu.

(tieteski seurataan öljynpainetta käynnistettäessä ja ajon aikana)

Nyt olis hyvä tilaisuus tarjota semmoista perusteluineen, jos jollain on ylimääräinen ja pyörivä nurkissa.

pontso04
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Marras 2004 07:47
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja pontso04 » 02 Tammi 2007 23:43

terve. pitäisi löytyä yksi ylimääräinen mittari, tarkistan huomenna.

Puumio
Viestit: 219
Liittynyt: 20 Syys 2006 23:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puumio » 03 Tammi 2007 12:08

Ilmoittele ihmeessä, eipä tuo olis varmaan kaukana hakeakin.

Puumio
Viestit: 219
Liittynyt: 20 Syys 2006 23:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puumio » 04 Tammi 2007 13:25

pontso04 kirjoitti:terve. pitäisi löytyä yksi ylimääräinen mittari, tarkistan huomenna.
olin laittelevinani sulle Yv:n...

santtu
Viestit: 95
Liittynyt: 26 Heinä 2005 18:32

Viesti Kirjoittaja santtu » 12 Kesä 2007 17:55

onko w1 4 vai 2-tahti kone

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 12 Kesä 2007 18:41

4 tahtia

santtu
Viestit: 95
Liittynyt: 26 Heinä 2005 18:32

Viesti Kirjoittaja santtu » 12 Kesä 2007 19:43

olisi tarjolla kuvien näköinen kone mutta myyjä sanoo sen olevan 2-tahti.

Puumio
Viestit: 219
Liittynyt: 20 Syys 2006 23:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puumio » 12 Kesä 2007 23:52

Onko nuita wikuja edes tehty 2-tahtisina?
taitaa olla regee-tyyppejä se myyjä .-) .-)

MÖsteri
Viestit: 1239
Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 13 Kesä 2007 08:57

Tahteja on neljä. Siis wikströmmissä.

Toki voi olla joku samankaltainen, siis äkkiä katsoen (ja kaukaa, pimeässä) joka on 2-tahtinen, mutta tuskin.

Reggae mikä reggae siis!

:=D

Vastaa Viestiin