bernard w110 kipinä hukas
-
bernard w110 kipinä hukas
Mikä mahtaa olla vikana kun ei löydy kipinä vaikka kuinka etsii? Olen kokeillu
jo melkein kaikkea, uutta tulppaa, tulpan piuhaa, katkojan kärkiä puola "pitäisi olla ehjä luulen niin".Voisikohan tuo olla jonkinlainen maa vika?
jo melkein kaikkea, uutta tulppaa, tulpan piuhaa, katkojan kärkiä puola "pitäisi olla ehjä luulen niin".Voisikohan tuo olla jonkinlainen maa vika?
-
Oletko mitannut
Siis oletko mitannut kun käännät käsin moottorin siihen kohtaan jossa kipinän pitäisi tulla että katkojankärjille tulee silloiin virta, jokin testilamppu käy tähän hyvin, onko sytysjärjestelmässäsi kondensaattoria siinäkin voi olla vika.
-
- Viesti:
Mulla on joka vuosi johonkin aikaan vuodesta ruvennut kipinä hukkumaan ja syy on aina sama: katkojan kärjet. Eli vaikka oisit ne katsonut niin pyyhkäise kumminkin viilalla kärkien välistä jos siellä on joku piikki.
Kovan miehen kipinämittari on muuten semmoinen että tuikkaa pikkurillin tulpanhattuun ja painaa peukulla lohkon kylkeen. Tietää kyllä jos kipinää on
Toinen mahdollinen on tulpan johto joka on aika kovaa muovia ja voi halkeilla.
Pekka
Kovan miehen kipinämittari on muuten semmoinen että tuikkaa pikkurillin tulpanhattuun ja painaa peukulla lohkon kylkeen. Tietää kyllä jos kipinää on

Toinen mahdollinen on tulpan johto joka on aika kovaa muovia ja voi halkeilla.
Pekka
-
Penu
Jos tulppa on uusi, johto vaihdettu, kärjet putsattu ja kondensaattori vaihdettu, kannattaa vielä enne vauhtipyörän irrottamista tarkistaa tulpanjohdon TOINEN pää, eli se kohta, josta piuha menee koneen kylkeen. Itselläni oli kerran kyseinen kohta ongelmien syynä, päässyt jotenkin niin hapettumaan ja roskaantumaan, että sähkö ei kulkenut tai meni maihin.
- wikumies
kipuna
puhdista puola ja lakkaa se pitäisi toimia t.wikumies ps. olen kohdannut tämän useasti puola lyö läpi runkoon