Ruostunut potkuriakseli

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
teekoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teekoo » 08 Huhti 2007 00:07

Ne teflon renkaat pitää siis olla terävällä veitsellä katkaistuja renkaita ei vain kierroksia akselin ympäri. Tällöin tulee tiiviimpi.
Ja varmasti tulee tiiviimpi mitä enemmän renkaita sinne järkevästi mahtuu eli että saa talipoksin vielä kiinnikin...

Nuts

Viesti Kirjoittaja Nuts » 08 Huhti 2007 21:12

Moro Henkka

Eipä ne kraaterit siellä juurikaan haittaa. Jos kerran saat 5-6 kierrosta talinauhaa boxiin niin kyllä se vaseliinin avulla tiiviiksi tulee. Vaseliinissa on sitten huomioitava että sen on oltava tarkoitukseen soveltuvaa. Hienoahan on että käyttäisi perinteisiä vesivaseliinejä mutta tekniikka on jo mennyt niiden ohi. Itse menin laakerifirmaan, selitin tarpeeni ja sain mukaani putkilon vaseliinia joka säilyttää olotilansa myös lämpimänä, eli ei valu pois. Tämä tavara on niin tuhtia että ei lähde sormista saippualla. En vaan tietysti muista merkkiä mutta voin katsella kun käyn seuraavan kerran bootilla. Eipä minulla viime kesänä ollut talinauhaa ollenkaan boxissa ja hyvin piti pelkkä vaseliini, kulutus koko kesänä(n 100 tuntia ajoa) oli n. 1/2 desilitraa.

En minä sitä kiellä että eikä pitäisi sorvata tai holkittaa mutta aika turhaa hifistelyä jos kerran asian voi hoitaa muulla tavalla ja ihan hyvällä lopputuloksella=oma mielipide.

Vastaa Viestiin