Kiinalaiset moottorit

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 17 Joulu 2005 15:07

No tässä olisi ainakin yksi linkki: http://www.glanspower.fi/products.php?g1=d462b6
Eri maahantuojia taitaa olla ainakin puolenkymmentä - kokeileppa kooklettaa vaikka hakusanoilla "paikallismoottori" ja tarpeen mukaan perään vielä "diesel" jos siltä tuntuu.
Itse empisin dieselin laittamista koska ongelmaksi tulee äänieristys ja paljonkos sitten tarvitaan ajoa että polttoaine kustannukset tappavat hintaeron?
Luotettavuus on noilla bensiinimoottoreillakin nykyään huippuluokkaa kärjettömine sytkineen. On tullut töikseen pulattua noiden rakennustyökoneiden kanssa eikä ole mitenkään tavatonta että jonkin nostimen pensiiniajomoottorin mittarissa on käyntitunteja kolmekin tuhatta ja ainoana huoltona on ollut öljynvaihdot ja tulppa parin vuoden välein. Tosin merkki on silloin ollut Honda mutta miksi nuo kinkit olisivat juurikaan huonompia? Velipojan tutulla on huoltofirma joka huoltaa mm. skoottereita ja siellä on vuosikausia käytetty huollossa Fude-skootteria jonka mittarissa on reilut 24000km ja taival jatkuu...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

tany
Viestit: 135
Liittynyt: 24 Loka 2005 14:18
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja tany » 31 Joulu 2005 08:52

Vireet on kyllä ihan hyviä koneita. Yksinkertaisia, osia saa vielä ja toimivat
varmasti kun huoltaa. Lisäksi vireelle on omat sivut:
http://gofree.indigo.ie/~vire7/.
Bensakone vaan vaatii erittäin hyvän ilmanvaihdon ja tiiviit polttoainejärjestelmän liitokset. Jos on pilssissä bensahöyryä ja tulee kipinä niin sitten lähdetään. Toisaalta bensan haju lähtee tuulettamalla mutta jos pilssiin pääsee löpöä niin se haju ei lähde millään. Bensakoneella ajo tulee kalliimmaksi kuin dieselillä mutta purkkarin apukoneella ei liene mielettömästi ajotunteja.
Puu on elävä materiaali: Se vääntyilee, halkeilee, turpoaa ja lopulta lahoaa.

Tervali
Viestit: 16
Liittynyt: 01 Elo 2006 09:06
Paikkakunta: Kaakonkulma

Viesti Kirjoittaja Tervali » 22 Helmi 2007 15:15

Palatakseni tähän aiheeseen: Jos valitsisin moottoriksi tuon 13hv ZS188F:n ( http://www.glanspower.fi/tuote/moottorit/moottorit.html ), niin löytääkö joku pätevämpi edullisemman merikytkimen, kuin TMC-40 799,- ( http://www.veneakselisto.com/pdf/hinnasto2006.pdf s.42)?
Älykäs selviää tilanteista, joihin viisas ei edes joutuisi.

Avatar
vanhami
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Huhti 2003 14:35
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vanhami » 26 Helmi 2007 22:34

Tervali kirjoitti:Palatakseni tähän aiheeseen: Jos valitsisin moottoriksi tuon 13hv ZS188F:n ( http://www.glanspower.fi/tuote/moottorit/moottorit.html ), niin löytääkö joku pätevämpi edullisemman merikytkimen, kuin TMC-40 799,- ( http://www.veneakselisto.com/pdf/hinnasto2006.pdf s.42)?
Käytettynä vois löytää jotain 1:1 velvettiä vieläkin edullisemmin.
Veneiden näprääminen on kivaa. Samoin saaressa siggen polttelu takakannella olutpullo kädessä. Veneilystä en niinkään perusta.

http://www.mikavanhala.fi

Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/

hb-77
Viestit: 303
Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja hb-77 » 27 Helmi 2007 22:39

Kiinamoottorit on vähän heikkoja esityksiä.
Naapuri osti generaattorin, halvan ja hyvän. Ensimmäinen kesti 30min, toinen jopa 3 tuntia. Ja Hondalla loput !!!
Tämä oli bensakone

Sitten oli kiinadieseli samassa projektissa voimavirtakoneena. Ekasta laakerit loppu vajaan 2 tankin jälkeen, toinen kesti loppuun asti kunhan kiristi pultit 2 tunnin välein. Kone on kuin Perkins konsanaan, aina märkänä öljyvuodoista..
Ei lähde kun pilotilla ja kosani toholla käymään kun on joku alle +5c lämpötila.

Onhan ne kiinan paskat, Hondan ja jonkun muun kopioita, mutta materiaalit eivät ole samaa luokkaa..
Voi saada hyvän koneen jos uutena purkaa ja vaihtaa ainakin kuulalaakerit.

Ammatin puolesta tulee korjattua kaikenlaista ..
Niin töissä käytetään kiinalaakereita esim. kuonakuljettimien ketjuissa kun ne maksaa 1 euron kpl ja vastaava SKF 8 euroa. Mutta ei niitä mihinkään muuhun voi käyttää.


Halvalla ei saa hyvää uskokaa jo !!!!!!

Ja mitäs sitten kun vene joskus pitäis myydä ?

Kukaan ei varmasti arvosta mitään tuntematonta pikkumoottoria mihin ei saa varaosia. Eikä kukaan edes haluu korjata niitä…

Mä en ainakaan koske niihin !!

Joku joka asuu Hgissä niin voi käydä Promotorin romulavalla katsomassa halpoja kiinakoneita .
Niille se on hyvä bisnes kun porukka ostaa eka halvan kiinamoottorin ja viikon parin päästä käy hakee B&S tai jonkun muun laatukoneen.

Ehdotin yhdelle tutulle maahantuojalle et tuotais erä noita 2 syl dieselmoottoreita, jotka ovat vesi jäähdytteisiä. Tutkittiin asiaa ja huomattiin et ainoa tapa saada varaosia on ostaa koko kone ja purkaa. Jotain osia kyllä sais, mutta esim. ylikokolaakereita tai mäntiä ei valmisteta.
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata

Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 28 Helmi 2007 20:57

Paljonhan tuossa on totta - kaverin motskaritilaukset (3 konttia) peruuntuivat varaosatoimitusten puutteen takia - mites järjestät huollon tai takuun jos ei ole millä korjata?
Mutta noissa jo maahantuotavissa skoottereissa on ainakin yllättävän hyvin kestäneitä yksilöitä. Tutun huoltofirma huoltaa niitä ja vanhimmilla on painettu yli 25000km ilman sen kummempia häikkiä. Toki siellä joukossa on huonompiakin mutta niin on mm. Pösölläkin.

Pienten maahantuojien tuomat, tai ei ne mitää Kiinasta asti tuo vaan välittävät jobbareilta Tanskasta tai Saksasta, ovat taatusti niitä "pahnanpohjimmaisia" mitä tulee laatuun, varaosiin ja takuuseen.
Munkin puljulle tuli vastikään Tanskasta n. 6kg kataloogeja kinkkituotteista ja niiden mukana tiedustelu että rupeanko maahantuojaksi ja/tai huoltajaksi näille laatutuotteille. Soittelin uteliaisuuttani sinne ja yllätys, yllätys ihan selevää savoa vääntävä tanskalainen (miten lie oppinut murteen niin hyvin?) kertoi että niiden varaosahuolto on tosiasiassa vielä melkoisen toivotonta mutta varaosakontit tulevat perässä kunhan ehtivät laivaan... En ala maahantuojaksi enkä aloita kinkkituotteiden huoltotoimintaa ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

baden2
Viestit: 184
Liittynyt: 12 Helmi 2006 19:15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja baden2 » 01 Maalis 2007 21:04

Minulla kiinalainen 3kw diesel genu pelannut hyvin ja lähtee startista käyntiin pakkasessa,käsin ei jaksa kiskoa lämpimänäkään, mukana tuli kiertokangen liuskat ja männänrenkaat. Monta tankkia palanut eikä ole liuskoja vaihdettu, en ole tunteja laskenut, mutta ei ollut hintakaan kuin 550.

vene5
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Maalis 2007 14:20
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja vene5 » 03 Maalis 2007 17:11

NIKO POWER DIESEL Onko täällä kellään kokemusta näistä moottoreista?

Jude
Viestit: 914
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:05

Viesti Kirjoittaja Jude » 16 Touko 2007 16:39

vene5 kirjoitti:NIKO POWER DIESEL Onko täällä kellään kokemusta näistä moottoreista?
Tässä on koneen kuva
Kuva

On asiallisen näköinen vehje. Kuvan löysin googlettamalla. Minulla ei ole nästä kokemusta. En tiedä edes niiden valmistusmaata. Koneiden myyjä näkyy olevan Pahjanmaalla.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 18 Touko 2007 21:48

Muistaakseni joku on asentanut Djepriin tuommoisen kinkki V2 dieselin ja ajanut sillä ainakin kerran mutkaista tietä näkymättömiin.
Ja jotakin muutakin 1 pyttystä kinkkikonetta niihin on asenneltu mutta enmuista minkä merkkistä.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vastaa Viestiin