Mokadishu

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
petrooli
Viestit: 271
Liittynyt: 27 Joulu 2006 20:36

Mokadishu

Viesti Kirjoittaja petrooli » 14 Helmi 2007 18:02

Voi peijjooni yhtä-äkkiä tuli mieleen että konetta talviteloille hätäisesti laitettaessa unohtu ottaa termari poikkeen, ja kun ei ollu aikaa lämmitellä konetta niin nyt lienee silleen että eihän sitä glykolia oo vissiin koneeseen menny!
perhana huomenna pitää mennä laittaa lämppäri konehuoneeseen ja sulatella ja toivoa parasta ja laittaa glykolit.
Tuntuupa olo harvinaisen typerältä!

Mutta kausi oli pitkä, oltiin viela tammikuun 20 seilailemassa näsijärvellä.
Tuskin monesti on tuo mahdollista.

petrooli
Viestit: 271
Liittynyt: 27 Joulu 2006 20:36

Viesti Kirjoittaja petrooli » 22 Helmi 2007 15:45

Huh! Olihan sitä gykolia koneessakin, hyvä niin.
Mutta en silti ymmärrä yhtä juttua.
Siis kone on penta md17 ja "merivesi" jäähdytteinen. Talvehtimaan laitettaessa tuikkasin koneen imuputken jäähdytys neste pömiskään ja käytin sen verran että pakarista tuli jäähdytys nestettä, kone ei siinä paljoa ehtinyt lämmitä joten mun mielestä termarinkaan ei olisi kuulunut päästää nestettä lohkoon. mutta kun nyt hiukka raotin sylinterinkylessä olevaa hanikkaa niin sieltä lirahti kyllä glykolilientä.
Siis taisin selvitä säikähyksellä.

matti
Viestit: 2185
Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31

Viesti Kirjoittaja matti » 22 Helmi 2007 19:40

Jos se termari säätelee sitä veden kiertoa kannessa=riittävä yläpään l-tila ??
vrt perämoottorit
Matti

Vastaa Viestiin