Velvet Drive 71C 1:1
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 19 Tammi 2006 19:56
Velvet Drive 71C 1:1
Vaiteistossa sellainen vika että tyhjäkäynnillä (n: 800kier.), vaihdevivun ollessa vapaa potkuriakseli kuitenkin pyörii. Pyörinnän pystyy kyllä käsivoimin pysäyttämään. Vaihteet eteen ja taakse pelaavat normaalisti. Onko tämä ominaisuus vai vika? Mitä teen?
- KS1030
- Viestit: 692
- Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
- Paikkakunta: =VAASA=
- Viesti:
Mulla tekee saman vain jos kunnolla kaasuttaa vapaalla, ei muuten. vanha paatti taisi tehdä myös noin tyhjäkäynnilläkin hiukan.. tosin loota oli hurthin .
Viimeksi muokannut KS1030, 05 Helmi 2007 08:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Bertta-Lotan Henry Meadows&Co hytikkaloota pyörittää myös potkuria tyhjäkäynnillä hitaasti mutta jos hiukankin lisää kierroksia niin pyöriminen loppuu. Tämäkin tapahtuu vain kuivalla maalla, pyörintäliikkeen voima on niin onneton että veden vastus estää sen. Ominaisuus vai sitten vika mutta ei sillä ole mitään väliä 

Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
- KS1030
- Viestit: 692
- Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
- Paikkakunta: =VAASA=
- Viesti:
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
Tuli katsottua nuo kuvat mersusta, jonka perässä näkyi olevan Hurthin mekaaninen merikytkin. En yhtään ihmettele vaikka se hieman pyörisikin, jäin vaan kiinni ajatukseen, että hydraulikytkin pyörisi ihan muuten vaan, ilman vikaa. Ei mulla ainakaan ole pyörinyt. Mulla on ollut Velvet, Paragon ja ZF(hurth) 10 vuotta kukin.[/b]
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
Lisäys edelliseen. Mekaaninen Hurth saattaa pyöriä vapaalla esim. syystä, että kaapeli on säädetty hieman tiukalle, Hurth on aika tarkka vaihdevivun säädön kanssa. Hyvä kytkin, mutta kun se alkaa luistamaan, pitää vaihtaa myös liukurenkaat, kytkin levyjen lisäksi ja tärkeää on vaihtaa öljyt kerran vuodessa, kun siinä ei ole öljyn jäähdytystä.
- KS1030
- Viestit: 692
- Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
- Paikkakunta: =VAASA=
- Viesti:
Joo ilmeisesti hyvä kytkin oli kun koskaan ei ollut mitään vikaa. mun yksilössä oli kyllä muuten öljynjäähdytin.bonito kirjoitti:Lisäys edelliseen. Mekaaninen Hurth saattaa pyöriä vapaalla esim. syystä, että kaapeli on säädetty hieman tiukalle, Hurth on aika tarkka vaihdevivun säädön kanssa. Hyvä kytkin, mutta kun se alkaa luistamaan, pitää vaihtaa myös liukurenkaat, kytkin levyjen lisäksi ja tärkeää on vaihtaa öljyt kerran vuodessa, kun siinä ei ole öljyn jäähdytystä.
edit: köh... olimpas väärässä..... sehän olikin moottoriöljyn lauhdutin mitä muistelin.. =) tässä kuva
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
Olen kuullut jonkun näppärän paattimiehen järjestäneen jollakin konstilla öljyjäähdytyksen Hurthiin. Velvet lämpenee myös jonkin verran, mutta tähän ZF(hurth) kytkimeeni jouduin asentamaan öljynkiertoon termostaattiventtilin, kun öljyt eivät lämmenneet tarpeeksi, ei hanki millään nousta +60 asteeseen, luistoventtiilin takia pitäisi olla +75, että luisto toimisi kunnolla, epäilivät Atoyn miehet.