W1 vertailu
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 20 Syys 2006 23:19
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: jossain lirinää
"Vai pitäisikö meidän Puumio suoraan perustaa oikein W-kerho ja pitää kokoontumisajo Lyypekissä. Kaikki sinne veneilleet saisivat heti kultajäsenyyden ja hullun paperit."
Muuten hyvä ajatus, mutta
A pitäis saada ensteks tuo wiku pelittämään veneeseen
B pitäis kaivaa kymijokikanava että pääsis suolaiselle
----
Ö jos jonkun Gastina kait ehke...
Noissa alun esimerkkikuvien wikuissa on kai ollu sama mötikkä pohjana (w1). Ja kun noita pielaperämerivetisiä virityksiä tuntuu olevan jokaisessa vastaantulevassa ja ohitettavassa.
Kiinnoistais valttavasti se minkänäköisenä ne on alunperin tehtaalta lähtenyt.
Kaipuuhan tässä on näihin koneeseen semmosille W(v)-mäisille tiedoille kuten että "takaikkunan keskipalkki oli -57 mallisissa, sen jälkeen ei"
(kuplistit älkää jatkako en muista miten se niissä oli...)
Muuten hyvä ajatus, mutta
A pitäis saada ensteks tuo wiku pelittämään veneeseen
B pitäis kaivaa kymijokikanava että pääsis suolaiselle
----
Ö jos jonkun Gastina kait ehke...
Noissa alun esimerkkikuvien wikuissa on kai ollu sama mötikkä pohjana (w1). Ja kun noita pielaperämerivetisiä virityksiä tuntuu olevan jokaisessa vastaantulevassa ja ohitettavassa.
Kiinnoistais valttavasti se minkänäköisenä ne on alunperin tehtaalta lähtenyt.
Kaipuuhan tässä on näihin koneeseen semmosille W(v)-mäisille tiedoille kuten että "takaikkunan keskipalkki oli -57 mallisissa, sen jälkeen ei"
(kuplistit älkää jatkako en muista miten se niissä oli...)
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Elo 2006 05:14
- Paikkakunta: Tuusula
Wikupedia olisi hieno homma!
Wikupedia olisi hieno homma! Kannatan myös ideaa. Itsellä ei ole kokemusta eikä muistikuviakaan muista Wikuista kuin mitä isä vainaan veneily ajoilta 50-luvun lopulta 70-80 lukujen vaihteeseen. Silloin isä-ukko vihdoin päätti siirtyä dieselkoneeseen ja marinoi itse jostakin 50-luvun fordsonista venemoottorin mutta se onkin sitten ihan eri juttu & tarinansa.
ps. kyllä ukolle tuli wikua monta kertaa ikävä "rimpuillessaan sen fordsonin kanssa
|
ps. kyllä ukolle tuli wikua monta kertaa ikävä "rimpuillessaan sen fordsonin kanssa

-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 20 Syys 2006 23:19
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
Ostin uutena W1:n v. -70, avonaisella vauhtipyörällä, siinä oli termostaatti pakosarjan päällä ja yksi vesiputki kannen vasemmalle puolelle, kuten vas. koneessa, oik. on kaksi vesiputkea, kuten velipojan koneessa, joka oli vanhempi eli jotain -62 mallia. Oikealla olevaan on ehkä vaihdettu jälkeen päin kumisiipinen merivesipumppu, m-70 koneessa oli hammasrataspumppu, jollainen on vas.koneessa. Sarjanumero oli muistaakseni jotain 27500 paikkeilla.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 20 Syys 2006 23:19
- Paikkakunta: Jyväskylä
W1 oljynpainemittari
Mites tarpeellinen tuo öljynpainemittari oikeesti muuten on ja onko se ollut aina molemmissa malleissa? Ei näy jokaisessa W1:ssä, omastakin puuttuu.
(tieteski seurataan öljynpainetta käynnistettäessä ja ajon aikana)
Nyt olis hyvä tilaisuus tarjota semmoista perusteluineen, jos jollain on ylimääräinen ja pyörivä nurkissa.
(tieteski seurataan öljynpainetta käynnistettäessä ja ajon aikana)
Nyt olis hyvä tilaisuus tarjota semmoista perusteluineen, jos jollain on ylimääräinen ja pyörivä nurkissa.
- Jape
- Viestit: 1628
- Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1239
- Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
- Paikkakunta: Dragsfjärd