Vesimäkärä
- Virva
- Viesti:
-
- Viesti:
Mäkärän kuvia ...
Jep tossa olis parit kuvat viimetalvena askarteltua mallia...http://ipe.suntuubi.com/?cat=11
-
mäkärä
hienolta näytti... antaa varmaan hienot kyydit... kuinka paksua vaneria käytit? laskitko mitä tuli noin karkeesti maksamaan ilman konetta tietenkin? onko ohjaus vaijerilla vai miten toteutit sen.... vielä kun sais itse aikaiseksi aloittaa projekti...
-
Re: Mäkärän kuvia ...
Näkyy olevan tehdyn vanhoja perinteitä kunnioittaen asuintiloissa. Kuvista päätellen teit mäkärän puutalon tuvassa tai keittiössä. Se on hieno suoritus.IPE kirjoitti:Jep tossa olis parit kuvat viimetalvena askarteltua mallia...http://ipe.suntuubi.com/?cat=11
Vaikeusastetta saisi vielä korotettua, kun perheellinen mies tekisi Mäkärän neljännessä kerroksessa, kaksion olohuoneessa, 50-luvun käsityökaluilla.
- jansix
- Viesti:
-
- Viesti:
Re: mäkärä
samppa74 kirjoitti:hienolta näytti... antaa varmaan hienot kyydit... kuinka paksua vaneria käytit? laskitko mitä tuli noin karkeesti maksamaan ilman konetta tietenkin? onko ohjaus vaijerilla vai miten toteutit sen.... vielä kun sais itse aikaiseksi aloittaa projekti...
Jep eli tein mäkärän tos viime talvena ja (4mm)vanereihin meni noin 90 euroo ostin varmuudeksi vähän ylimäärästä ja runkoon meni noin 80 euroa siihen liimat ja ruuvit(messinki)&naulat päälle ja pintaan lakkaa 4 kerrosta.koko vene noin 300 euroo.
Ohjaus vaijerilla netinkautta sain halvalla? 30 euroo ratin@hilpetöörien kaa.
Moottorina Yamaha 1997 20HV lyhytrikinen(kannattaa melkein tehdä peräpeilistä pitkällerikiselle sopiva meinaan löytyy paljon helpommin jos meinaa käytettyä ostaa)
Kai sen halvemmallakin tekis mut tää ny oli tän hintanen projekti.
Velipojalle kiitos Sika liimoista.
Joo todella perinteitä kunnioittaen rakennettu ;) vanhassa "autio-talon" keittiössä puuhasteltu.......kiitokset kiitokset.
-
Re: Mäkärän kuvia ...
olisko sulla antaa piirustuksia tuomoiseen mäkärään.IPE kirjoitti:Jep tossa olis parit kuvat viimetalvena askarteltua mallia...http://ipe.suntuubi.com/?cat=11
tai jos joku tietää mistä saa piirustukset tuomoseen niin kertokoon.
-
mulla ois piirustukset mitkä on kopioitu siitä kai osaran kirjasta..... pistä osoittees mulle sähköpostiin niin otan niistä kopiot ja pistän postissa tulee..
samireilimo@suomi24.fi
samireilimo@suomi24.fi
-
mie laitoin sulle sähköpostia. ilmoita jos se ei tullu perille niin pistän uuden.samppa74 kirjoitti:mulla ois piirustukset mitkä on kopioitu siitä kai osaran kirjasta..... pistä osoittees mulle sähköpostiin niin otan niistä kopiot ja pistän postissa tulee..
samireilimo@suomi24.fi
-
-
- Viesti:
Lainasin kirjastosta Vesimäkärä- kirjan. Kirjassa on mäkärän piirustukset.
Tietääkö joku, onko kirjan kaaripiirustukset semmoiset, että ne voi suurentaa semmoisenaan luonnolliseen kokoon.
Kirjassahan mainitaan, että kaaripiiristuksista on olemassa luonnollisen koon piirustukset. Onkohan näitä piirustuksia jostain saatavilla?
-Rape
Tietääkö joku, onko kirjan kaaripiirustukset semmoiset, että ne voi suurentaa semmoisenaan luonnolliseen kokoon.
Kirjassahan mainitaan, että kaaripiiristuksista on olemassa luonnollisen koon piirustukset. Onkohan näitä piirustuksia jostain saatavilla?
-Rape
-