Mikä tulppa w1:een?

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Siganen
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Loka 2006 10:21
Paikkakunta: Vantaa / Savonlinna

Mikä tulppa w1:een?

Viesti Kirjoittaja Siganen » 20 Loka 2006 09:43

Koitin tutkia palstaa saadakseni selville, mitä tulppaa te moottoriässät olette suosineet wikin yksipyttyisessä. Ei selvinnyt. Joku kertoi käyttävänsä Championin D 16, jonkun linkin takaa löytyneessä manuaalissa suositeltiin D 21 (taitaa kyllä olla petroolille). Nykyinen NGK:n malli on A-7, joka on mielestäni karstoittunut sen verran että diagnoosini mukaan se saattaa olla liian kylmä?? Lisäksi täällä ei vallinnut kovin suuri luottamus NGK:n tulppia kohtaan. Omatkin kokemukset vanhojen autojen parista ovat ko. merkillä hieman kyseenalaisia.

Olisiko joku ystävällinen sielu valmis kommentoimaan tätä vielä tämän päivän aikana, pitäisi suunnata reissuun illan tullen ja käydä ostamassa uusi tulppa ennen sitä. Kiitos jo etukäteen!!
Uusi on pliisua

Siganen
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Loka 2006 10:21
Paikkakunta: Vantaa / Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Siganen » 20 Loka 2006 10:21

Enäp olisi uskonut että Denson virallisilta sivuilta löytyy suoraan suositus W1:sen tulpaksi. Motonetistä löytyy ja maksaa alle 4eur.

http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... r66inb.csv
Uusi on pliisua

suoraa_huutoa
Viestit: 479
Liittynyt: 26 Heinä 2006 13:09
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja suoraa_huutoa » 20 Loka 2006 11:25

Minulla oli W2 ja tulppien kanssa tuli pelattua.

Sitten talisin vaasasta wikkeen tulpat.

Tähän loppui pelleily tulppien kanssa.

-Matti
HULLU itselleen töitä ostaa.

timo t
Viestit: 2
Liittynyt: 22 Syys 2006 21:37

Bosch M 10 AC

Viesti Kirjoittaja timo t » 20 Loka 2006 15:04

Bosch M 10 AC

Muistaakseni alkuperäisessä ohjekirjassa oli suosituksena boschilainen tulppa, joka oli sitten poistunut tuotannosta ja tämä M 10 AC oli boschin oma suositus tilalle....

timo

Siganen
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Loka 2006 10:21
Paikkakunta: Vantaa / Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Siganen » 20 Loka 2006 15:13

Kiitti tiedoista, eiköhän sitä näillä ohjeilla oikea tulppa tule hankittua.
Uusi on pliisua

dieselmoottori
Viestit: 183
Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53

Viesti Kirjoittaja dieselmoottori » 23 Loka 2006 11:47

Boschilla on ajettu ja hyvin on sytyttänyt vaikkakin tulppa on ollut hyvin musta vaikka kaasarin säädöt on OK. Nyt kun sytytys on reippaasti aikaisemmalla tulpankin väri on huomattavasti vaaleampi.

Siganen
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Loka 2006 10:21
Paikkakunta: Vantaa / Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Siganen » 24 Loka 2006 08:56

Denso M17 samaten toimii loistavasti. Koputtelin magneettoa pikkasen toiseen asentoon, niin loppun tussahtelu ja yskiminenkin. Vielä kun saan muutamat vuodot tukittua kaasarista ja koneesta, niin kaikki on kunnossa. En ehtinyt ajon jälkeen tutkia tulppaa, mutta pitää diagnosoida se kun menen pesemään veneen.
Uusi on pliisua

Vastaa Viestiin