W2 kytkin

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
losstuning
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Touko 2006 17:27

W2 kytkin

Viesti Kirjoittaja losstuning » 27 Touko 2006 17:33

Ostin veneen jossa oli wikken 2pyttynen kone ja lähdin ajamaan niin kierokset nousi mutta vene ei liikunut mihinkään kovilla kieroksilla aivan kuin kykin luistaisi. Mitä pitäisi tehdä pystyykö itse tekemään ja jos tarviin osia niin voi ilmoitella minulle yytävistä wikken osist
Vennu

hkhk
Viestit: 678
Liittynyt: 06 Maalis 2005 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja hkhk » 27 Touko 2006 19:59

Pikavastauksena sanon, ettei huolta. Näiltä palstoilta löytyy osaajia. Pystytkö selaamaan vanhoja juttuja. Asia on ollut monasti esillä. T: Nimimerkki: Itse ei Wiku-mies.
Kyyrö

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 28 Touko 2006 17:12

Wikumies osaa kertoa 110% varmasti mutta vetäisen näin muistista pikaohjeen. Kun avaat kannen niin sen alla on "mötikkä" jonka takapuolella pitäisi olla kaksi messinkimutteria joista takimmainen on lukkomutteri ja taytyy avata ensin.
Aloita kuitenkin löysäämällä pakin jarrupannan säätöä eli siellä aukon vasemmassa reunassa on selkeästi erottuva säätömutteri jota pitää löysätä. Tämä sen takia että kun säädät vaihdetta tiukemmalle niin panta saattaa mennä poikki kun vedät pakkia päälle. Vai olikos se niinpäin ettei se kytkeydy ;-) Löysää kuitenkin varalta sillä joudut sen kuitenkin säätämään.
Sitten kiristetaan hieman etummaista mutteria ja kokeillaan pyöriikö akseli. Jos vaihde lähtee normaalisti pois (ei liian kevyesti mutta ei myöskään takertele) päältä myös koneen käydessä niin lukkomutteri ja kansi kiinni ja lyhyelle koeajolle ja jos kaikki on ok niin hyvä. Jos vielä luistaa niin hieman lisää kiristystä, jne...
Sitten on vielä pakin jarrupannan säätö sellaiseen kireyteen että se kytkeytyy päälle ja pois suht kevyesti. Tämä siis muistinvarasta...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
raimå
Viestit: 859
Liittynyt: 26 Touko 2006 01:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja raimå » 30 Touko 2006 11:30

Tervehdys Veli-Matti ja muut konetietäjät. Vaikka tämä nyt menee Wickki keskustelun puolelle, niin kysynpä silti koska asia koskettaa mun Olympiaa myös (2f45).

Oon nyt tutustunut hieman lähemmin koneen toimintaa ja sainkin korjattua jäähdytysveden kierron normaaliksi vesipumppua säätämällä. Vaihteistoa oon sen luukun kautta ihmetellyt myös. Sen elämästä on hieman vaikea sanoa juuta tai jaata.

Oikealla oleva kiristysruuvi auttaa keppiä pysymään vapaa asennossa, mutta onko sillä mitään muuta virkaa?

Entä pitäisikö Olympiassa pakki mennä niinsanotusti silmään vai pitääkö sitä pitää käsin vetäen pakki asennossa? Eipä siinä, en ajatellut peruuutella kauhiasti:)

Rami
http://fiskaritupuna.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 31 Touko 2006 11:15

Nimenomaan silmään.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vastaa Viestiin