Keskimoottorin kumitalloista?
-
Keskimoottorin kumitalloista?
Moi,
Fiskaristani on kone huollossa (Perkins 4.108). Ajattelin uudelleen kiinniasentaessa laittaa kunnolliset vaimennustallat kiinnikkeiden alle.
Mistä moisia kumitalloja kannattaa kysellä, onko olemassa jonkinlaisella korkeussäädöllä olevia talloja?
T: Ilkka
Fiskaristani on kone huollossa (Perkins 4.108). Ajattelin uudelleen kiinniasentaessa laittaa kunnolliset vaimennustallat kiinnikkeiden alle.
Mistä moisia kumitalloja kannattaa kysellä, onko olemassa jonkinlaisella korkeussäädöllä olevia talloja?
-
- Viesti:
Morjens Ilkka.
Meikäläisellä on paatissa sama kone ja siinä on korkeussäädettävät
tallat alla.
Venekaverin kanssa meinattiin ne keväällä vaihtaa, eli olen kohtapuoliin
sellaiset etsimässä.
Meillä hommissa on joidenkin työkoneiden alla ihan samanlaisia, joten
eiköhän hankintapaikka löydy.
Kirjoittelen sitten kun on selvinnyt.
Eikö osanneet neuvoa siellä missä moottorisi on huollossa?
Sen olen lukenut jossain jutussa täällä foorumissa että liian joustavat
ne ei saa olla, joutuu tietysti nivel liian koville.
Mitä mieltä muuten olet Perkinsin toiminnasta, mulla on vm. -83 ja
pelaa pirunhyvin.
Make.n
Meikäläisellä on paatissa sama kone ja siinä on korkeussäädettävät
tallat alla.
Venekaverin kanssa meinattiin ne keväällä vaihtaa, eli olen kohtapuoliin
sellaiset etsimässä.
Meillä hommissa on joidenkin työkoneiden alla ihan samanlaisia, joten
eiköhän hankintapaikka löydy.
Kirjoittelen sitten kun on selvinnyt.
Eikö osanneet neuvoa siellä missä moottorisi on huollossa?
Sen olen lukenut jossain jutussa täällä foorumissa että liian joustavat
ne ei saa olla, joutuu tietysti nivel liian koville.
Mitä mieltä muuten olet Perkinsin toiminnasta, mulla on vm. -83 ja
pelaa pirunhyvin.
Make.n
Saas nähdä mitä tästäkin tulee? - http://groups.msn.com/Makenvenerojekti/
-
- Viesti:
Ilkalle vielä lisäyksenä etelliseen että huomasin tuolta sun vanhoista
kyselyistäs että etit 4.108 manuaaleja.
Mulla on suomenkielinen käyttäjän ohjevihkonen minkä edellinen omistaja
on varmaan saanut asennuttaessaan uuden koneen.
Siinä on kaikki huolto-ohjeet talvisäilytystä myöten.
Jos tarviit niin laita vaikka tonne yksityisviesti puolelle postitustiedot
niin voin kopioida ja lähettää.
Tai kenelle vaan kuka tarvii. Ittelle kelpais kunnon räjäytyskuvat ko. koneesta jos vaan jollain sattuis olemaan.
Eikös se ole se isältä pojalle moottori.
Make.n
kyselyistäs että etit 4.108 manuaaleja.
Mulla on suomenkielinen käyttäjän ohjevihkonen minkä edellinen omistaja
on varmaan saanut asennuttaessaan uuden koneen.
Siinä on kaikki huolto-ohjeet talvisäilytystä myöten.
Jos tarviit niin laita vaikka tonne yksityisviesti puolelle postitustiedot
niin voin kopioida ja lähettää.
Tai kenelle vaan kuka tarvii. Ittelle kelpais kunnon räjäytyskuvat ko. koneesta jos vaan jollain sattuis olemaan.
Eikös se ole se isältä pojalle moottori.
Make.n
-
Moro!
Värinänvaimennus on muuten oma taiteenlajinsa, nyrkkisääntö on, että täysin jäykkä kiinnitys on parempi kuin huonosti vaimennettu. Epäsopivalla vaimennuksella saattaa tulla yllättäviä resonansseja, jolloin lopputulos on pahempi kuin alkutilanne. Eli jos ostaa kovin kalliit kumit, kannattanee sopia koeajasta?
t.Matti
Värinänvaimennus on muuten oma taiteenlajinsa, nyrkkisääntö on, että täysin jäykkä kiinnitys on parempi kuin huonosti vaimennettu. Epäsopivalla vaimennuksella saattaa tulla yllättäviä resonansseja, jolloin lopputulos on pahempi kuin alkutilanne. Eli jos ostaa kovin kalliit kumit, kannattanee sopia koeajasta?
t.Matti
-
Yksi paikka josta ainakin saa on tämä. http://www.etola.fi/teollisuusetola/tuotteet.htm
voi olla että löytyy halvempiakin etola kun ei sellaisen maineessa ole. Tosin muutaman vaimentimen hinta ei voi kovin kummonen olla.
Kinde
voi olla että löytyy halvempiakin etola kun ei sellaisen maineessa ole. Tosin muutaman vaimentimen hinta ei voi kovin kummonen olla.
Kinde
- vanhami
- Viesti:
Moikka
Knorring Helsingin pitäjänmäessä myy suoraan metalasticin kumityynyjä puoleen hintaan kaikkiin muihin verrattuna. Silti hintaa kertyy abt 30-40 egee kappale. Ostin itse sieltä. Firmalla ei ole kotisivuja, mutta kun soittaa sinne ja kertoo mikä mosa, ne sanoo mitkä tyynyt ja paljonko maksaa. Sitten tasaraha kourassa varastoon hakemaan.
Mika
Knorring Helsingin pitäjänmäessä myy suoraan metalasticin kumityynyjä puoleen hintaan kaikkiin muihin verrattuna. Silti hintaa kertyy abt 30-40 egee kappale. Ostin itse sieltä. Firmalla ei ole kotisivuja, mutta kun soittaa sinne ja kertoo mikä mosa, ne sanoo mitkä tyynyt ja paljonko maksaa. Sitten tasaraha kourassa varastoon hakemaan.
Mika
Veneiden näprääminen on kivaa. Samoin saaressa siggen polttelu takakannella olutpullo kädessä. Veneilystä en niinkään perusta.
http://www.mikavanhala.fi
Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/
http://www.mikavanhala.fi
Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/
-
- Viesti:
Moi Ilu.
Knorring, Pitäjänmäki vastasi jotta Perkins 4.108:n kumityynyt on
tyyppiä: Metalastik/17-1609-45 ja noutohinta 40 EUR/kpl.
Make.n
Knorring, Pitäjänmäki vastasi jotta Perkins 4.108:n kumityynyt on
tyyppiä: Metalastik/17-1609-45 ja noutohinta 40 EUR/kpl.
Make.n
-
vaimenninkumit
Perkins 4.108 sopivat kumityynyt löytyi Seppälän Venetarvikkeelta ainakin kesällä 2002.
Säätöä oli riittävästi,startin alla jopa pari senttiä liikaa.Ruuvin halkaisija on 16 mm ja
tarkoitettu 250 - 450 kg painoille.Kannattaa ottaa tarkka sapluuna entisten pulttien
sijoituksesta,uusien kiinnitysreiät ovat todennäköisesti eri paikoissa.Samoin tarkka
korkeus entisistä,helpottaa huomattavasti koneen uudelleen asennusta.
Teetin omaan Perkinssiini koneremontin n.3000 tunnin jälkeen ( vm 1980 ).
Muuten olen tyytyväinen luotettavaan moottoriin mutta onhan se vähän kovameluinen.
Jos jollakin on hyviä moottorikopan vaimennuskeinoja niin kertokaa.
Säätöä oli riittävästi,startin alla jopa pari senttiä liikaa.Ruuvin halkaisija on 16 mm ja
tarkoitettu 250 - 450 kg painoille.Kannattaa ottaa tarkka sapluuna entisten pulttien
sijoituksesta,uusien kiinnitysreiät ovat todennäköisesti eri paikoissa.Samoin tarkka
korkeus entisistä,helpottaa huomattavasti koneen uudelleen asennusta.
Teetin omaan Perkinssiini koneremontin n.3000 tunnin jälkeen ( vm 1980 ).
Muuten olen tyytyväinen luotettavaan moottoriin mutta onhan se vähän kovameluinen.
Jos jollakin on hyviä moottorikopan vaimennuskeinoja niin kertokaa.
-
Morjens,
suurkiitos kaikille vastaajille. Näillä neuvoilla on hyvä jatkaa eteenpäin.
Muuten olen ollut koneeseen kaikin puolin tyytyväinen. Melutaso on tosiaan hieman korkea, mutta kun runttaa lapsille luurit korvaan niin pärjäilee, (omat korvat vielä metakan kestää). Toisaalta ei tarvitse seuralaisen kanssa tapella kun ei kuulu kun moottorin jyrinä.
Makelle tiedoksi, että olen onnistunut löytämään ilmeisesti saman huoltokirjan mikä Sinullakin on. Tosin minun kirjasessani kyllä on joitakin räjäytyskuvia esim. venttilikoneistosta yms. Jos tuntuu, että tarvitset kuvia ilmoittele, niin pistän postissa tulemaan.
suurkiitos kaikille vastaajille. Näillä neuvoilla on hyvä jatkaa eteenpäin.
Muuten olen ollut koneeseen kaikin puolin tyytyväinen. Melutaso on tosiaan hieman korkea, mutta kun runttaa lapsille luurit korvaan niin pärjäilee, (omat korvat vielä metakan kestää). Toisaalta ei tarvitse seuralaisen kanssa tapella kun ei kuulu kun moottorin jyrinä.
Makelle tiedoksi, että olen onnistunut löytämään ilmeisesti saman huoltokirjan mikä Sinullakin on. Tosin minun kirjasessani kyllä on joitakin räjäytyskuvia esim. venttilikoneistosta yms. Jos tuntuu, että tarvitset kuvia ilmoittele, niin pistän postissa tulemaan.