Terhi

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Antti Aho
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Touko 2005 16:33
Paikkakunta: Varkaus

Terhi

Viesti Kirjoittaja Antti Aho » 03 Helmi 2006 21:41

Olen etsiskellyt netistä tietoa Terhi-perämoottoreista tuloksetta. Lähinnä kaipailen teknisiä tietoja kootusti eri malleista koko tämän kotimaisen merkin valmistusajalta. Milloinkas se kopan väri muuttui valkoisesta harmaaksi? Joskus vuoden 1977 tienoissa? Muistatteko mikä oli Terhin isoin kone? Entä pienin? 5-heppaisia oli aika paljon käytössä. Samoin 15 ja 20 hevosvoiman koneita. Onko kenelläkään kokemuksia?

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 04 Helmi 2006 09:24

50 heppanen oli suurin ja 70 heppanen oli jo "melkein" koeajossa...

Laitoin sinulle yv:nä tiedot kaverista joka tuntee Terhi perämoottorit varppina parhaiten koko maailmassa ;)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

ajokivi
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Marras 2004 19:42

Viesti Kirjoittaja ajokivi » 05 Helmi 2006 20:46

Meillä oli muinoin paatin perässä 40-kaakkinen terhi. Aikamoinen tuomipäivän keksintö se oli. Oli kyllä varmatoiminen, jos sen sai käymään.( kyllä se useimmiten starttasi) Käyntiääni oli kammottavan kova. Ja tässä yksilössä oli jotain häikkää säädöissä? kun se sammui monasti suuren pamauksen siivittämänä, kun vaihteen laittoi päälle... Saattoi olla vikaa käyttäjässäkin, isäukko kun ei ollut kummoinenkaan konemies. Muuten se oli vahva peli ja palveli loppuun asti. Lisäksi olen sekaantunut joskus 5-heppaseen terhiin, sekin on todella kovaääninen eikä meinannut käynnistyä kuumana millään ilveellä. Mieluummin vaikka souti takaisin kun repi terhiä. Olisi ollut monesti nopeampaa. En ole kuitenkaan viisastunut vahingosta ja tallin nurkassa odottaakin restaurointia kaverini kaislikkoon hylkäämä 20-heppanen, vihreällä kopalla.

laivuri
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Maalis 2005 13:31
Paikkakunta: vääksy

Viesti Kirjoittaja laivuri » 06 Helmi 2006 16:15

Leppävirran rajoilta löytyy kaveri ,joka tietää Terhistä riittävästi. Hänellä ei ole nettiyhteyttä ,mutta voit halutessasi soittaa hänelle nmr:oon 0400 578033.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 06 Helmi 2006 16:37

"varppina parhaiten koko maailmassa" ja "riittävästi" - nyt ei varmaankaan tule kysyjällä pulaa Terhi-tietoudesta ;)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

pauke
Viestit: 94
Liittynyt: 28 Elo 2003 18:28
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja pauke » 06 Helmi 2006 18:37

Vuoden 1976 mallisarja oli jo ainakin vihreä. Mulla on kyseisen vuoden myyntiesite. Pistä yv:llä osoite niin laitan valokopiot tulemaan jos kiinnostaa. Mulla oli ensimmäinen oma moottori juurikin vihreä Terhi 4.5 hp ja oli sitten aika peli. Kylmänä lähti hienosti käymään, samoin ihan kuumana, mutta välilämpösenä ei tosiaankaan kannattanut edes yritää. Kone oli uusi, joten kukaan ei sitä ollut "korjannut". Eikä saanut takuuhuoltokaan peliä toimimaan.

Vastaa Viestiin