Kiinalaiset moottorit
Todella nätti fiskari ja kuvasivuston perusteella myös suurella innolla kunnostettu! ;)
Onko paatissa millainen ääni ajettaessa, appiukkoni laittoi aikoinaan avofiskariinsa wanhan kuulapää-wickströmin tilalle vastaavanlaisen ilmajäähdytteisen ja kun sillä paatilla tultiin verkoilta niin korvat soi vielä rannassakin jonkin aikaa... :)
timo
Onko paatissa millainen ääni ajettaessa, appiukkoni laittoi aikoinaan avofiskariinsa wanhan kuulapää-wickströmin tilalle vastaavanlaisen ilmajäähdytteisen ja kun sillä paatilla tultiin verkoilta niin korvat soi vielä rannassakin jonkin aikaa... :)
timo
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Nätti vene ja jotenkin sitä korostaa tuo konstailematon koneasennus. Yksinkertainen on kaunista ;)
Mikäli katsoin oikein niin pakari taitaa mennä pohjalaudoista läpi veden pinnan alle joten hiljainenhan sydeemin tuon täytyy olla.
Mikäli katsoin oikein niin pakari taitaa mennä pohjalaudoista läpi veden pinnan alle joten hiljainenhan sydeemin tuon täytyy olla.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 26 Marras 2005 17:44
- Paikkakunta: Kuopio
Kiinalaisia koneita alkuperäisympäristössä
Tässä on muutamia kuvia kiinalaisen perusmoottorin käyttökohteista.

Sama kone jytkyttää täällä sekä tarktorin keulalla että veneen perässä. Yhdessä kuvassa se on jopa asennettu perämoottorityylisesti. Yleensä niitä on 1-5kpl peräkannella ja siitä hihna-akseli-vaihteisto-virityksellä veto siirretään potkurille.
Peräylitykset on sellaisia, että takakansi on vesilinjan takapuolella ja (pystysuora) akseli tulee rungon läpi siis vesilinjan yläpuolelta.
Sama kone jytkyttää täällä sekä tarktorin keulalla että veneen perässä. Yhdessä kuvassa se on jopa asennettu perämoottorityylisesti. Yleensä niitä on 1-5kpl peräkannella ja siitä hihna-akseli-vaihteisto-virityksellä veto siirretään potkurille.
Peräylitykset on sellaisia, että takakansi on vesilinjan takapuolella ja (pystysuora) akseli tulee rungon läpi siis vesilinjan yläpuolelta.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 26 Marras 2005 17:44
- Paikkakunta: Kuopio
Niin minä epäilinkin, ettei se kuvalinkki toiminut.
Kyllä nämä vehkeet on sitten hienoja! Mikään ei harmita niin paljon kuin se, ettei rojut toimi kun haluaisi tehdä jotain. Aina pelkkää säätämistä!
Ihan sama kuin verstaalle mennessä joutuu jokaisen pienenkin projektin aloittamaan työkalujen etsimisellä ja teroituksella kun on nuoriso tai joku on käynyt touhuamassa.
Yritän uudelleen saada niitä kuvia tähän, pakkohan sen on onnistua.
http://groups.msn.com/KuunariProjekti/k ... &PhotoID=7
Noniin, ilmeisesti kuvia ei voikaan linkittää täällä katseltaviksi, ainoastaan URL-linkki onnistuu. Päinvastaisista ohjeista huolimatta.
Täällä siis kaikki kiinalaiset koneet:
http://groups.msn.com/KuunariProjekti/k ... ?Page=Last
Kyllä nämä vehkeet on sitten hienoja! Mikään ei harmita niin paljon kuin se, ettei rojut toimi kun haluaisi tehdä jotain. Aina pelkkää säätämistä!
Ihan sama kuin verstaalle mennessä joutuu jokaisen pienenkin projektin aloittamaan työkalujen etsimisellä ja teroituksella kun on nuoriso tai joku on käynyt touhuamassa.
Yritän uudelleen saada niitä kuvia tähän, pakkohan sen on onnistua.
http://groups.msn.com/KuunariProjekti/k ... &PhotoID=7
Noniin, ilmeisesti kuvia ei voikaan linkittää täällä katseltaviksi, ainoastaan URL-linkki onnistuu. Päinvastaisista ohjeista huolimatta.
Täällä siis kaikki kiinalaiset koneet:
http://groups.msn.com/KuunariProjekti/k ... ?Page=Last
-
- Viestit: 914
- Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:05
Kuvien liittämine
Huomenta! Laituriparlamentissa LaitinenP opetti meille joku aika sitten MSN:n kuvien liittämisen. Sieltä löytyy ohjeet.
viewtopic.php?t=2318
Terv.
Jude
viewtopic.php?t=2318
Terv.
Jude
-
- Viestit: 628
- Liittynyt: 15 Kesä 2004 13:56
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Kiinalaisia koneita alkuperäisympäristössä
Mitä joku tuollainen muutaman hepan perusmoottori maksaa Kiinassa?KuunariUnelma kirjoitti:...kiinalaisen perusmoottorin...
Hannu
- vanhami
- Viestit: 507
- Liittynyt: 16 Huhti 2003 14:35
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
offtopiccia kiinasta. Talouselämä 8.12.2005
Kiina on viime päivinä ja viikkoina päässyt uutisotsikoissa esiin vähemmän mairittelevassa mielessä. Huiman talouskasvun kääntöpuolesta on paljastunut ympäristön ja työsuojelun kannalta kauniisti sanoen ikäviä asioita. Parhaillaan Montrealissa meneillään olevassa ilmastokokouksessa Kiinaa yritetään saada päästöjä rajoittavien sopimusten piiriin. Tänään neuvotteluja käydään ministeritasolla.
Kiinassa ympäristöongelmat alkavat olla sitä tasoa, että sitä on vaikea tajuta. Hiljattain tapahtunut kemikaalionnettomuus, jossa kemiantehtaasta valui Songhua-jokeen myrkyllistä bentseeniä ja muita kemikaaleja, on vain pieni väläys valtavasta ongelmasta.
Maa on täynnä huonokuntoisia tehtaita ja energialaitoksia, jotka päästävät sekä ilmaan että veteen saasteita surutta. Joitakin tehtaita on toki suljettu, mutta se on toistaiseksi hyttysen surinaa.
Tietoa ympäristöongelmista tulee vain tipoittain, nekin vähät tiedonjyväset säpsäyttävät. Esimerkiksi Kiinan tärkeimpiin jokiin kuuluva Keltainen joki on parin päivän takaisen uutisen mukaan alkanut huolestuttavasti kuivua. Vielä pysäyttävämpi uutinen oli Kiinan suurien kaupunkien kasvava pula puhtaasta vedestä. Pohjavesivarastot ovat vähentyneet dramaattisesti maan suurissa kaupungeissa eikä asialle ole helppo tehdä mitään.
Kiinan kaivosten turvallisuus tai paremminkin sen täydellinen puute tuli jälleen esille hiljan tapahtuneissa kaivosonnettomuuksissa. Viranomaiset ovat päättäneet sulkea nelisen tuhatta maan 24 000 pienestä hiilikaivoksesta.
Kiinassa on lähivuosina valtava tarve ympäristöä paremmin kohtelevan tekniikan käyttöönottoon. Jos näin ei ala pian tapahtua, suuri osa maasta muuttuu käytännössä asumiskelvottomaksi. Tässä on valtava sauma suomalaisyhtiöille. Ongelma on kuitenkin niin suuri, että sen siivoamiseen tarvitaan monen isommankin maan ympäristöosaamista.
Kiina on viime päivinä ja viikkoina päässyt uutisotsikoissa esiin vähemmän mairittelevassa mielessä. Huiman talouskasvun kääntöpuolesta on paljastunut ympäristön ja työsuojelun kannalta kauniisti sanoen ikäviä asioita. Parhaillaan Montrealissa meneillään olevassa ilmastokokouksessa Kiinaa yritetään saada päästöjä rajoittavien sopimusten piiriin. Tänään neuvotteluja käydään ministeritasolla.
Kiinassa ympäristöongelmat alkavat olla sitä tasoa, että sitä on vaikea tajuta. Hiljattain tapahtunut kemikaalionnettomuus, jossa kemiantehtaasta valui Songhua-jokeen myrkyllistä bentseeniä ja muita kemikaaleja, on vain pieni väläys valtavasta ongelmasta.
Maa on täynnä huonokuntoisia tehtaita ja energialaitoksia, jotka päästävät sekä ilmaan että veteen saasteita surutta. Joitakin tehtaita on toki suljettu, mutta se on toistaiseksi hyttysen surinaa.
Tietoa ympäristöongelmista tulee vain tipoittain, nekin vähät tiedonjyväset säpsäyttävät. Esimerkiksi Kiinan tärkeimpiin jokiin kuuluva Keltainen joki on parin päivän takaisen uutisen mukaan alkanut huolestuttavasti kuivua. Vielä pysäyttävämpi uutinen oli Kiinan suurien kaupunkien kasvava pula puhtaasta vedestä. Pohjavesivarastot ovat vähentyneet dramaattisesti maan suurissa kaupungeissa eikä asialle ole helppo tehdä mitään.
Kiinan kaivosten turvallisuus tai paremminkin sen täydellinen puute tuli jälleen esille hiljan tapahtuneissa kaivosonnettomuuksissa. Viranomaiset ovat päättäneet sulkea nelisen tuhatta maan 24 000 pienestä hiilikaivoksesta.
Kiinassa on lähivuosina valtava tarve ympäristöä paremmin kohtelevan tekniikan käyttöönottoon. Jos näin ei ala pian tapahtua, suuri osa maasta muuttuu käytännössä asumiskelvottomaksi. Tässä on valtava sauma suomalaisyhtiöille. Ongelma on kuitenkin niin suuri, että sen siivoamiseen tarvitaan monen isommankin maan ympäristöosaamista.
Veneiden näprääminen on kivaa. Samoin saaressa siggen polttelu takakannella olutpullo kädessä. Veneilystä en niinkään perusta.
http://www.mikavanhala.fi
Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/
http://www.mikavanhala.fi
Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/
-
- Viestit: 628
- Liittynyt: 15 Kesä 2004 13:56
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Eikö ole jännää, kun ympäristöstä tai luonnosta puhutaan, ikäänkuin se olisi jotain ihmisestä erillään olevaa? Tässä olemme me, ihmiset, ja tuolla on ympäristö. Sitä ympäristöä siten liataan tai suojellaan.
Vaikka yhteys on oikeasti "aika" kiinteä. Kaada myrkkyä veteen, ohops, siinä menikin ihmiselämän tärkein perusedellytys, juomakelpoinen vesi.
Kumma juttu, luulisi kiinalaisten jos jonkun tajuavan sen. Eikös kiinalaisen perinteisen lääketieteenkin sanota perustuvan kokonaisuuden ymmärtämiseen ja hoitamiseen. "Jos puun lehdet kuihtuvat, pitää hoitaa juuria eikä lehtiä."
Hannu
Vaikka yhteys on oikeasti "aika" kiinteä. Kaada myrkkyä veteen, ohops, siinä menikin ihmiselämän tärkein perusedellytys, juomakelpoinen vesi.
Kumma juttu, luulisi kiinalaisten jos jonkun tajuavan sen. Eikös kiinalaisen perinteisen lääketieteenkin sanota perustuvan kokonaisuuden ymmärtämiseen ja hoitamiseen. "Jos puun lehdet kuihtuvat, pitää hoitaa juuria eikä lehtiä."
Hannu
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 25 Marras 2003 13:43
Kiinan asiaa sen kummemmin tietämättä tulee mieleen ns länsimaiden henkinen kehitys ja oman kultuuriperinnön muuttuminen teollistumisen leviämisen yhteydessä.
Kun eurooppa teollistui unohdettiin täällä luonnonparannuskeinot maanviljelyyn liittyneet sukupolvilta toisille kulkeneet perinnetiedot, alettiin esim tehoviljellä. Yleensäkin kaikki vanhanaikaisilta tuntuvat asiat heitettiin romukoppaan. Muutos kansojen kulttuureissa oli voimakkainta ja nopeinta euroopan reuna-alueilla joissa juostiin kiinni Isobritannian saamaa teknistä etumatkaa. Suomessakin ihailtiin lähes kritiikittä kaikkea teollisuusmaista tullutta teknikkaa ja tietoa rotuopista lähtien. Täällä ei paljon jaksettu miettiä jokien valjastuksia eikä sellutehtaiden päästöjä, piti vaan tuottaa. No ehdittiin siinä välillä käydä Inarissa mittaamassa Saamelaisten kalloja ja kirjoittaa uljaita teorioita suomalaisten alkuperästä. Nyt täällä aletaan ymmärtämään, että jotain pitää tehdä ja nopeasti. Teot kuitenkin odottavat tekijäänsä ja on helppo kauhistella Killisilmien aikaansaannoksia. Kiina jonka kehitysvauhti on nopeampaa kuin missään muualla koskaan aikaisemmin haluaa palansa kakusta ja me yhdessä autamme sitä sen saamaan. Kiinan vauhdin mahdollistaa jo olemassa oleva teknikka jota ei tarvitse kehittää, vain ottaa se käyttöön. Kiina oli ennen hyppäystä kapitalismin kelkkaan lähes täysin agraari yhteiskunta, joka vastasi kehitystasoltaan Europpaa ennen teknistä vallankumousta. Nyt Kiina on muuttumassa. Voiko sille tehdä jotain?
Minä ainakin ostan kiinalaisia tuotteita ajattelematta pätkääkään miten ne tuotetaan. Ilmeisesti pitäis ajatella.
Kun eurooppa teollistui unohdettiin täällä luonnonparannuskeinot maanviljelyyn liittyneet sukupolvilta toisille kulkeneet perinnetiedot, alettiin esim tehoviljellä. Yleensäkin kaikki vanhanaikaisilta tuntuvat asiat heitettiin romukoppaan. Muutos kansojen kulttuureissa oli voimakkainta ja nopeinta euroopan reuna-alueilla joissa juostiin kiinni Isobritannian saamaa teknistä etumatkaa. Suomessakin ihailtiin lähes kritiikittä kaikkea teollisuusmaista tullutta teknikkaa ja tietoa rotuopista lähtien. Täällä ei paljon jaksettu miettiä jokien valjastuksia eikä sellutehtaiden päästöjä, piti vaan tuottaa. No ehdittiin siinä välillä käydä Inarissa mittaamassa Saamelaisten kalloja ja kirjoittaa uljaita teorioita suomalaisten alkuperästä. Nyt täällä aletaan ymmärtämään, että jotain pitää tehdä ja nopeasti. Teot kuitenkin odottavat tekijäänsä ja on helppo kauhistella Killisilmien aikaansaannoksia. Kiina jonka kehitysvauhti on nopeampaa kuin missään muualla koskaan aikaisemmin haluaa palansa kakusta ja me yhdessä autamme sitä sen saamaan. Kiinan vauhdin mahdollistaa jo olemassa oleva teknikka jota ei tarvitse kehittää, vain ottaa se käyttöön. Kiina oli ennen hyppäystä kapitalismin kelkkaan lähes täysin agraari yhteiskunta, joka vastasi kehitystasoltaan Europpaa ennen teknistä vallankumousta. Nyt Kiina on muuttumassa. Voiko sille tehdä jotain?
Minä ainakin ostan kiinalaisia tuotteita ajattelematta pätkääkään miten ne tuotetaan. Ilmeisesti pitäis ajatella.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 26 Marras 2005 17:44
- Paikkakunta: Kuopio
Kyllä täällä helposti huomaa esimerkiksi ilman saasteet: kaikki ruostuva ja suurin osa ruostumattomastakin raudasta ruostuu alle aikayksikön. Ilmassa on rikkiä ja muuta niin paljon, ettei mitään rajaa. Siihen kun lisätään kosteus niin ei ole raudalla helppoa.
Viimeisin havainto oli se, että Leatherman-työkalu (aito, ei Kiinasta ostettu) alkoi ruostumaan taskussa! Polkupyöräkatoksessa voi iltaisin kuulla suhinan kun pyörät ruostuvat.
Asun Jangtse-joen varrella, ja joskus voi nähdä kuorma-auton kippaamassa roskakuormaa jokeen! Sehän on kätevää, joki vie moskat pois silmistä hetkessä.
En ole moottoreiden hintoja kysellyt, enkä itse asiassa nähnyt niitä missään irrallaan myytävänäkään.
Viimeisin havainto oli se, että Leatherman-työkalu (aito, ei Kiinasta ostettu) alkoi ruostumaan taskussa! Polkupyöräkatoksessa voi iltaisin kuulla suhinan kun pyörät ruostuvat.
Asun Jangtse-joen varrella, ja joskus voi nähdä kuorma-auton kippaamassa roskakuormaa jokeen! Sehän on kätevää, joki vie moskat pois silmistä hetkessä.
En ole moottoreiden hintoja kysellyt, enkä itse asiassa nähnyt niitä missään irrallaan myytävänäkään.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 26 Marras 2005 17:44
- Paikkakunta: Kuopio
Nytpä näin niitä vehkeitä kaupassa!
Ja ostin yhden matkamuistoksi.
Max teho 4.4hv, ilmäjäähdytteinen, kammella käynnistettävä. Hinta 1100 jussia (yuan, paikallinen raha) Se tekee melko tarkkaan 110 eskoa. Tingin vielä viiskymppiä hinnasta, eli kärsin siitä n. 105 euroa.
http://tj-generaltrade.com/engine/airengine2.htm
minun on tuo oikeanpuoleinen.
Noin kuusiheppainen olisi ollut 1200, mutta se oli vesijäähdytetty. Täkäläinen tapa on sellainen, että koneen päällä on höyryävä vesisäiliö, mutta mitään varsinaista syyläriä ei ole eikä ilmeisesti vesipumppuakaan koneessa.
Täällä kuva omastani:
http://groups.msn.com/KuunariProjekti/k ... PhotoID=14
Ja ostin yhden matkamuistoksi.
Max teho 4.4hv, ilmäjäähdytteinen, kammella käynnistettävä. Hinta 1100 jussia (yuan, paikallinen raha) Se tekee melko tarkkaan 110 eskoa. Tingin vielä viiskymppiä hinnasta, eli kärsin siitä n. 105 euroa.
http://tj-generaltrade.com/engine/airengine2.htm
minun on tuo oikeanpuoleinen.
Noin kuusiheppainen olisi ollut 1200, mutta se oli vesijäähdytetty. Täkäläinen tapa on sellainen, että koneen päällä on höyryävä vesisäiliö, mutta mitään varsinaista syyläriä ei ole eikä ilmeisesti vesipumppuakaan koneessa.
Täällä kuva omastani:
http://groups.msn.com/KuunariProjekti/k ... PhotoID=14
-
- Viestit: 914
- Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:05
Hankitko koneen kuunariin?
Ostitko moottorin asennetavaksi kuunariin? Miten sen rahti Suomeen järjestyy?
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Mikäli oikein muistan niin vastaavat moottorit maksavat Suomessa jotain 200-250€...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: 10 Kesä 2003 09:09
- Paikkakunta: Joensuu
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Ainakin Oulun Puuilossa on 4hp moottoreita ulosotolla n. 250 € hintaan. Laitoin jonnekkin näille sivuille oikein nettiosoitteenkin maahantuojalta jolla oli valikoimassa kymmenkunta erilaista kinkkimoottoria. Kuolemaksinikaan en muista sitä ulkoa....
Ja nyt kun oikein futsaa niin minähän puhun bensiinimoottoreiden hinnoista kun ylläolevat ovat dieseleitä ;(
Kalliimpiahan ne tietenkin ovat.
Ja nyt kun oikein futsaa niin minähän puhun bensiinimoottoreiden hinnoista kun ylläolevat ovat dieseleitä ;(
Kalliimpiahan ne tietenkin ovat.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."