Ostetaan pylväsporakone

Myynnissä oleva sekalainen tavara, vähemmän veneitä sivuavat romut
Oqu

Ostetaan pylväsporakone

Viesti Kirjoittaja Oqu » 01.02.2020 9:35

Kokeillaampas, jos täältä sattuisi löytymään:

Ostetaan tasohöylä (tai yhdistelmäkone eli oikohöylällä), sekä pylväspora-/penkkiporakone. VAIN voimavirtavehkeet kiinnostaa. Höylän kappaleleveys saisi olla 30cm. Ei vannesahastakaan haittaa ole, jos lojuu nurkassa jouten.

Budjetti (kuten verstaskaan) ei ole mikään kauhean iso, mutta hyvien vehkeiden löytyessä venyykin. Asun Turussa, mutta nouto onnistuu kaukaakin, jos kaikki muuten natsaa kohdalleen.

T: Okko
Nollaneljäneljä kolmeneljänolla4430
Viimeksi muokannut Oqu, 02.02.2020 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki paitsi hyvä kyllästys on turhaa.

Northling
Viesti:

Re: Ostetaan tasohöylä ja pylväsporakone yms. koneita.

Viesti Kirjoittaja Northling » 01.02.2020 15:38

Moro Oqu

Sori mulla ei oo koneita tarjota, mutta vinkki pienen verstaan toiminnallistamiseksi.
Mulla alko lattiatila loppua, kun monet laitteet, kuten höyläpenkki, höylä, sirkeli, vannesaha jne tarvitsee tilaa ympärilleen kun niitä käyttää ja ovat raskaita siirtää. Kehittelin niihin alle ylös nostettavat pyörät. Ylös nostettavat pyörät siksi, että kun koneita käyttää, niin niiden on seistävä tukevasti lattialla.

https://youtu.be/Cr_lWTu9zeU

Pyörien nostomekanismit on osittain ideoitu omasta päästä ja joitain ideoita on lainattu Youtubesta ja kehitelty itse paremmaksi.

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Oqu

Ostetaan pylväsporakone

Viesti Kirjoittaja Oqu » 02.02.2020 21:01

Hyvältä näyttää kyllä! On varmaan hetki mennytkin noiden teossa? Oma kevyt vannesaha onkin jo pyörillä, mutta ei tuollaisilla piiloon menevillä. Tosin sahakin on niin heppoinen, ettei sillä vakautta vaativia palikoita edes pysty ajamaan, heh.

Verstaaseen sais heti 6m2 lisätilaa, kun purkaisi lämmitysjärjestelmäremontin jälkeen tarpeettomaksi käyneen öljysäiliön pois... Mutta se sitten aikanaan.

Niin ja höylä ja puruimuri muuten löytyi tänään aamulla, enää haussa porakone. Oskilloiva hiomakonekin kelpais.
Kaikki paitsi hyvä kyllästys on turhaa.

Vastaa Viestiin