Omien sivujen päivityksiä ?

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Avatar
Viinamäenmiäs
Viestit: 257
Liittynyt: 30.12.2005 15:29
Paikkakunta: Sysmä - Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viinamäenmiäs » 04.01.2006 21:09

Julkisen elämän aloitus näillä palstoilla. Veneestä en tiedä tuleeko ikinä valmiiksi, mutta 'kertomus' on tässä pisteessä. Nimimerkki tulee (pääasiassa) kiinteistörekisteristä, sillä paja sijaitsee Viinamäen tilalla.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 04.01.2006 21:37

Siis eikä nuo laittamani kuvat näy sinulla, Japekki?
Kyllä ne sivut aukeavat ihan normaalisti minun koneellani - mites lie muilla?
Mistä tuo pasukuva oikein on?

Sehän on homma, Viinamäenmiäs, että hommasta on 90% tehty kun se on hyvin suunniteltu. Jotkut viisaammat tosin väittää että vasta puolet olisi tehty kun suunnittelupuoli on kunnossa...

Tuosta nimimerkistäsi, tietämättä minkä verran ko. aineen kanssa lotrailet, sen verran että ei se nimi(merkki) miestä pahenna jos ei mies nimeä. Pienenä pikanttina heittona semmoinen juttu että olen syntynyt ja viettänyt lapsuuteni paikassa jonka nimi on vanhoissa kartoissa Kyrpäkari ;)
Nykyisin, näin tekosiveellisenä aikana, aluetta nimitetään hävittömäksi.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 04.01.2006 22:40

Toimii näköjään taas :)

Pasun kuva, ja muutakin mielenkiintoista löytyy tuolta: http://www.kulturfonden.fi/alexandra/f_gammalt.html

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 09.01.2006 21:25

Nyt siellä olisi uusia kuvia vanhoista moottoreista mutta msn:n /(%&/¤#%&( tilttasi joten tekstit voivat olla vähän mitä sattuu...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 11.01.2006 17:27

Pari uutta projektikuvaa...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Mile
Viestit: 1181
Liittynyt: 25.02.2005 11:44

Viesti Kirjoittaja Mile » 11.01.2006 21:48

Kaunis on kuin sika pienenä .. toi runko meinaan muodoiltaan!

Kaverilla oli melko lailla saman näköinen paatti joskus 15-20v sitten Lohjalla, sillä oli siinä pieni putput kone - ihmeteltiin porukalla kun veneessä oli selkeästi liukuva runko ja melkoiset konepedit, mutta sitten sellanen pieni paketti orvon näköisenä ...

oli ilmeisesti vene sotia edeltävältä ajalta, ja pieni vähäruokainen moottori laitettu suuren tilalle sitten sodan jälkeen, tai 30 luvun laman aikoina ..

oli tarinoiden mukaan erään paikkakunnan autokaupankin pesämuna tienattu aikoinaan lestin heitolla ... sieltä tuli toi omakin taivaspaikka lunastettua trailerin vetoon ( ja muuhun käyttöön mm. vaimon ;-)

harmi ettei silloin tajuttu sen veneen arvoa .. kohtalo on hämärän peitossa
Mile

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 12.01.2006 1:49

Viimeisen vuoden aikana on tullut "jonkin verran" etsittyä netin kautta vastaavan mallisten ja ikäisten (tehty 1930) veneiden alkuperäisiä rakenteita ja tekniikka ja kyllä tuossa kokoluokassa on orkkiskoneet useimmiten olleet 20hp:n molemmin puolin. Jos lähdetään siitä että tehoa olisi pitänyt saada 100hp ja veneen koko on luokkaa 7,2x1,6m niin kyllä sinne joku 400-500kg kutoslättäpää olisi ollut liian iso.
Jos vaikkapa v. 1930 tehty vene on ollut kokoajan aktiivikäytössä niin mitä todennäköisimmin siinä on menossa 3. tai 4. "konekerta".
Jos lähdetään siitä että ko. veneessä on alunperin ollut 15hp ja 220kg painava kone niin minkä tehoisen koneen siihen saisi tänäpäivänä kovalla rahalla ostamalla jos paino pidetään samana? >600hp alumiinirakenteinen V8 ;)
Mutta eiköhän sitä kuitenkin olisi menty hiukan järkevämmässä järjestyksessä ja päädytty seuraavana N4 Olympian (25hp/230kg) kautta Volvon B16 (50 tai 60hp/220kg ja lopulta Yanmar 4JH4-TE (75-100hp/ehkä 220-230kg)...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 17.01.2006 21:30

Ei ole mikään kumma jos tuo tykkylumi katkoo sähkölinjoja Koillismaalla.
Oikeastaan tykkylumi on väärä nimi tuolle tavaralle sillä se on itse asiassa ilmasta kiteytynyttä kosteutta ja lähempänä jäätä kuin lunta.
http://groups.msn.com/Bertta-Lotta/seka ... hotoID=315

Ja sitten pirtuvene-kansiossa "vesillelaskupullo"...
Jos kelpasi Marskin 75-vuotissyntymäpäiville niin miksei mullekkin...
http://groups.msn.com/Bertta-Lotta/pirt ... hotoID=316
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

msalmi1
Viestit: 226
Liittynyt: 26.10.2005 14:55
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja msalmi1 » 19.01.2006 20:52

Medeia on nyt jokseenkin tikkuina:

http://kotisivu.mtv3.fi/msalmi1/veneprojekti.htm

Enempää ei pureta. Viikonloppuna alkaa perälaudan kunnostus.

edit: jatkoin toiselle sivulle:
http://kotisivu.mtv3.fi/msalmi1/veneprojekti2.htm
Viimeksi muokannut msalmi1, 22.01.2006 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 22.01.2006 15:00

Tuossa vähän niikun Veli-Matille ja muillekin malliksi, mitä voi pakkasilla tehdä. Huomattavasti helpompaa kuin kiinan opiskelu. http://groups.msn.com/japeveneet/nykyai ... hotoID=555

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 22.01.2006 22:35

Nii paitsi että taas toi msn jumittaa.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 23.01.2006 13:00

Meneehän se tuokin pakkaspäivänä ;)
Katselin noite dellisiä kuvia Volvosta niin huvitti kun patti on niin kuin kalusteena olohuoneessa....
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02.07.2003 8:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 23.01.2006 13:05

Niihän se tuossa olohuoneen nurkassa koristeena olikin. Vois olla muuten aika hieno pirtuveneessäkin, mut ehkä minä kuitenkin laitan sen joskus omaan paattiin.

Avatar
jansix
Viestit: 578
Liittynyt: 25.12.2003 20:24
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jansix » 26.01.2006 18:45

nyt on 700:nen vm1961 torni edennyt siihen vaiheeseen että kuvia on tullu lisää ja kone alkaa olla valmis. enää alkuperänen syöttökaapeli on hukassa. mistä löytys?

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Viesti Kirjoittaja Ande » 26.01.2006 19:33

Perskele, että on hulppean näköinen motti!!
E mare libertas

Viestiketju Lukittu