Aikansa tutkittuaan suomen tarjontaa kääntyi taas puntari naapurimaan puoleen.
Kritereinä oli edelleen,täysmahonkinen,tilava,hyvinpidetty moottorivene järkevään hintaan.
Tälläkertaa kaupat solmittiin 1983 valmistuneesta omavalmisteesta,tukholman liepeiltä.
7.6 2009 olimme Värmdön,kungsänensin yksityisellä venetelakalla,jossa kaupat suoritettiin,
hyvien kahvien ja lämpimän seuran merkeissä.
80 vuotta täyttänyt Kalle oli tämänkin veneensä,aikoinaan rakentanut,omin käsin kaikki työvaiheet mukaanlukien.
http://kuvablogi.com/nayta/2296882/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaimonsa terveyden huonontuessa,hän oli päättänyt luopua veneestään,ja kaivaa ladostaan
viimeisin teoksensa,seitenmetrinen fiskari,jolla oli tarkoitus seilata elämän loppumailit.
Kättä paiskattuaan (Kalle vasemmalla kuvassa) http://kuvablogi.com/nayta/2296883/" onclick="window.open(this.href);return false;
otimme suunnan tukholmaan.Pitihän siellä käydä vaikkei reitille osunutkaan.
Matkan toisessa yöpaikassa oli aikaa tarkistella hieman koneita.
http://kuvablogi.com/nayta/2296884/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vene kun oli ollut jo liki kymmenenvuotta venevajassa,käyttämättä,löytyi kaikenlaista
pientä huoltoa.Kuvassa vasemman puolen kone tarkastelussa.
Olimme tulleet ruotsin rantaa merenkurkkuun,ja 10.6 yöllä lähdimme hernerokkasumussa ylittämään lahden,holmön saarelta.http://kuvablogi.com/nayta/2296885/" onclick="window.open(this.href);return false;
Parin vuorokauden valvominen näkyynee ruorivuorossa olevan silmistä

No,aamuyöllä keskellä pohjanlahtea piti seisauttaa koneet ja syödä aamiainen,uteliaan hallin seuratessa outoja vieraita.Kuvassa uusi omistaja nauttii täydellisestä hiljaisuudesta.
http://kuvablogi.com/nayta/2296886/" onclick="window.open(this.href);return false;
Auringon noustessa,ohjasin veneen maakallan haminaan,ja siiryin omaan punkkavuoroon,toisten lähdettyä aamu saunaan.
Ennen puoltapäivää 11.6 olimmekin jo kalajoella,veneen uudessa kotisatamassa.
Että tämmöistä tällä erää.