Sivu 5/10

Re: Marsund 880 blogi

Lähetetty: 08.06.2010 17:33
Kirjoittaja JussiA
Minä en ole pitänyt tarpeellisena P240 hienomman paperin käyttöä, vaikka ei siitä tietysti haittaakaan ole jos vaan hiontahomma joutuu. Ei ainakaan minun silmät erota tuon kaksnelikymppisen hiomajälkeä enää lakkauksen jälkeen.

Re: Marsund 880 blogi

Lähetetty: 09.06.2010 10:10
Kirjoittaja Ana
Juttelin tuosta välihionnasta tuolla veneveistämöllä ja mielestäni heidän antama selitys tuolle välihionnalle oli senverran järkeenkäypä, niin ajattelin toimia niin. Eli pinnan ohentamista hiomisella pitäisi välttää niin paljon kuin mahdollista. Hiomapaperilla ja koneella ainoastaan kaikki pinnasta ylöspäin törröttävät tikut ja itikanraadot pois, jonka jälkeen ihan tuollaisella karhunkielellä kaikki pinnat mataksi. Karhunkielellä pääsee hinkkaamaan hieman epätasaisempaakin pintaa, eikä syö kulmista lakkoja pois samalla tavalla kuin paperi. Edelleen olisi hinkkaamista jäljellä, yö tuli vastaan liian nopasti ja leipätyö häiritsee edelleen harrastamista.

Re: Marsund 880 blogi

Lähetetty: 11.06.2010 9:46
Kirjoittaja Ana
Jotain juttua ja kuvia välihionnasta lisäilty

Re: Marsund 880 blogi

Lähetetty: 12.06.2010 10:04
Kirjoittaja JussiA
Tuossa on kyllä ideaa että kun pintaa ei ole niin paljoa että sen pystyisi hiomaan kokonaan sileäksi, tekee välihionnan noinkin hienolla paperilla tai karhunkielellä. Säästäähään siinä kerroksen paksuutta jonkinverran.

Re: Marsund 880 blogi

Lähetetty: 12.06.2010 12:14
Kirjoittaja Ana
Pinnat jäävät tänä kesänä 6 kerrokseen + defenderit pohjalla, joten kaikki mitä kerrospaksuudessa voidaan säästää on plussaa. Vene odottelee lakkausta, mutta sadepilvet kovasti uhkaavat siirtää aloitusta. Onhan tossa muutakin tekemistä sateella. Miten muuten tuo ilmankosteus vaikuttaa lakkaan jääkö pinnat harmaaksi?

Re: Marsund 880 blogi

Lähetetty: 12.06.2010 15:08
Kirjoittaja JussiA
Aika huonoissakin olosuhteissa olen lakannut, vain yhden kerran on jäänyt pinta sameaksi. Se johtui siitä että iltakaste ehti laskeutua ennen lakan kuivumista. Sadepäivän takia tuota ei ole tapahtunut (en tietenkään ole lakannut seteessa vaan katon alla).

Re: Marsund 880 blogi

Lähetetty: 13.06.2010 18:56
Kirjoittaja Ana
4. Kerros lakkaa vedetty. On se ihmeellistä että nyt kun irroitetut osat on kiinnitetty takaisin veneeseen, niin lakkausaika venähti 3 tunnista 6 tuntiin... On tuo lakkaaminen oma taiteenlajinsa, taitaa mennä vuosia ennenkuin tuon hallitsee.

Kuva

Re: Marsund 880 blogi

Lähetetty: 14.06.2010 6:14
Kirjoittaja ainur
Onks sulla oikeen koneellinen ilmanvaihto pressuhallissa....? :)

Re: Marsund 880 blogi

Lähetetty: 14.06.2010 10:35
Kirjoittaja Ana
Juu pienntä tuotekehittelyä tuohon Japen malliin 8| . Syksyllä kun aloitin hommat oli kosteus isona ongelmana ja kokeilin kaikki temput sen hallitsemiseksi, tuo oli yksi niistä.

Re: Marsund 880 blogi

Lähetetty: 14.06.2010 16:30
Kirjoittaja Jude
Ana kirjoitti:4. Kerros lakkaa vedetty. On se ihmeellistä että nyt kun irroitetut osat on kiinnitetty takaisin veneeseen, niin lakkausaika venähti 3 tunnista 6 tuntiin... On tuo lakkaaminen oma taiteenlajinsa, taitaa mennä vuosia ennenkuin tuon hallitsee.
Vene kiiltää kuitenkin kuin pässin munat kuutamossa.

Re: Marsund 880 blogi

Lähetetty: 14.06.2010 17:45
Kirjoittaja Donna 28
Joo, ei kiillossa pitäisi olla mitään valittamista, sattuvasti sanottu Jude :-) :-)
Donna 28 :)

Re: Marsund 880 blogi

Lähetetty: 14.06.2010 20:44
Kirjoittaja Ana
Muutama kuva lisää laitettu tuonne päiväkirjaan. Nyt täytyy pitää muutama päivä paussia venehommista, taitaa vapaapäivät olla kahden käden sormilla laskettavissa sen jälkeen kun projektin aloitin. Hallituksen protesti :P

Re: Marsund 880 blogi

Lähetetty: 14.06.2010 21:37
Kirjoittaja JussiA
Nyt vaan kaikki parhaat lepyttelykonstit käyttöön, esim. upouusi pölynimuri sulattaa varmasti hankalammankin tapauksen..

Re: Marsund 880 blogi

Lähetetty: 14.06.2010 22:15
Kirjoittaja Ana
Juu, nuo kodinkoneet on aina varma tapa lepyttää

Re: Marsund 880 blogi

Lähetetty: 15.06.2010 6:07
Kirjoittaja ainur
Kukilla ei tohdi yrittää...Voipi tulla pataan, niinkuin ex-työkaverille, joka myöhästyi päivän kotiintulosta... ;-)