Marsund 880 blogi

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Notreal » 15.05.2010 22:31

Ana kirjoitti:Päivittelin hieman taas blokia. Onko tuossa jääkaapin kompurassa joku juttu, minkä vuoksi se on asennettu ihan jääkaapin alapuolelle. ja nuo kupariputket on väännetty ihan solmuun? voiko kompuran siirtää puolimetriä alemmas vai vaikuttaako tuo toimintaan?
Kompuran voi siirtää "kotikonstein" sinne minne putket riittää. Ala- tai yläpuolelle, sillä ei ole vaikutusta toiminnan kannalta.
Jos siellä alapuolella on tilaa, olisiko se jätetty käyttämättä peläten pilssiveden pääsy kompuralle?

Jos siirrät kompuran, oikaisen niitä putkia varoen ettei mene "luttuun". Se nimittäin vaikuttaa oleellisesti toimintaan.
Sen korjaukseen tarvitaan kylmämies jolla on tyhjiöpumppu ja välineet uudelleen täyttöön.
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 16.05.2010 9:57

Kiitos tiedosta, nyt vaan ihmetttelen vieläkin enemmän miksi tuota hyvää puuta on runneltu saadakseen tilaan tuollaselle vaneriläpyskälle.
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 19.05.2010 21:51

Kävin tänään hakemassa veneeseen kaikki tarvittavat pintakäsittelymateriaalit. Toimin nyt hieman koe kaniinina tuolle Rylard vg 64:lle jota tulemme käyttämään koko veneessä. Tuota on kuulemma käytetty erittäin paljon ruotsissa ja norjassa, mutta suomen markkinoilla ei tätä ole vielä ollut. Katsotaan kuinka käy.
Kuva
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Notreal » 19.05.2010 21:56

Ei hyvältä näytä.
Tuossa pöydässä on yksi väärän värinen rima. 8|
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 19.05.2010 22:16

Laatupuuta työpöytänä :)) ja jalkoina toimii kaiutinjalustat
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
ainur
Viestit: 652
Liittynyt: 29.11.2007 11:12
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja ainur » 20.05.2010 5:59

Oletko varmistanu, ettei noissa ole säilykelihaa.... ;-)
onhan se päivä vielä huomennakin...

Alkuperäinen ja uudistettu,kuvat.
http://kuvablogi.com/nayta/787758/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 20.05.2010 7:58

Juu nuo purkit on hieman muuttunut tuosta vanhasta mallista, täytyy miettiä jos tuon lakassa olevan öljyn tilalle on vaihdettu silavaa.
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 20.05.2010 8:39

Lakka on öljypohjainen ja toimii kuulemma yhdessä tuon 63:n kanssa, eli jos homma ei tälla tunnu toimivan, niin voidaan käyttää tuota VG 63:sta. Toinen aika mielenkiintoinen juttu jota olen hieman stressannut on tuo Rylardin petsi. Testasin muutamaan testipalikkaan tuota kun olin saanut ohjeistuksen ja vaikuttaa erittäin helpolta työskennellä. Petsi korostaa paljon mahongin punaisuutta, muttei tummentanut ainakaan ensimmäisellä vedolla pintaa. Petsissä vaikuttaa olevan myös kyllästettä tai ainakin purkissa lukee näin. Täytyy laittaa toiseen tekemääni nimikylttiin tuota vertailun vuoksi ja pistää hieman kuvaa tänne. Olin pelännyt tuota petsausta sen vuoksi etten tiennyt jos jäljestä tulee tasaista, mutta pelko taisi olla tämän kanssa ihan turhaa.
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 26.05.2010 9:43

Taitaa olla niin että tuo rylardin petsi ei ole perinteistä petsiä, vaan tosiaankin enemmänkin tuollaista värjättyä kyllästettä. Projektissa ei ole tapahtunut kovinkaan paljon muutosta. Yritin eilen hieman hioa pintoja, kun pinnat näyttivät jo kuivilta, mutta paperi oli heti tukossa. Täytyy malttaa vain odotella. Veneen sisäpuolelle olen tehnyt joitain pikku muutoksia ja valmisteluja. Laittelen kuvia kunhan saan noita valmiiksi. Nyt kaikki on vielä kyllästyksessä.
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 30.05.2010 21:19

Päivitelty taas jotain etenemisestä
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 04.06.2010 11:36

Vedin eilen ensimmäisen kerroksen lakkaa pintaan, päivittelen viikonlopun aikana blogiin juttua tuosta.
Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta Rylardin lakoista joten olen aika huono vertailemaan. Käytin telaa/Pensseliä lakkauksessa ja tämä vaikutti toimivan erittäin hyvin. Työskentely ei ollut missään vaiheessa raskasta vaikka en ohentanut lakkaa ollenkaan, eikä tuntunut siltä että olisi yksin tullut kiire. Sain lakattua koko veneen noin kahdessa ja puolessa tunnissa kertaalleen läpi. Vedän toisen pinnan tänään ja kolmannen huomenna ilman välihiontoja. Tämän jälkeen annan pintojen kovettua ja teen ensimmäisen välihionnan. Näin aluksi lakka tuntuu toimivan erittäin hyvin. Aika nopeasti oppi kuinka ison alueen pystyi telaamaan ja tasoittamaan kerralla.

Olin ajatellut että laitan kaikki puuosat kiinni tuon ensimmäisen välihionnan aikana kiinni veneeseen. Eli pohjalle tulee 3 kerrosta lakkaa suojaksi. Onko tämä hyvä tapa?
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 04.06.2010 20:29

Ensimmäinen lakka kerros
Kuva
Toinen lakka kerros
Kuva
Kolmas pitäis vetää huomenna aamupäivästä jonka jälkeen saa kuivua rauhassa

En malttanut olemaan laittamatta kuvia tänne, kun mies on senverran täpinöissään 8]
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 07.06.2010 10:40

Päivitelty päiväkirjaan taas
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Välihionta

Viesti Kirjoittaja Ana » 08.06.2010 8:46

Mites oli tuon välihionnan kanssa. Kokeilin eilen hieman hioa pintaa 240 paperilla käsin ja kovin raskaalta tuntui. Kokeilin myös tuollaisella karhunhielellä matata pinnat listoissa ja hankalissa kohdissa 320 karkeudella. Onkohan tuo 320 liian hieno karkeus välihiontaan ja onkohan tuo 240 liian karkea? Ajattelin vetää epäkeskolla 240 paperilla nuo isommat pinnat ja sitten karhunkielellä kaikki reunat ja sellaiset kohdat mihin en koneella uskaltaudu. Karhunkielessä huomasin ettei syö noita reunoja heti, kuten tavallinen paperi tekee osaamattomissa käsissä, vaan mattaa pelkästään kiillon lakasta.
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ana
Viestit: 245
Liittynyt: 05.10.2009 13:56
Viesti:

Re: Marsund 880 blogi

Viesti Kirjoittaja Ana » 08.06.2010 17:05

Kiitos vinkistä, kävin hakemassa lisää lakkaa ja samalla hieman ohjeistusta. 320 paperilla mennään, sekä n. 300 karhunkielellä. Tuon välihionnan voisi ulkoistaa kyllä jollekkin kerjäläiselle, käsi vakaana edessä... tympeetä hommaa. Puolivenettä hiottuna, illalla varmaan saan loput hinkattua. Kovemmalta tuo VG 64:n sitten vaikuttaa, koska hiontapölyä ihan vaan muodostuu.
______________________________
http://marsund880.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin