Sivu 1/1

Hai-Requin tunnelmia

Lähetetty: 25.04.2009 23:28
Kirjoittaja tvalto

Lähetetty: 05.05.2009 21:07
Kirjoittaja fulcrum
Oh la la! Onpa mieltäylentävää nähdä tuliterä Hai, vaikkakin runko on plastiikkifabriikkia. Liekö tehty Vene-Björndahlin vanhoilla muoteilla, varmaan myyty takaisin Ranskaan kun Hai 2k:n tuotanto loppui?

Lähetetty: 06.05.2009 18:38
Kirjoittaja MÖsteri
Kiva video. Saakohan tuon ranskalaisen hain lakkapintaisena ;=)

Re: Hai-Requin tunnelmia

Lähetetty: 07.04.2021 14:35
Kirjoittaja fulcrum
Kuolleen ketjun esiinmanausloitsu onnistui...
Nettisurffailu vei Requin-luokan sivuille, jossa hoksasin että viime vuosikymmenellä Ranskassa on valmistunut muutamia uusia Hai-veneitä. Mukana kaksi puista venettä, jotka ovat ilmeisesti ensimmäiset uudet puu-Requinit Ranskassa hyvin pitkään aikaan.

Ensimmäinen on vuonna 2015 Skol Ar Morissa (ilmeisesti jonkunlainen veneenveistokoulu) valmistunut Tarzh-Avel (??). Epoksimenetelmällä valmistuneen veneen rakennus vei opettaja Mike Newmeyeriltä ja 6 oppilaan ryhmältä 10 kuukautta.
Kuva

Kuva

2018 valmistui purjenumero 499, jonka teki Vieux Safrans -puuvenesäätiö, käyttäen hyväksi lahonneesta Hirondelle-veneestä (numero 197, valmistunut Pouvreaun veistämöltä 1959) pelastettuja osia. Tämä vene on ilmeisesti tehty perinteisellä tavalla. Vene sai kyllä kasteessa hyvin kummallisen nimen Dragon. Eli Hai jonka nimi on Louhi. Eikö tuollainen aiheuta paattiparalla jo identiteettikriisiä?? 8o

Kaipa joku tekee vielä sen viissatasen aivan siitä ilosta että saa mukavan pyöreän rekisterinumeron veneelleen.

Re: Hai-Requin tunnelmia

Lähetetty: 31.07.2021 17:40
Kirjoittaja fulcrum
Ranskassa muuten näköjään julkaistu Requin-kirja joka kattaa luokan historian, oletettavasti lähinnä ranskalaisesta vinkkelistä. Saatavina tietysti ranskaksi mutta myös näköjään englanniksi, 200 sivua, hinta 40 euroa.