Hai-Requin tunnelmia

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
tvalto
Viestit: 36
Liittynyt: 14.04.2005 13:30

Hai-Requin tunnelmia

Viesti Kirjoittaja tvalto » 25.04.2009 23:28


fulcrum
Viestit: 20
Liittynyt: 02.04.2007 14:58
Paikkakunta: Uleaborgi

Viesti Kirjoittaja fulcrum » 05.05.2009 21:07

Oh la la! Onpa mieltäylentävää nähdä tuliterä Hai, vaikkakin runko on plastiikkifabriikkia. Liekö tehty Vene-Björndahlin vanhoilla muoteilla, varmaan myyty takaisin Ranskaan kun Hai 2k:n tuotanto loppui?

MÖsteri
Viestit: 1188
Liittynyt: 11.07.2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 06.05.2009 18:38

Kiva video. Saakohan tuon ranskalaisen hain lakkapintaisena ;=)

fulcrum
Viestit: 20
Liittynyt: 02.04.2007 14:58
Paikkakunta: Uleaborgi

Re: Hai-Requin tunnelmia

Viesti Kirjoittaja fulcrum » 07.04.2021 14:35

Kuolleen ketjun esiinmanausloitsu onnistui...
Nettisurffailu vei Requin-luokan sivuille, jossa hoksasin että viime vuosikymmenellä Ranskassa on valmistunut muutamia uusia Hai-veneitä. Mukana kaksi puista venettä, jotka ovat ilmeisesti ensimmäiset uudet puu-Requinit Ranskassa hyvin pitkään aikaan.

Ensimmäinen on vuonna 2015 Skol Ar Morissa (ilmeisesti jonkunlainen veneenveistokoulu) valmistunut Tarzh-Avel (??). Epoksimenetelmällä valmistuneen veneen rakennus vei opettaja Mike Newmeyeriltä ja 6 oppilaan ryhmältä 10 kuukautta.
Kuva

Kuva

2018 valmistui purjenumero 499, jonka teki Vieux Safrans -puuvenesäätiö, käyttäen hyväksi lahonneesta Hirondelle-veneestä (numero 197, valmistunut Pouvreaun veistämöltä 1959) pelastettuja osia. Tämä vene on ilmeisesti tehty perinteisellä tavalla. Vene sai kyllä kasteessa hyvin kummallisen nimen Dragon. Eli Hai jonka nimi on Louhi. Eikö tuollainen aiheuta paattiparalla jo identiteettikriisiä?? 8o

Kaipa joku tekee vielä sen viissatasen aivan siitä ilosta että saa mukavan pyöreän rekisterinumeron veneelleen.

Vastaa Viestiin