Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Vastaa Viestiin
Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25.10.2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Hundested DD/E/L moottorin korjaus ennen kevään käynnistystä

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 07.08.2009 13:09

Tänään alkaa sitten pakosarjan korjaustyöt, vesikierto olisi muuten jo valmis. Piakallinen "seppä" sanoi, että peltipakalla halkeama kuntoon, ei onnistu hitsaamalla. Noh, hetken hiottuani, huomasin, että railosta uli noin 5cm leveä ja 50cm pitkä. Enhkä saadaan vielä kuntoon, tai sitten ei. Eihän sen pakosarjan välttämättä tarvitsisi olla vesijäähdytetty, mutta yritetään nyt ainakin. Tietysti jos moottori joskus tulee veneeseen, tarvitsisi tehdä uusi pakosarja.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

-Simplex-
Viestit: 69
Liittynyt: 11.08.2009 20:49

Re: Hundested DD/E/L moottorin korjaus ennen kevään käynnistystä

Viesti Kirjoittaja -Simplex- » 12.08.2009 11:20

Terve,

Kylläpäs sulla on kiehtova rojekti. Noin hienolle mosalle pitäisi kyllä löytää vene ;-)
http://annahelena.blogit.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

hb-77
Viestit: 303
Liittynyt: 18.01.2005 12:17
Paikkakunta: porvoo

Re: Hundested DD/E/L moottorin korjaus ennen kevään käynnistystä

Viesti Kirjoittaja hb-77 » 13.08.2009 22:13

http://www.motorsamling.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata

Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25.10.2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Hundested DD/E/L moottorin korjaus ennen kevään käynnistystä

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 11.08.2010 21:44

Kuulapää Wiku on taas vauhdissa, jälleen kerran

Plääni olis nyt sellanen, että paatti koko talveksi ylös, ja Hundested vanhan Volvon tilalle. Yllättävän hyvin mahtuu kone sisälle brykän katon ja lattian kautta.

Kone sai kesän mittaan uudet färitki pintaansa.

JA vielä niitä kuvia:

http://kuvablogi.com/nayta/2742844/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25.10.2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 22.08.2010 21:28

Nonii,, eka vklp purkutöissä ja huomenna saa jo vanhan koneen nosturilla pois häirittemästä. Sitte viemäriauto imemää pilssit tyhjiksi, kun kaikki järjestelmät laskettu tyhjiksi, niin pilssit on täynnä vettä.

Seuraavana viikonloppuna alkaaki sitte jo betonin piikkaaminen konehuoneesta. Paatti tosin noussut jo 10cm pelkästään purkuromuista

Ja pari kuvaa:

http://kuvablogi.com/nayta/2757497/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 22.08.2010 21:56

Minkä merkkinen kone sieltä Märtan konehuoneesta oikein löytyi?
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25.10.2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 22.08.2010 22:06

Pari pikkujuttua näköjään unohtu. :P

Sehän on Volvo Penta MD67C 115hv jostain 60-luvun puolelta. tarkkaa vuosimallia minulla ei ole tiedossa. Painoa moottorilla on suunnilleen 1000kg, ja sen lisäksi alennusvaihde noin 200kg. Ihan soiva kone tuo on, mitä nyt vähän kuluttaa voiteluöljyä.

Varaosia tohon koneeseen on kovin vaikea enää saada, Volvon maahantuojalta ei enää löydy edes katalogia ko. koneeseen.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

venho
Viestit: 75
Liittynyt: 04.06.2010 10:40

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja venho » 25.08.2010 19:52

Onnea vaan täältäkin Kuulapää Wikulle projektiin.
Kuulamoottoriharrastajia ei suomessa ole tosiaankaan paljon verrattuna vaikka ruotsiin, norjaan ja tanskaan.

Itselläni oli lähellä tärpätä rautahinaaja ruotsista n.10 vuotta sitte. Olin sähköpostitse yhteydessä varvetiin, mutta
tuli sitte vastaus seuraavan päivänä, että SOLD. Kenkutti kyllä aivan vietävästi, mutta minkäs teet, menny mikä menny.
Hinta oli muistaakseni 160000kr. En kyllä pitänyt sitä paljona ja olisin kyllä maksanutkin sen.

Tuossa vielä kuva ja tietoja veneestä. Näkyy olevan vieläkin Djurgardsvarvetin myytyjen veneiden listalla.

http://www.djurgardsvarvet.se/vari/start/Start.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25.10.2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 25.08.2010 20:43

venho kirjoitti:Onnea vaan täältäkin Kuulapää Wikulle projektiin.
Kuulamoottoriharrastajia ei suomessa ole tosiaankaan paljon verrattuna vaikka ruotsiin, norjaan ja tanskaan.

Itselläni oli lähellä tärpätä rautahinaaja ruotsista n.10 vuotta sitte. Olin sähköpostitse yhteydessä varvetiin, mutta
tuli sitte vastaus seuraavan päivänä, että SOLD. Kenkutti kyllä aivan vietävästi, mutta minkäs teet, menny mikä menny.
Hinta oli muistaakseni 160000kr. En kyllä pitänyt sitä paljona ja olisin kyllä maksanutkin sen.

Tuossa vielä kuva ja tietoja veneestä. Näkyy olevan vieläkin Djurgardsvarvetin myytyjen veneiden listalla.

http://www.djurgardsvarvet.se/vari/start/Start.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Djurgårdsvarvetin sivuilla on ollut jo pitkään myynnissä kuulamoottorihinaaja "Fritz". Hintaa tosin aika paljon: 800 000kr. On tietysti, ainakin minun mielestäni, hintansa arvoisessa kuosissa.

kuvia: http://www.djurgardsvarvet.se/public/pdf/Fritz.e.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

Avatar
Simon
Viestit: 958
Liittynyt: 23.03.2007 0:27
Paikkakunta: Kaskinen

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja Simon » 25.08.2010 22:04

Hieno homma, kuulapää 8] ja tuolla innolla, mitä huomaan kirjoituksistasi, en epäile yhtään tuon projektin onnistumisesta. Tuossa vakkasuomen sanoman kuvassa, mahroikko itte nojailla tuon komian koneen syrjässä, ainakin paita ja märtän kuvan paita täsmää |+| .
Jossakin vaiheessa vaikutti, että Raumalla asustelet,kuinka tuli mieleen, vai kirjoititko, että merenkulkualaa opiskelet ???
Ei kun tsemppiä projektille ja kunhan sieläpäin käyn saanen ottaa yhteyttä :)

Niin ja tuolla naapurissa on myös mielenkiintoinen sivusto, missä keskustellaan laivoista ja sitten vanhemmistakin laivoista ja kuinka ollakkaan, näistä kuulamoottoreista, sivua en osaa tänne linkittää, mutta googlesta haulla Fallrepet, pitäisi löytyä :P

hb-77
Viestit: 303
Liittynyt: 18.01.2005 12:17
Paikkakunta: porvoo

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja hb-77 » 25.08.2010 22:23

venho kirjoitti:Onnea vaan täältäkin Kuulapää Wikulle projektiin.
Kuulamoottoriharrastajia ei suomessa ole tosiaankaan paljon verrattuna vaikka ruotsiin, norjaan ja tanskaan.

Itselläni oli lähellä tärpätä rautahinaaja ruotsista n.10 vuotta sitte. Olin sähköpostitse yhteydessä varvetiin, mutta
tuli sitte vastaus seuraavan päivänä, että SOLD. Kenkutti kyllä aivan vietävästi, mutta minkäs teet, menny mikä menny.
Hinta oli muistaakseni 160000kr. En kyllä pitänyt sitä paljona ja olisin kyllä maksanutkin sen.

Tuossa vielä kuva ja tietoja veneestä. Näkyy olevan vieläkin Djurgardsvarvetin myytyjen veneiden listalla.

http://www.djurgardsvarvet.se/vari/start/Start.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
hehe et ollut ainoa joka jäi ilman starttia :-) oli jo rahatkin mutta myöhästyin 2 tuntia.. esite on vielä sängyn vieressä 8}
siinä oli seffle juntta isoin minkä ne oli tehnyt ja ainut
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata

Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!

Kuulapää Wiku
Viestit: 279
Liittynyt: 25.10.2008 20:08
Paikkakunta: Rauma

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja Kuulapää Wiku » 26.08.2010 15:59

Simon kirjoitti:Hieno homma, kuulapää 8] ja tuolla innolla, mitä huomaan kirjoituksistasi, en epäile yhtään tuon projektin onnistumisesta. Tuossa vakkasuomen sanoman kuvassa, mahroikko itte nojailla tuon komian koneen syrjässä, ainakin paita ja märtän kuvan paita täsmää |+| .
Jossakin vaiheessa vaikutti, että Raumalla asustelet,kuinka tuli mieleen, vai kirjoititko, että merenkulkualaa opiskelet ???
Ei kun tsemppiä projektille ja kunhan sieläpäin käyn saanen ottaa yhteyttä :)

Niin ja tuolla naapurissa on myös mielenkiintoinen sivusto, missä keskustellaan laivoista ja sitten vanhemmistakin laivoista ja kuinka ollakkaan, näistä kuulamoottoreista, sivua en osaa tänne linkittää, mutta googlesta haulla Fallrepet, pitäisi löytyä :P
Juu itehän sitä tuli koneen vieressä seisoskeltua. :)) Raumalla asustelen juu, tosiaan koulut viellä kesken. Projekti kun taas on Ukissa, niin aika harvakseltaan etenee. Onneksi huomenna taas on viikonloppu niin vaihdetaan normaalista 8h päiväruutiinista sinne 15h päivään. 8]
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja Ande » 26.08.2010 20:08

Tarviikin tulla pällistelemään ootko purkuhommissa kun tuon paatin talvisäilöön salmerille :)
E mare libertas

venho
Viestit: 75
Liittynyt: 04.06.2010 10:40

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja venho » 26.08.2010 22:44

hb-77 kirjoitti:
venho kirjoitti:Onnea vaan täältäkin Kuulapää Wikulle projektiin.
Kuulamoottoriharrastajia ei suomessa ole tosiaankaan paljon verrattuna vaikka ruotsiin, norjaan ja tanskaan.

Itselläni oli lähellä tärpätä rautahinaaja ruotsista n.10 vuotta sitte. Olin sähköpostitse yhteydessä varvetiin, mutta
tuli sitte vastaus seuraavan päivänä, että SOLD. Kenkutti kyllä aivan vietävästi, mutta minkäs teet, menny mikä menny.
Hinta oli muistaakseni 160000kr. En kyllä pitänyt sitä paljona ja olisin kyllä maksanutkin sen.

Tuossa vielä kuva ja tietoja veneestä. Näkyy olevan vieläkin Djurgardsvarvetin myytyjen veneiden listalla.

http://www.djurgardsvarvet.se/vari/start/Start.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
hehe et ollut ainoa joka jäi ilman starttia :-) oli jo rahatkin mutta myöhästyin 2 tuntia.. esite on vielä sängyn vieressä 8}
siinä oli seffle juntta isoin minkä ne oli tehnyt ja ainut
Täältä löytyi sitte kohtalotoverikin. Missä lie Stratti nykyisin, kun olen joskus yrittänyt nimellä googlettaa niin ei ole tärpännyt.

Muistinko muuten hinnan suunnillenkaan oikein?...se vain jäi mieleen, että hinta oli kyllä kohtuullinen.

hb-77
Viestit: 303
Liittynyt: 18.01.2005 12:17
Paikkakunta: porvoo

Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta

Viesti Kirjoittaja hb-77 » 27.08.2010 10:38

nyt en löyttänyt esitettä mutta tuo 160t taitta olla oikea. mulla on esite jossain piilossa et voi aina joskus murehtia. se oli halpa.. koti matka olis ollut mielenkiinntoinen. se oli järvellä ihan norjan ja ruotsin rajalla. olis pitänyt tulla ulos jostain rajapuora pitkin tanskan salmeen.
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata

Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!

Vastaa Viestiin