Hundested DD/E/L ja Troolari Märta
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25.10.2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
Hundested DD/E/L ja Troolari Märta
Moottri on tarkoitus laittaa käymään taas yli 15v tauon jälkeen, ne yli 15v vuotta, jolloin kone on seisonut, se on ollut katoksessa ulkona. Tästä johtuen vesijäähfytetty äänenvaimennin on haljennut, kun sinne on unohtunut vesi sisälle.
Nyt ajattelin sitten laittaa linkin tänne, josta voipi seurata korjausta. Koneessa ei juuri muuta korjattavaa ole kuin haljennut äänenvaimennin, ja muutama voiteluputki. Niiden lisäksi kone maalataan.
http://kuvablogi.com/blog/20990/1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Saat suuremman kuvan klikkamaalla sitä.
Hundested Marine Engine
Tyyppi: DD/E/L
Teho: 115hv/400rpm
Iskutilavuus: 40 litraa
Työtapa: 2-tahtinen semidiesel moottori
Paino: 4.3tn
Vuosimalli: 1974
Valmistettu Tanskassa
Nyt ajattelin sitten laittaa linkin tänne, josta voipi seurata korjausta. Koneessa ei juuri muuta korjattavaa ole kuin haljennut äänenvaimennin, ja muutama voiteluputki. Niiden lisäksi kone maalataan.
http://kuvablogi.com/blog/20990/1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Saat suuremman kuvan klikkamaalla sitä.
Hundested Marine Engine
Tyyppi: DD/E/L
Teho: 115hv/400rpm
Iskutilavuus: 40 litraa
Työtapa: 2-tahtinen semidiesel moottori
Paino: 4.3tn
Vuosimalli: 1974
Valmistettu Tanskassa
Viimeksi muokannut Kuulapää Wiku, 11.08.2010 21:48. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25.10.2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
-
- Viestit: 303
- Liittynyt: 18.01.2005 12:17
- Paikkakunta: porvoo
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25.10.2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25.10.2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 03.01.2009 21:19
Se keskimmäinen kampiakselin vierintälaakeri saattaa olla sellainen jossa sisäkehä on kampiakselin pinta ja ulkokehä lohkon pinta ja näiden välissä irto rullat/kuulat.
Tällainen toteutus on ainakin olympia PA:n kiertokangissa, missä kangen alapäät aukeaa normaalisti eli rullat saa pois kun avaa kangen alapään ja vierintäpintoina on kampiakseli sekä kiertokangen silmä.
Tällainen toteutus on ainakin olympia PA:n kiertokangissa, missä kangen alapäät aukeaa normaalisti eli rullat saa pois kun avaa kangen alapään ja vierintäpintoina on kampiakseli sekä kiertokangen silmä.
Maamoottoreita ja venekoneita, sekä muuta tärkeää romua.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25.10.2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
En oikein usko tuohon, kun yhestä luukusta kuitenkin näkee, että laakerilla on irrallinen kehä.
Tänään tuli taas 1.5h aikaa vietettyä vaseliinilaatikon äärellä. Eli vannasputken talinauhapoksin osia putsailin. Laatikossa oli vielä kaikenlisäksi muitakin osia, joten kiva oli putsailla. Englannin kielisen manuaalinkin Tanskan pojat lähettivät. Samoin Assalun lähetti lubrikaattorin manuaalin. Tuo talinauhapoksi vaan vähän ihmetyttää, kun siinä on vielä lisäksi muutama kumirinkula tiivistämässä. En nyt oikeen osaa seittää taas vaihteeksi. No nappaan muutan kuvan itse härpäkkeestä, joten saatte viisat miehet pällistellä silmänne kipeiksi. Samalla voisin vielä napata kuvan manuaalin poksikuvasta.
Tänään tuli taas 1.5h aikaa vietettyä vaseliinilaatikon äärellä. Eli vannasputken talinauhapoksin osia putsailin. Laatikossa oli vielä kaikenlisäksi muitakin osia, joten kiva oli putsailla. Englannin kielisen manuaalinkin Tanskan pojat lähettivät. Samoin Assalun lähetti lubrikaattorin manuaalin. Tuo talinauhapoksi vaan vähän ihmetyttää, kun siinä on vielä lisäksi muutama kumirinkula tiivistämässä. En nyt oikeen osaa seittää taas vaihteeksi. No nappaan muutan kuvan itse härpäkkeestä, joten saatte viisat miehet pällistellä silmänne kipeiksi. Samalla voisin vielä napata kuvan manuaalin poksikuvasta.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25.10.2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 30.05.2007 19:27
- Paikkakunta: INKOO
Mikä tämä kone on sitten mallillataan ja tehoiltaan ja tieteskin missä tämä on ollut käytössä
auttakaa veneen korjauksessa ikää katos on vasta 17V
http://picasaweb.google.fi/rouhiainenville/
http://picasaweb.google.fi/rouhiainenville/
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25.10.2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
No annetaan ne sitten vielä tähänkin:
Hundested Marine Engine
Tyyppi: DD/E/L
Teho: 115hv/400rpm
Iskutilavuus: 40 litraa
Työtapa: 2-tahtinen semidiesel moottori
Paino: 4.3tn
Vuosimalli: 1974
Valmistettu Tanskassa
Ollut n. 12m pitkässä lohen kalastusveneessä. Aluksella kalastettu Itämerellä. Alus romutettu 90-luvun alussa. Moottori on peruskorjattu muutama vuosi ennen romutusta.
Hundested Marine Engine
Tyyppi: DD/E/L
Teho: 115hv/400rpm
Iskutilavuus: 40 litraa
Työtapa: 2-tahtinen semidiesel moottori
Paino: 4.3tn
Vuosimalli: 1974
Valmistettu Tanskassa
Ollut n. 12m pitkässä lohen kalastusveneessä. Aluksella kalastettu Itämerellä. Alus romutettu 90-luvun alussa. Moottori on peruskorjattu muutama vuosi ennen romutusta.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 30.05.2007 19:27
- Paikkakunta: INKOO
hienon näköinen ja kuuloinen mutta onko tulossa johonkin ajoon
kuulostaa kylla tehot aikas pieneltä noihin muihin arvoihin verrattuna
kuulostaa kylla tehot aikas pieneltä noihin muihin arvoihin verrattuna
auttakaa veneen korjauksessa ikää katos on vasta 17V
http://picasaweb.google.fi/rouhiainenville/
http://picasaweb.google.fi/rouhiainenville/
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25.10.2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
.Tehothan näissä "modernimmissa" hehkukuulakoneissa ovat pieiä, painoon verrattuna. Johtuu lähinnä siitä, että puristuspaineet on alhaiset. Näitä oli vielä 80-luvulla paljon ammattikäytössä, hyvä puoli näissä oli se, että polttoaineen laadusta ei käytännössä tarvitse välittää tuon taivaallista, kunhan siinä ei vaan ole mitään roskia.
Lähinnä pientä näytösluontoista koekäyttöä on tarkoitus thedä. Koneelle tehdään traktorivetoinen lavetti, jonka päällä kone sitten on. VArmaan jossain moottoripäivillä käydään konetta käyttämässä ym.. Haaveena on, että tuo joskus olisi ihan oikeassa veneessä.
Lähinnä pientä näytösluontoista koekäyttöä on tarkoitus thedä. Koneelle tehdään traktorivetoinen lavetti, jonka päällä kone sitten on. VArmaan jossain moottoripäivillä käydään konetta käyttämässä ym.. Haaveena on, että tuo joskus olisi ihan oikeassa veneessä.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25.10.2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
Maalasin muutamat pahasti ruostuneet vanhat kiintoavaimet Rostex ruosteenestomaalilla, enpä ole ennen tällaista kokeillut. Katsotaan nyt sitten, kuinka kauan nuo kiintoavaimet pysyy iskussa. Hyvän näköset niistä ainakin tulee, leukojen kohdalle laitan vain yhden kerroksen, muualle kaksi.
Kuvassa näkyvät kohdat ilman maalia ovat paikkoja, joista pidin kiinni.
Kuvassa näkyvät kohdat ilman maalia ovat paikkoja, joista pidin kiinni.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..