Hundested DD/E/L ja Troolari Märta
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25.10.2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta
Nyt toimii taas kuvablogi normaalisti.
http://kuvablogi.com/nayta/2864769/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/2864769/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..
- Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08.01.2008 21:10
Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta
Ompa komea paatti, sillä ei vain mennäkään joka rantaan, mahtaa olla syväystä jonkin verran. Noissa troolareissa on se hyvä puoli, ettei niitä tarvitse joka remontin vuoksi nostaa kuiville, kestävät jäissäkin. Ja vielä se, ettei tarvitse kesämökkiäkään, kaikki tarpeellinen mahtuu kyytiin.
Donna 28
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25.10.2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta
Kiitoksia Donnalle kehuista.
Ei tosiaan pääse joka rantaan, koska syväys ahterissa hieman yli 2m. Paatti talvehtii jäissä, keskimäärin joka viides vuosi otetaan Salmerin vetotelakalle ylös pohjan pesua/maalausta varten.
Jäissä talvehtimisen vuoksi olen pitänyt paatissa peruslämpöä (noin 10 astetta), jotta home ei pääsisi tekemään tuhojaan. Lämmitys tietysti myös sen takia, että läpiviennit ei jäädy. Lämmittimenä on Högforsin puukattila, jossa oli Reflexin pesä. Remontin jälkeen Reflexin pesä vaihdetaan Oilon Junior -polttimeen paremman hyötysuhteen takia.
Kattila sijaitsee konehuoneessa, josta sitten vesikierto ympäri venettä.
Ei tosiaan pääse joka rantaan, koska syväys ahterissa hieman yli 2m. Paatti talvehtii jäissä, keskimäärin joka viides vuosi otetaan Salmerin vetotelakalle ylös pohjan pesua/maalausta varten.
Jäissä talvehtimisen vuoksi olen pitänyt paatissa peruslämpöä (noin 10 astetta), jotta home ei pääsisi tekemään tuhojaan. Lämmitys tietysti myös sen takia, että läpiviennit ei jäädy. Lämmittimenä on Högforsin puukattila, jossa oli Reflexin pesä. Remontin jälkeen Reflexin pesä vaihdetaan Oilon Junior -polttimeen paremman hyötysuhteen takia.
Kattila sijaitsee konehuoneessa, josta sitten vesikierto ympäri venettä.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 04.06.2010 10:40
Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta
Näyttää hinta tippuneen aikalailla Fritzistä.Kuulapää Wiku kirjoitti:
Djurgårdsvarvetin sivuilla on ollut jo pitkään myynnissä kuulamoottorihinaaja "Fritz". Hintaa tosin aika paljon: 800 000kr. On tietysti, ainakin minun mielestäni, hintansa arvoisessa kuosissa.
kuvia: http://www.djurgardsvarvet.se/public/pdf/Fritz.e.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.shipsforsale.se/tugs/fritz/index.e.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostaja ehdokkaat vähissä noissa vehkeissä vaikka mahtavia ovat.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25.10.2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta
Eipä ole tämä projekti paljoa viime aikoina edistyny. Koneen rautapeti saatiin polttoleikattua ja asennettua jo paikoilleen. Seuraava vaihe olisi koneen nostaminen paattiin, mutta kun nuo p****leen lumet!!!
No onneks tuli nyt uus kuulamoottoriprojekti, kun tuli hommattua toi Bolinderin W3M11 8-10hv kone. Se olis tarkotus laittaa tohon P.1:n wikströmin tilalle.
No onneks tuli nyt uus kuulamoottoriprojekti, kun tuli hommattua toi Bolinderin W3M11 8-10hv kone. Se olis tarkotus laittaa tohon P.1:n wikströmin tilalle.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25.10.2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta
Nyt alkaa jo pikku hiljaa tapahtumaan.
Tänään suunniteltiin koneen nostoia veneeseen ja päädyttiin, että kevennetään konetta purkamalla männät, sylinterit, äänenvaimennin sekä vauhtipyörä. Nopee peruskoululaskutoimitus kerto, että kone kevenisi näillä toimenpiteillä noin 2 tonnia! Samalla kone madaltuu noin metrin verran.
Sen lisäksi "plan A" olis tämmönen:
Juhannuksena otetaan paatti mäkeen viideksi viikoksi jonka aikana olis tarkoitus tehdä seuraavaa:
Pohjan hiekkapuhallus ja viidestä kymmeneen 300 gramman lasikutumattoa vesilinjan alapuolelle lisää
Potkurin kohdalta steeviä leikattava noin 6cm, potkurin halkasijan suurentumisen myötä (110>112cm)
Vanhan vannasputken ja potkuriakselin irroittaminen sekä uusien aparaattien paikalleen asentaminen
Koneen linjaaminen uuden 115mm potkuriakselin kanssa
Peräsimen suunnittelu ja tekeminen
MKL:n katsastus
Hommia siis riittää..
D-Day lähestyy uhkaavasti :
Tänään suunniteltiin koneen nostoia veneeseen ja päädyttiin, että kevennetään konetta purkamalla männät, sylinterit, äänenvaimennin sekä vauhtipyörä. Nopee peruskoululaskutoimitus kerto, että kone kevenisi näillä toimenpiteillä noin 2 tonnia! Samalla kone madaltuu noin metrin verran.
Sen lisäksi "plan A" olis tämmönen:
Juhannuksena otetaan paatti mäkeen viideksi viikoksi jonka aikana olis tarkoitus tehdä seuraavaa:
Pohjan hiekkapuhallus ja viidestä kymmeneen 300 gramman lasikutumattoa vesilinjan alapuolelle lisää
Potkurin kohdalta steeviä leikattava noin 6cm, potkurin halkasijan suurentumisen myötä (110>112cm)
Vanhan vannasputken ja potkuriakselin irroittaminen sekä uusien aparaattien paikalleen asentaminen
Koneen linjaaminen uuden 115mm potkuriakselin kanssa
Peräsimen suunnittelu ja tekeminen
MKL:n katsastus
Hommia siis riittää..
D-Day lähestyy uhkaavasti :
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 04.06.2010 10:40
Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta
Missä vaiheessa mahataa KW.llä olla Märtä?
Tuli tuossa mieleen kun blockettia selatessa tuli vastaan Märtaa hiukka pienempi
troolari, joka myös kuulamoottorilla. Alkoi kuumetta nostamaan, mutta tosiasia
on, että en voi tällä hetkellä alkaa tommoiseen projektiin kun on ennestään jo yksi
keskeneräinen vene ja taloremontti kesken.
http://www.blocket.se/vastmanland/Fiske ... w=1&last=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta vihjeeksi jos jollain palstalaisista sattuu innostamaan.
Tuli tuossa mieleen kun blockettia selatessa tuli vastaan Märtaa hiukka pienempi
troolari, joka myös kuulamoottorilla. Alkoi kuumetta nostamaan, mutta tosiasia
on, että en voi tällä hetkellä alkaa tommoiseen projektiin kun on ennestään jo yksi
keskeneräinen vene ja taloremontti kesken.
http://www.blocket.se/vastmanland/Fiske ... w=1&last=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta vihjeeksi jos jollain palstalaisista sattuu innostamaan.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 25.10.2008 20:08
- Paikkakunta: Rauma
Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta
No tuota noin,, ei olekaan tullut palstalla käytyä reiluun puoleen vuoteen.
Kone koekäytettiin paatissa pari viikkoa sitten, kaikki toimi oletetusti.
Viime kesänä oltiin telakassa kuusi viikkoa, rakenneltiin keulapakka, tehtiin suora perä teräksestä, uusi styyrhytti alumiinista, kuidutettiin koko paattiin 4-5 mattoa lisää, uusi vannasputki, akseli, potkuri, peräsin, kölirauta, läpiviennit yms.
Eli aikas iso prosessi tästä sitten tulikin,, kuvia voin tässä lisäillä jos kerkeän.
Kone koekäytettiin paatissa pari viikkoa sitten, kaikki toimi oletetusti.
Viime kesänä oltiin telakassa kuusi viikkoa, rakenneltiin keulapakka, tehtiin suora perä teräksestä, uusi styyrhytti alumiinista, kuidutettiin koko paattiin 4-5 mattoa lisää, uusi vannasputki, akseli, potkuri, peräsin, kölirauta, läpiviennit yms.
Eli aikas iso prosessi tästä sitten tulikin,, kuvia voin tässä lisäillä jos kerkeän.
Ku kerra ruveta tekemä, nii tehrähän sit kans..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..
Jos mopo voi karata käsistä, se karkaa,... ja pahasti..
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 04.06.2010 10:40
Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta
Sinulla on mielenkiintoinen projekti ja sitä on ollut mukava seurata, mutta en saanut kuvabogiasi auki? Onko vika minussa vai onko sivut jumissa?
-
- Viestit: 127
- Liittynyt: 11.01.2010 18:13
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta
Kuvablogi ei ole toiminut melkein kahteen viikkoon. Lieneekö kuvablogin porukoilta loppunut rahat kesken vai mikä mahtaa olla. Kuvablogi muutenkaan ei ole se paras kuvien postauspaikka, vielä vähemmän tämän jälkeen. Itse suosittelen Googlen Picasaa, jossa kuvat näkyy isolla resoluutiolla.venho kirjoitti:Sinulla on mielenkiintoinen projekti ja sitä on ollut mukava seurata, mutta en saanut kuvabogiasi auki? Onko vika minussa vai onko sivut jumissa?
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05.03.2004 20:46
Re: Hundested DD/E/L ja Troolari Märta
Terve
Tuossapa samanlainen? moottori myynnissä, kuulemma Sukarilta lempäälän ideaparkin purjeveneestä. Jotain pieniä puutteita näytti olevan kun kävin katsomassa, ei tullut kysyttyä onko osat tallesssa.
http://vammalanromu.fi/myytavana.php?sivu=nayta&id=195
Jouni
Tuossapa samanlainen? moottori myynnissä, kuulemma Sukarilta lempäälän ideaparkin purjeveneestä. Jotain pieniä puutteita näytti olevan kun kävin katsomassa, ei tullut kysyttyä onko osat tallesssa.
http://vammalanromu.fi/myytavana.php?sivu=nayta&id=195
Jouni