M/S Birgit

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Viesti Kirjoittaja Notreal » 04.01.2009 21:56

Täytyy sanoa että on M/S Birgit komia vene, en vain saa päähäni miksi siihen niin ihastuin?
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Kejonen
Viestit: 175
Liittynyt: 19.06.2007 19:53
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kejonen » 04.01.2009 22:20

heh

Eihän siihen voi olla ihastumatta ;);)

No porvoolaisena ehkä oot saattanu sen nähdä bÅrgÅÅn vesillä vuosina 1997-2002, jolloin se oli mun faijan omistuksessa. Jos sun ihastumises juontaa juurensa sieltä.
iskänKaa ja äiskäKaa tuurinKaa tiusKaa

Avatar
Notreal
Viestit: 2014
Liittynyt: 22.04.2008 0:10

Viesti Kirjoittaja Notreal » 04.01.2009 22:25

Sen verran tuore Porvoolainen etten saanut kunniaa ihastella sitä kyseisinä vuosina, mutta kyllä syy on nuo aristokraattiset linjat.
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Avatar
Kejonen
Viestit: 175
Liittynyt: 19.06.2007 19:53
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kejonen » 04.01.2009 22:32

No linjat on kohdillaan kyl. Porvoon seudun poijaat on mun silmää mielyttäviä vene kokonaisuuksia osannu tehdä, kun Mikko on pellingistä ja Birgit on aika tasan 10 mailia länteen bödöstä kotosin.
iskänKaa ja äiskäKaa tuurinKaa tiusKaa

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Birgit

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 05.01.2009 23:05

Jossain venelehdessä oli muutama vuosi tai ei ehkä sitäkään vastaavan tyyppisestä veneestä juttua ja silloin jo ajattelin, että piru kun tuollaisen vaikka vähän huonommassakin kunnossa saisi. Olen koko 2000 -luvun
tehnyt Porvoossa töitä varisnkin kesäisin. En pitäisi mahdottomana, ettenkö olisi Birgittiä siellä nähnyt. Olin M/s Koitollanikin pari viikkoa siellä
töissä vuosituhannen alussa, oli mukava illalla töiden päätyttyä suunnata
kokka Pellingin saaristoon ja aamulla palata työmaalle veneellä. Birgitistä
olen aiemmin loihinut lausumaan, että se on kaunis vene ja sitä lausumaa voi loputtomasti esittää, koska se ei ole mikään halventava lausahdus.
Huonommassa kunnossa minun pitäisi tuollainen vene saada, koska muuten siihen ei olisi mahdollisuuksia ollenkaan. Ökyrikkaista sen verran,
ettei maku pääse kehittymään, kun ne ei nää muuta kuin rahaa silmissään - useimmiten ovat niitä ensimmäisessä sukupolvessa rikastuneita - vanhat varakkaat suvut ovat asia erikseen.
Luulisin.
Donna 28

Avatar
Kejonen
Viestit: 175
Liittynyt: 19.06.2007 19:53
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kejonen » 29.01.2009 14:48

iskänKaa ja äiskäKaa tuurinKaa tiusKaa

HR
Viestit: 85
Liittynyt: 11.04.2006 15:57
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HR » 29.01.2009 16:22

Hieno vene sulla, onnittelut. Järjestelytkin vaikuttaa ihan oikeasti matkakäyttöönkin sopivilta.
Kejonen kirjoitti:löyty muuten albumista tollanenkin kuva viimekesältä, tais olla jostain tammisalosta tai muualta stadin "paremmilta" rannoilta. Täytyy sanoo, et jos talot on ykstotisen näkösii, niin ei kyl rikkaiden venemakukaan oo sen mielikuvituksellisempi.

http://kuvablogi.com/nayta/1665290/
Olen kattellut samasen laiturin venevalikoimaa samalla silmällä. Pitänee valistaa siskon miesystävää, ettei sitten hanki samanlaista venettä kun naapureilla :-))

Avatar
Kejonen
Viestit: 175
Liittynyt: 19.06.2007 19:53
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kejonen » 29.01.2009 17:04

heh joo, on kyllä silmiinpistävä tuo sinivalkoinen laituri teema tuolla itä helsingissä=D
Oonki alkanu lajitella veneilijät kolmeen kastiin. On purjehtijat, muut veneilijät ja sitten nää aquador veneilijät (jotka lähes poikkeuksetta ovat törttöjä vesillä [oma mielipide, älkää loukkantuko] ja eivät ymmärrä mitä termi hyvä merimiestapa tarkoittaa) ;);)
iskänKaa ja äiskäKaa tuurinKaa tiusKaa

Avatar
Donna 28
Viestit: 2729
Liittynyt: 08.01.2008 21:10

Aguador -veneilijät ja muskelimasat

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 29.01.2009 23:10

Tähän pätee insinöörivitsi korvienvälissä kulkevasta langasta, näillä veneilijöillä ei kulje minkäänlaista virtaa langalla, koska käyttäytyvät kuin omistaisivat merialueen. Pelkäävät ilmeisesti, että lanka katkeaa.
Haminanlahdella tämä kaikki korostuu, tullaan tuhatta ja sataa edestä tai takaa ja ajetaan 2 - 5 m päästä sivuutettavasta tai ohitettavasta veneestä.
Toivottavasti tämä ilmiö ei ole muualla Suomessa yleinen.
Donna 28

Ande
Viestit: 1182
Liittynyt: 08.08.2003 13:35

Viesti Kirjoittaja Ande » 29.01.2009 23:37

Niin itte olen kyllä tavannut ihan puuveneilijöistäkin aika törttöpäistä sakkia..
Se on loppujen lopuksi ihan sama oletko lasikipon kanssa liikkeellä vai puisella Ei sen pitäisi vaikuttaa mitenkään miten käyttäydytään!?
E mare libertas

Avatar
Kejonen
Viestit: 175
Liittynyt: 19.06.2007 19:53
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kejonen » 30.01.2009 10:39

Juu kyllä niitä törttöjä on ihan joka lähtöön se on selviö. Ei jonkun tietyn vene tyypin omistaminen tee, ihmistä sen paremmaksi tai huonommaksi. Itse käyttäydyn myös monesti enemmän ja vähemmän hyvien merimiestapojen mukaan, vaikka ei aquadoria olekkaan.

Toi mun "aquador veneilijät" ilmaisu on lähteny oikeestaan siitä, että yhtenä kauniina kesäpäivänä sain kolme todella negatiivista kokemusta ko. venemerkin veneilijöistä. Yksi meinasi ajaa yli 30 solmun vauhdilla, yks törttöili tankkausasemalla ja käyttäyty todella tökerösti ja yhden perheen vesille lähtö oli muuten vaan todella surkuhupaisaa seurattavaa.

Mun oma käsitys tosta "aquador" ilmiöstä on se, että nyt kun ihmisillä on rahaa enemmän kuin koskaan, niin monen tekee mieli ostaa vene. No ei siinä mitään pahaa ole. Kauppaan vaan ja mitäs muuta ne on pullollaan kun just noita sinivalkosia, nopeita, usein täydellisesti varustettuja vauhtihirmuja. Sellanen pihaan ja kaikilla härpäkkeillä totta kai.
Mitään kokemusta vesillä olosta, veneilystä saati sitten hyvistä tavoista ei ole. Käydään ehkä joku "tähti navigointi kurssi" kansanopistossa, ja sitten ei muuta ku 30 solmua vesille, fendarit roikkuen ja kallein navigaattori piipaten.
Kukaanhan ei ole seppä syntyessään, joten ei voi odottaa, että ensi kertaa vesillä olijalla olisi kaikki mahdolliset asiat hallussa. Kokemusten myötähän sitä oppii parhaiten.
Mun silmiin se vaan särähtää tosi pahasti , kun ollaan 100 000euron uudella ht veneellä liikenteessä, ei noudateta mitään sääntöjä ja muutenkin käyttäydytään usein miten sattuu. Ihan yhtä lailla sitä voisi alkaa kattelemaan muitakin veneitä samalla silmällä, mutta nyt nuo sinivalkoiset ovat ne "pahat pojat".
Samat veneilijät ovat vain veneen omistajia, eivät harrastajia, veneilijöitä eivätkä edes tee veneillään usein mitään. Se vaan ei jotenkin sovi mun ajatusmaailmaan sellainen.
Jos mulla ei olis venettä, niin ei mulla ainakaan tulis mieleen mennä kauppaan ja ostaa ensi veneeksi 100 000 euron venettä missä on 250 heppanen perämoottori perässä. Kannattais alottaa pikkuveneestä ja kokemusten ja vaatimusten karttuessa alkaa suurentaa veneen kokoa.
Tuohon nyt on kyllä tietty vaikea samaistua, ittellään kun on nyt viides oma vene menossa. Kakarana alko optimisti jollasta ja siitä sitten 2 metrii kerrallaan on veneet suurentunu. Lisäks tietty faijan veneet, kavereiden veneet, ja muu veneily puuhastelu mukaan.

No niin nyt sitten vaan kaikki olemaan erimieltä ;);)
iskänKaa ja äiskäKaa tuurinKaa tiusKaa

HR
Viestit: 85
Liittynyt: 11.04.2006 15:57
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HR » 30.01.2009 12:37

Komppaan kyllä Kejosta ja asia on varmastikkin juuri näin, kun laituripaikka on langennut kuin Manulle illallinen olisi kiva saada venekin. Kun asiasta ei oikein muuta tiedetä kun että Aquador on hyvä vene niin sellainen pitää saada tai ainakin vastaava. Ei kai kyseisessä venemerkissä mitää vikaa ole, mutta kun eihän noita oikein aloittelijalle sopivia uusia veneitä ole. Liki tai yli neljäkymmentä solmua kulkeva kohtalaisen kokoinen moottorivene on kohtalaisen vaativa venetyyppi, ylilyöntejä ja arviointivirheitä tulee. Hyvä kuitenkin että veneilykin vetää uusia harrastajia puoleensa ja alku aina hankalaa.

EWS
Viestit: 121
Liittynyt: 11.01.2007 18:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja EWS » 30.01.2009 16:12

Mun mielestäni pitäisi ainakin omaisilla, tarkoitan viranomaisilla,olla sen verran koulutusta ja kykyä,taitoa,muiden huomioonottamista,ettei ne ainakaan törttöilisi.

Kävi tässä muutama vuosi sitten niin, että ajeltiin kaikessa rauhassa hitaalla uppoumarunkoisella ja nautiskeltiin kauniista kesäpäivästä,kun merivartiosto yllätti.
Tulivat Tiiskerillä hitaasti takana ja yhtäkkiä urku auki ja ohitse.Metrin peräaallot ja kaikki kahvit väärään kurkkuun,termari lattialle palasiksi.Kakarat huutamaan kurkku suorana,että kaadutaanko.
Selvittiin kyllä säikähdyksellä ja muutamalla mustelmalla,mutta tuli kyllä todettua,ettei niillekään taideta paljon "tukiopetusta"antaa.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 30.01.2009 16:42

Jos ihmiset pitää välttämättä luokitella niin oikeastaan perusjako kahteen riittää joka alalla: mulukut ja me muut. Ja sekin on puhtaasti makuasia mihin kuuluu ja joskus voi kuulua luokittelijasta riippuen molempiin em. ryhmistä ;-)

Mutta joskus tuntuu että tuossa "aquador-veneilijöissä" on näkyvyytensä takia keskimääräistä enemmän mulukkuja.
Täälläkin niin törmää joka kesä vaikkei täällä kovin montaa sen luokan venettä ole.
Tosin sekin on alkanut tarkentumaan kahteen veneeseen jotka kaatelevat kanootteja, nakkelevat kaikki vastaantulijoiden irtotavarat seinille, syytelevät oluttölkit mereen, oksentelevat muiden veneisiin ja heittelevät pienimpiä keppiveneitä laitureille.
Eli ei leimata koko sakkia - on niitä meissä puuveneilijöissäkin ihan vastaavia; mulukut ja me muut...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Kejonen
Viestit: 175
Liittynyt: 19.06.2007 19:53
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kejonen » 30.01.2009 18:19

Niin ja kyl me saadaan täällä "haukkua" tai arvostella "aquador veneilijöitä". Jos niillä olisi oma foorumi, niin huh huh mitä tekstii siel oiskaan, meistä saakelin "fiskari miehistä" jotka niilla kamalilla, hitailla, haisevilla romuillaan on aina väylän tukkona ja jotka iltanuotiolla aina juovat ittensä humalaan jallulla ja kehuvat kuinka ilta-aurinko niin komeasti loimuttaa puurunkoa =D
iskänKaa ja äiskäKaa tuurinKaa tiusKaa

Vastaa Viestiin