Hurja4/Moottoritorpeedoveneprojekti.

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Hurja4
Viestit: 37
Liittynyt: 06.02.2008 0:51
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hurja4 » 21.05.2008 13:44

Joo, oon ollut vähän aikaa poissa kun nyt vasta huomasin kommenttisi...
(Pihalla kuin lumiukko...kesällä) Tiedän kyseisen laitteen, se on Taisto numero X. Suurella innolla alettu ammattilaisten avulla, sittemmin jäänyt vaiheeseen.

Hurja4
Viestit: 37
Liittynyt: 06.02.2008 0:51
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hurja4 » 01.08.2008 12:08

Nyt olisi tilaisuus päästä veneen pelastajaksi.

Toinen meistä lopetti maallisen vaelluksensa joten rahkeet ei enää riitä.

Nettivene id 273498.

Karimix
Viestit: 59
Liittynyt: 14.12.2006 22:24

Viesti Kirjoittaja Karimix » 01.08.2008 20:14

Ikävä kuulla. Tässä suora linkki: http://www.nettivene.com/273498

Hurja4
Viestit: 37
Liittynyt: 06.02.2008 0:51
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hurja4 » 19.08.2008 11:09

Myyty.

Hurja4
Viestit: 37
Liittynyt: 06.02.2008 0:51
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hurja4 » 06.11.2008 12:53

Hurja4 kirjoitti:Myyty.
Juupaseipäs, tallella on... ;) :-D

Kotisivuja päivitelty uuteen palvelimeen... taas.
http://stromberg.webs.com/index.html

ee.hoo
Viestit: 67
Liittynyt: 29.06.2006 11:18
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja ee.hoo » 07.11.2008 19:14

Hieno homma!!!

Avatar
Antti Korhonen
Viestit: 116
Liittynyt: 09.09.2008 12:04
Paikkakunta: Perniö/Turku

Viesti Kirjoittaja Antti Korhonen » 02.03.2009 14:24

Lisätään löylyä keskusteluun! Isäni oli Triestessä, Italiassa, Grandi Motorilla = Wärtsilällä 1997 töissä, jossa hänen työkaverinsa oli aiemmin ollut Alfa Romeon ja Isotta Frachinin moottoritehtailla hommissa. Hän kertoi omakohtaisia kokemuksia, että IF kuulemma käytti Laatokalla palvellutta torpedo/tykkivenettä koealustana yhä joskus 80-luvulla Italian vesillä!

Nuolia olen bongannut myös Tammisaaren ja Helsingin venesatamista. Ja Pohjan asemalla on joku Nuolta muistuttava alumiininen ikuisenoloisena niittausprojektina, oisko Vasama?

Olisi mielenkiintoista saada selville, mitä myös Viroon myydyille Rymättylälle ja Rihtniemelle kuuluu. Itse kun palvelin Röytällä intissä, joka päätyi lopulta reserviläisten karilleajon jälkeen Tampereelle!
Hait L-14 Dana ja L-72 Pingvin

Hurja4
Viestit: 37
Liittynyt: 06.02.2008 0:51
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hurja4 » 03.03.2009 13:10

Antti Korhonen kirjoitti:Lisätään löylyä keskusteluun! Isäni oli Triestessä, Italiassa, Grandi Motorilla = Wärtsilällä 1997 töissä, jossa hänen työkaverinsa oli aiemmin ollut Alfa Romeon ja Isotta Frachinin moottoritehtailla hommissa. Hän kertoi omakohtaisia kokemuksia, että IF kuulemma käytti Laatokalla palvellutta torpedo/tykkivenettä koealustana yhä joskus 80-luvulla Italian vesillä!

Nuolia olen bongannut myös Tammisaaren ja Helsingin venesatamista. Ja Pohjan asemalla on joku Nuolta muistuttava alumiininen ikuisenoloisena niittausprojektina, oisko Vasama?

Olisi mielenkiintoista saada selville, mitä myös Viroon myydyille Rymättylälle ja Rihtniemelle kuuluu. Itse kun palvelin Röytällä intissä, joka päätyi lopulta reserviläisten karilleajon jälkeen Tampereelle!
Öö...tuota, minun tietääkseni Laatokalla palvelleet MAS-veneet eivät koskaan palanneet Italiaan, vaan ne jäivät italialaisten manöövereitten jälkeen talveksi Tallinnaan josta suomalaiset ne sitten lunasti/osti.
Mutta olihan Italiassa noita MAS-veneitä runsaasti käytettäväksi muutenkin sodan jälkeen eri versioita. Välimerellähän noita oli ihan "pimeästi", verrattuna Suomenlahden alusmääriin...

Nuoleja minäkin olen bongannut lähinnä Helsingissä, mutta nyt on täällä vain yksi jäljellä ja sekin ehkä kohta katoaa ulkomaille, seuraten toista entistä Hesan Nuolia...
Porraspohja spesialisti.

jukkan
Viestit: 154
Liittynyt: 19.09.2004 0:21
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja jukkan » 15.04.2009 16:47

Lisätietoa Laatokalta;
Telkusta tuli ohjelma laatokan manööveristä,
ap. tuominen, kenraali talvelan touhut laatokalla, tv 1.

Leningradin piiritys oli menossa Saksalaisilla.
n. 1942 /44,
- laatokalle tuotiin Italian laivastoa, juuri noita veneitä kun sulla on.
- sekä tykkilauttoja ( englannin maihinnousuun tarkoitettuja..).
- mutta italian hyvin pukeutuneet laivastomiehet vikitteli vain lottia laatokalla, uintireissuilla,
ei itse muu sota piiritys-asia onnistunut.
Eli eivät saaneet Leningradin huoltotietä poikki.

Venäläiset olivat Italialaisilta lottien vikittelijöiltä vieneet yhden veneenkin, kun Italiaanot oli uimassa lotta-tyttöjen kanssa saaressa.

Lottahistoriasta en ole kuullut noista Lottien lemmenleikeistä Italian mussolinin armeijan kanssa.
Tulikohan geeniperintöä sotakesiltä miten paljoa ?

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 15.04.2009 21:01

Ja italiiaanot toivat tuolloin ensimmäiset pizzat Suomeen - siis silloiseen Suur-Suomeen...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

fomoco
Viestit: 1
Liittynyt: 18.03.2009 17:51

Re: Hurja4/Moottoritorpeedoveneprojekti.

Viesti Kirjoittaja fomoco » 05.07.2009 22:12

Morjesta. Löytyy yleispiirustus HURJA 2-g362167. TAISTO yleispiirustus 2-g60-222. Linjapiirustus 3-g60-226. Linjapiirustus 3-g60-227. 55, Engl. M.T.V. 4,5,6,7. Linjapiirustus 3-G-1353. Kaaripiirros 3-G-1354, ja kokoamispiirustus. J-luokan (M.A.S. 526...535) yleispiirustus ja kokoamispiirrustus. Ja papereitteni mukaan MASSIN alkuperäiset moottorit olivat I.F. "ASM 181 AD" kertaa 2 ja apumoottoreina 2 kpl CARRARO C.D.M. Piirustukset tuli hankittua joskus 90-luvun alkupuolella merivoimien pääesikunnasta.

Vastaa Viestiin