Sivu 1/1

mätä kölikö??

Lähetetty: 24 Tammi 2008 14:36
Kirjoittaja septo
NO KYLLÄ!!
tälläinen tapaus olis meillä ostin viime kesänä 10,70x3,00 mänty fiskarin oli oikeen mainio hinta ja varusteekin oli kohdallaa kaikin puolin hyvä paatti...no jos jotain negatiivista ettii niin oli että vesiraja oli kuidutettu,mutta ei siitä sen enempää....tein sen virheen että ostin paatin nostamatta sitä ylös,oli myyjä niin luotettavan tuntuinen ja sao että pohja on kunossa.no kesä ajettiin ristiin rastiin.Tuli sitte ylös nostonaika ja sitte alkokin jonkunmoinen syys v.tutus, oli kuitu irti ja vettä välissä(eipä ollu naulattu kuitua mistään yläreunassa oli vaan ruuveja siellä täällä, tosin oli helppo irottaa kun oli hartsia säästelty)
no paatti pihaan ja kuitua irti.
no voe helvata oli sitten köli takaanta ihan läpimätä tai oikestaan ihan koko matkalta....
no nyt paatti on veistoveneessä remontissa...ja ei muuten enää tuu lasikuitua lähellekkään meidän paattia....

http://s262.photobucket.com/albums/ii12 ... h/Fiskari/

tuolla voi käydä kattoos....

pahoittelen tarinassa esiintyviä kirjoitusvirheitä....:)


Laittelen lisää kuvia kun köliä aletaan veistämään,ja sovittamaan paikoilleen jos jotakuta kiinnostaa katsella tämmöstä rojektia.

Lähetetty: 24 Tammi 2008 15:22
Kirjoittaja suoraa_huutoa
Moi,

Ikävä homma.

Olen oppinut, että halpa ja hyvä on hieman vaikea yhdistelmä. Lisäksi myyjien moraali on mielestäni suomessa melko lailla laskenut. Elikkä kaveri kuin kaveri voi valehdella päin naamaa. Itse taas kerron tuotetta myydessä kaikki ongelmat ja viat ja mitä kannattaisi tehdä.

Onko sinulla tietoa montako vuotta toi kuitu tossa ehti olla?

-Matti

Lähetetty: 24 Tammi 2008 15:45
Kirjoittaja manteli
No olekkos ollu myyjään yhteydessä, meinaan jos todistajia hänen myyntipuheilleen pohjan hyvästä kunnosta löytyy, vois kai ehdotella, eikun vaatia jopa kaupan purkua, eiköhän toi mene jo huijauksen puolelle.
Ainakin kannattais ottaa yhteyttä kuluttajansuojaan ja kysellä toimintaohjeita, vaikka kaiketi olikin yksityinen myyjä, eihän nekään saa mitä tahansa valehdella.


t. Jaakko

Lähetetty: 24 Tammi 2008 16:06
Kirjoittaja arttuprkl
No veikkaan että myyjä ei tiennyt itsekään... kuitenkin paatti on katsastettu 06 ja oon ollu kyllä yhteydessä myyjään ja asia siltä osin pitäis lutviutua..
eihän nyt kauppaa kannata purkaa ohan suomessa puuta ja osaavia veistäjiä....ja kun on alakerta uusi niin siinä on venettä aika pitkäksi aikaa

oho menikin arttuprkl tunnuksilla kun on sen kone....septo tän kuitenin kirjotti
'

Lähetetty: 24 Tammi 2008 18:36
Kirjoittaja septo
suoraa_huutoa kirjoitti:Moi,

Ikävä homma.

Olen oppinut, että halpa ja hyvä on hieman vaikea yhdistelmä. Lisäksi myyjien moraali on mielestäni suomessa melko lailla laskenut. Elikkä kaveri kuin kaveri voi valehdella päin naamaa. Itse taas kerron tuotetta myydessä kaikki ongelmat ja viat ja mitä kannattaisi tehdä.

Onko sinulla tietoa montako vuotta toi kuitu tossa ehti olla?

-Matti


No vene on 97 "peruskorjattu" jollion kannet on tehty uudestaaja pohja kuidutettu, edellinen omistaja oli ostanut veneen ko.remontin tekijältä,ja ajanut itse 6 kesää...ja köli on jo silloin ollut valmista tavaraa kun on kuitu laitettu... mutta jos kuidutus olisi tehtyoikein eli kuitu olisi naulattu ja hartsia olisi imeytetty.jolloin vesi ei olisi päässyt sinne väliin muhimaan ja mädättämään puuta lisää

Lähetetty: 04 Helmi 2008 12:34
Kirjoittaja Calle
Saako udella mitä tommonen pohjakunnostus veistämöllä maksaa? Omaan 22-jalkaiseen pitäisi vaihtaa keulasteevi ja kaks ekaa lautaparia.

Lähetetty: 04 Helmi 2008 20:03
Kirjoittaja septo
Saa udella!
No purku ja mallien teko maksoi noin 1700€ tunti taksalla velotettuna se on varmaan rapiat 40 egee tunti.
taitaa olla aika mahdoton sanoa sellasta hintaa suoraan ,mutta tohon on nyt menny noin 40h aikaa.
tosta vois sitten suurinpiirtein aatella sitä hintaa,tietty vois varmaan sopia jonkun könttäsummankin...

Lähetetty: 05 Helmi 2008 19:42
Kirjoittaja matti
Jos huonolla näölläni näen, niin minusta veneessä on tekovika josta kölin lahoaminen on jo saanut alkunsa (jo ennen kuidutusta).
Kuvassa neljä näyttää siltä, että kaarien päät ovat upotettu köliin.
Onko näin?
Jos kölissä on kolot kaarien päitä varten, pidän sitä virheenä Suomen oloissa.
Jossain Englannissa(mistä ko rakenne on lähtöisin) se on OK, siellähän veneitä ei pidetä talvella pihalla pakkasessa.
Kun vene pidetään talvisäilytyksessä pressun alla, niin kaarikolossa, vaikka kuinka olisi käytetty liimaa/massaa /kyllästetty, niin laudoituksen aiheuttama veto on nostanut kaaren irti kolon pohjasta ja näin muodostuneeseen taskuun jäänyt vesi jäätyessään tekee itselleen tilaa ja murskaa köliä aiheuttaen alkavan lahoamisen.
Kaarien tulee loppua kölin pinnan yläpuolelle (toiset laittaa puskuun, mutta ylläolevan mukaan siihenkin tulee rako, joka kerää töhkää= parempi että on reilu väli.
Pohjatukit jotka on sovitettu tiukasti köliin ja laudoitukseen pitävät kölin /laudoituksen kasassa, kun köliin ei ole tehty minkääänlaisia lovia vaan pinta on tasainen, niin kestää...


Matti