SHANGHAI (KS1030)

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Avatar
KS1030
Viestit: 691
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

SHANGHAI (KS1030)

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 07.01.2007 14:22

Nyt vihdoin sain väkerrettyä veneellekkin omat nettisivut.
sivut ovat pahasti kesken ja sisältöä lisääntyy valtavasti kunhan kerkeän päivittämään.

Sivuilleni pääset tästä

edit:osoite
Viimeksi muokannut KS1030, 14.05.2007 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
KS1030
Viestit: 691
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

päivitetty

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 08.01.2007 0:24

No nyt on päivitelty sivuja. hieman mukavammaksi katsella ja lisätty teknistä tietoa ja historiaa ks1030 veneestä.

no eihän se puu vene ole mutta antakee armoa =)
lisään sivuille vielä yhden vanhan veneeni joka muuten on puuta, kunhan saan scannattua vähän kuvia ensin.
_________________________
KS1030-76 , Valmet 361D -61
Kuva

Avatar
KS1030
Viestit: 691
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 29.01.2007 10:15

Jooh.. sivuja päivitelty, mm. kuvia veneen pohjanmuodosta lisätty. lisäksi typoja korjailtu suuri määrä. myös sähköremppasivun linkki lisätty

kms
Viestit: 605
Liittynyt: 16.07.2003 10:57
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kms » 29.01.2007 12:09

On kyllä asiallisen näköinen vene (vaikkei puuvene olekaan:-)) Ymmärsinkö oikein, että sitä käytetään yhteysveneenä? Toimii varmasti tosi hyvin sellaisessa käytössä!

-k

Avatar
KS1030
Viestit: 691
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 29.01.2007 12:26

Joo kaupungin ja saaren väliä sillä kuljetaan, ja matkaakin ruhtinaalliset 8km(tutut tuumasivat että eiköhän ole "vähä" liian iso tolle välille) =) jonkin verran rakennustavaraa tulee sillä mökille kuskattua ja jos on niin huonot jäät ollu talvella ettei autolla voi polttopuita viedä niin sitten ne viedään veneellä.
ajatuksena on ainakin sähköt uusiksi että luotettavuutta tulee sen verran että uumajassa huvittaisi käydä.
kyllä vahvuuteen olen tyytyväinen koska silloin kun poiju meni poikki ja lähes vuorokauden oli laiturin kakkosnelosen kulmaa vasten hinkannut, eikä muuta jälkeä tullut kuin maali lähti 20cm x 20cm alueelta. jos nyrkillä mätkäsee kylkeen on se melkein kuin betoniin täräyttäis. cabanallakin on kokemuksia vastaavasta veneestä ja myrskyssä kivikkoon joutumisesta.

tuo venehän on sellainen pitkän ajan projekti ja monen veneen jälkeen tuntuu siltä että nyt löytyi "se oikea", eli tätä tällätään ja tuskin pois vaihdetaan.

kms
Viestit: 605
Liittynyt: 16.07.2003 10:57
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kms » 29.01.2007 14:44

Joo, kyllä sun veneessä on perusasiat kunnossa: riittävän pitkä ja riittävänkokoisella avotilalla varustettu. Meillä on matka saareen vielä lyhyempi ja vielä melko suojainen, kun Rymättylässä ollaan. Tätä varten hankittiin edullinen, mutta tukevarakenteinen Ockelbo-Lundren -HT-vene:

http://www.fotoalbumet.com/u/00/08/58/8 ... _109_a.jpg

Eli puuta tuossa on vain sisustassa, mutta enkähän mä saa puoli purkkia Unicaa siihen läästittyä:-)

k[/quote]

Avatar
KS1030
Viestit: 691
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 29.01.2007 17:43

Edellisen veneen jälkeen päätin kaksi asiaa mitkä ovat pakollisia seuraavaan veneeseen. Ensinnäkin mitta on aivan täysi venekuomuihin.... ei koskaan enää kuomuja.. vetskarit aina kuralla, venyy pussille niin että vettä tiputtaa sisälle ja helposti repeytyy. eli siinä yksi kriteeri. toinen oli se että täytyy olla takahyttivene ettei tarvitse mistään pikku luukusta tunkea tavaroita, koiraa ja mukuloita sisään, vaan saa suorana kävellä ovesta sisään. sekin seikka oli että monesti perjantaisin hyvän sään aikana mennään saareen mutta sunnuntai iltana on pakko lähteä kotiin on sitten keli melkein mikä hyvänsä.. eli merikelpoisuutta tarvittiin.

No ehkä täytyy myöntää että aina sitä pakkaa olemaan hiukan suuruuden hullu ja siksikin tuli noinkin jööti vene. 30cm pitempi niin ei mahtuisi saaren rannassa kääntämään.

kms
Viestit: 605
Liittynyt: 16.07.2003 10:57
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kms » 29.01.2007 21:07

Ihan naulan kantaan osut tuossa pressuasiassa. Mun veneessä kun ei ole edes itsetyhjentyvää avotilaa, on pressujen kanssa pakko tapella ja esim jäätyneinä niitä on aika v-mäinen availla ja venyttää takaisin paikalleen.

-k

Avatar
KS1030
Viestit: 691
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 29.01.2007 21:39

kms kirjoitti:Ihan naulan kantaan osut tuossa pressuasiassa. Mun veneessä kun ei ole edes itsetyhjentyvää avotilaa, on pressujen kanssa pakko tapella ja esim jäätyneinä niitä on aika v-mäinen availla ja venyttää takaisin paikalleen.

-k
Lokinpaskasta ja homeesta puhumattakaan =D nyt on itsetyhjentyvä ja ainoa tarkkailtava on se ettei liian iso jääklöntti jäädy oven eteen.

Avatar
KS1030
Viestit: 691
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 14.05.2007 21:36

Venesivut vaihtoi serveriä, päivitin linkit sinne.

Nyt nytkähti sähköremppa eteenpäin, tänään teetin uudet päävirtakaapelit.
vanhat olikin jo aivan viimeisillään.... hapettununeet vintturat 50 neliöiset.
uudet on AWG4/0 eli tinattua 107mm2 kaapelia. lisäksi nyt asennetaan erotusrele ja latauskaapelit. akut siirtyi 5m keulempaan. pistän kuvia projektisivuille heti kun saan kuvia otettua.

Avatar
KS1030
Viestit: 691
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 26.05.2007 12:36

Päivittelin hiukan projektit sivua. pistin kuvia uusista päävirtakaapeleista ja taliboxin "etärasvaus" systeemistä. kuvia tulee lisää kunhan kerkeen niitä ottamaan.

Lisäksi "muita KS-1030 veneitä" sivulle sain sisältöä.

http://www.netikka.net/shanghai/vene/

Avatar
KS1030
Viestit: 691
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Re: SHANGHAI (KS1030)

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 25.04.2013 16:19

Joku vois (ja ehkä onkin) tuumata että "ihme sälli kun ei sivuja päivitä lainkaan"...

Syy tähän on se että anvian serverille jossa sivut pyörii en ole päässyt ehkä neljään vuoteen 8-|
Syy siihen on se kun vaihdoin nettiliittymää niin sivut jäi sinne vanhaan kotisivutilaan ja tunnukset olen hukannut jonnekkin. eli sivut ovat ihan omissa oloissa ja vain aika näyttää että pyöriikö vielä kymmenen vuotta ilmaiseksi :-)
_________________________
KS1030-76 , Valmet 361D -61
Kuva

Vastaa Viestiin