Juha Noeskosken kotisivut

Käyttäjien kotisivuja, kunnostuskertomuksia ja projektipäiväkirjoja veneistä sekä linkkivinkkejä.
Avatar
Virva
Viestit: 135
Liittynyt: 10.08.2006 22:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Juha Noeskosken kotisivut

Viesti Kirjoittaja Virva » 10.12.2006 22:32

Päivittelin kotisivujani. Erityisesti vasemmassa alanurkassa olevaa
"Valokuvia" linkkiä. "M/S Come Vorrei" kohdasta löytyy syksyn puuhasteluja.

http://www.kolumbus.fi/juha.noeskoski/

Sivuille on eksynyt joitakin ei puuveneitäkin, mutta olkaa katsomatta jos koskee pahasti. Kaikille leutoa talven jatkoa.

t. Juha
Viimeksi muokannut Virva, 17.12.2006 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokaisen menestyvän miehen takana on hämmästynyt vaimo ..........

Avatar
Vandrock
Viestit: 354
Liittynyt: 20.02.2005 22:27
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vandrock » 11.12.2006 21:42

Ei millään pahalla, mutta kyllä noin upeiden paattien esitteleminen loputtomaan syksyyn juuttuneille ihmispoloille on melkoisen edesvastuutonta.
Samalla veneellä vuodesta 1968
http://www.picturetrail.com/photos/vandrock

Avatar
Virva
Viestit: 135
Liittynyt: 10.08.2006 22:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virva » 12.01.2007 0:13

Sivujen osoite on muuttunut

http://kotisivu.dnainternet.net/jnoeskos/

t. Juha
Jokaisen menestyvän miehen takana on hämmästynyt vaimo ..........

putkiukko
Viestit: 30
Liittynyt: 11.09.2006 15:16
Paikkakunta: KOTKA

comet

Viesti Kirjoittaja putkiukko » 15.01.2007 7:51

terve !

katselin sivujasi, ja ajattelin kysyä että oletko varma' ettei veneesi ole jaakko kiisken veistämä ?

sattuu tallissa yksi semmoinen oleskella, erot comettiin, tuulilasi korkeampi sekä pystymmässä, takaistuimen selkänoja suora.
parraslinja suorempi kuin cometissa.

comet kapenee peräänpäin, kun taas heinlahdenveistämön vene on melkolailla tasapaksu, mistälie mallia katsottu :)

Avatar
Virva
Viestit: 135
Liittynyt: 10.08.2006 22:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virva » 15.01.2007 18:28

Terve,

ei ole Heinlahden veistämä. Lähetin Jaakko Kiiskelle kuvia, eikä hän tunnustanut moista veistäneensä.

t. Juha
Jokaisen menestyvän miehen takana on hämmästynyt vaimo ..........

Puumio
Viestit: 219
Liittynyt: 20.09.2006 23:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puumio » 15.01.2007 19:05

Tuota aikoinani kummastelin kanssa, että tuon "ikkunasivulaudan" muoto on mun mielestä sun veneessä erilainen kuin Cometin mallikuvissa: Kaartuu voimakkaammin alas ikkunan jälkeen ja on takaosastaan taas korkeampi. Mulla oli aikoinaan tommonen joskus 70-luvun puolivälissä ja väittivät sen olevan Veneveistämö Korhosen tekemä (Varkaudesta). Ja harmi, ei oo yhtään kuvaa.
(Nyt kyllä myös harmittaa että piti mennä myymään se joskus v.-78...)
Toisaalta, runko on aikalailla Comet, voisko olla mahdollista, että sivusarjat ja tuulilasin kehykset on vaihdettu?

Joka tapauksessa nätti on paatti.

Avatar
Virva
Viestit: 135
Liittynyt: 10.08.2006 22:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virva » 15.01.2007 19:19

Terve,

kyllä ne näyttäisi yhtä alkuperäisiltä kun muutkin puut. Joku sitä epäili, että tämä voisi olla joku Cometin edeltäjä tai proto ennen Cometien suureen maailmaan myyntiä. Onhan se Kirkenkin tuulilasi muuttunut jossain vaiheessa kaarevaksi, mutta mene ja tiedä.

Mutta olispa mukava jos joku tietäis............

t. Juha
Jokaisen menestyvän miehen takana on hämmästynyt vaimo ..........

Puumio
Viestit: 219
Liittynyt: 20.09.2006 23:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puumio » 15.01.2007 19:52

Onkos tuossa sun veneessä ollu minkälaiset kylkiroiskevauhtilistat alunperin?

Avatar
Virva
Viestit: 135
Liittynyt: 10.08.2006 22:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virva » 15.01.2007 21:05

Nyt kysyit niin pahaa, etten osaa vastata. Vene oli ennen minulle tuloaan about 20 v varastossa. Ainakaan mitään ruuvinreikiä en havainnut.

Juha
Jokaisen menestyvän miehen takana on hämmästynyt vaimo ..........

putkiukko
Viestit: 30
Liittynyt: 11.09.2006 15:16
Paikkakunta: KOTKA

jaakolta?

Viesti Kirjoittaja putkiukko » 16.01.2007 8:19

onko vene ollut kauan sinulla, mitkä mahtaa olla tarkat mitat ?

putkiukko
Viestit: 30
Liittynyt: 11.09.2006 15:16
Paikkakunta: KOTKA

ja vielä

Viesti Kirjoittaja putkiukko » 16.01.2007 8:25

kävin just katsomassa sun sivuilla, ja kas kummaa ratti täysin samanlainen kuin omassani.
lyön pääni pantiksi, että ei seppälät käyttäneet samanlaista rattia kuin kiiski !

löytyi muitakin kuvia näköjään veneestäsi, täysin samanlainen kuin omani.

omani on j.kiisken tekemä, ja se on heiltä hankittu vuonna 2000.

vene on veistetty Honduras mahongista -57, j.kiisken omaan käyttöön.

laitan omastani kuvia niin voit käydä toteamassa että samanlainen.

kyseisiä veneitä on veistetty 27 kpl, täysi mahonkisia sekä mänty-mahonkisia !

Antti_Sissonen
Viestit: 29
Liittynyt: 02.10.2006 11:46
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Rateista ja veistämöistä

Viesti Kirjoittaja Antti_Sissonen » 16.01.2007 12:43

Itselläni on Seppälän Kirkessä (arvion mukaan '59-'61 veistetty) kehältään samanlainen ratti.

http://new.photos.yahoo.com/amsisso/alb ... 2792377/10

Voi kyllä olla, että ratti on jälkikäteen lisätty. Veneessä kun ei ole moottorikaivoa lainkaan, joka viittaisi siihen, että siinä ei olisi alkuperäisenä ollut kaukohallintalaitteitakaan. Sain kuulla, että 50 -luvun lopulla Seppälä sai 'vaihdossa' USA'sta Johnsonin sauvalla ohjattavia perämoottoreita joita näihin varhaisiin Kirkeihin on asennettu. Kauppaa Yhdysvaltoihin vielä tuolloin rajoitettiin.

Olisi mukava tietää miten ratteja on saatu Suomen veistämöihin tuohon aikaan ja mistä päin niitä on tänne kuskattu.

Avatar
Virva
Viestit: 135
Liittynyt: 10.08.2006 22:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virva » 16.01.2007 14:21

En nyt ihan varmaksi osaa sanoa, mutta epäilisin naapurimaata Ruotsia.
Minulla oli ainakin pressukaarien kiinnitysholkkien alla tarrat Järnförädling Made in Sweden.

Kuva

Ratin keskiö on minulla erilainen ja siinä lukee Nautalloy. Tämän sain jäljitettyä Googlettamalla USA:han (New York).

Jatketaanpa selvittelyä,

Juha
Viimeksi muokannut Virva, 16.01.2007 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokaisen menestyvän miehen takana on hämmästynyt vaimo ..........

Avatar
Virva
Viestit: 135
Liittynyt: 10.08.2006 22:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virva » 16.01.2007 14:26

Terve,

en hätäpäissäni huomannutkaan Putkiukon vastausta.

Ratti on kyllä varmaan sama kuin Antti Sissosen Kirkessä, mutta keskiö on näköjään laitettu erilainen kuin minulla ja putkiukolla.

Ompas mukava saada kuvia ja päästä vertailemaan.....

Kiitokset jo etukäteen,

Juha
Jokaisen menestyvän miehen takana on hämmästynyt vaimo ..........

Avatar
Virva
Viestit: 135
Liittynyt: 10.08.2006 22:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virva » 16.01.2007 22:21

Huolimattomasti tulee töissä näitä kysymyksiä tarkasteltua.

Pituus on ~4,8 m ja leveys ~1,8 m. Jämptit mitat otan kun seuraavan kerran käyn mökillä.

Juha
Jokaisen menestyvän miehen takana on hämmästynyt vaimo ..........

Vastaa Viestiin